Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Κριτική μου για " Το σπίτι των Γλάρων" Μαρία Καραγιάννη



Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

   Έχοντας διαβάσει το πρώτο Βιβλίο της Μαρίας Καραγιάννη " Στην Σκιά της Σιωπής " και έχοντας μείνει με τις καλύτερες των εντυπώσεων, δεν ήταν δυνατόν να μην επιλέξω να διαβάσω και αυτό το δεύτερο Βιβλίο. Και πραγματικά για άλλη μια φορά έμεινα έκπληκτη. Ιστορία σφιχτοδεμένη με πολλαπλά σκέλη και πολλές προεκτάσεις. Χωρίς να αφήνει κανένα κενό και χωρίς να αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης έχουμε να κάνουμε με ένα Βιβλίο που θα κερδίσει και τον πιο δύσκολο αναγνώστη.
    Μια εξαιρετική ιστορία με περίτεχνη πλοκή και ανατρεπτικές εξελίξεις μας ταξιδεύει στα δύσκολα πολιτικώς ρευστά χρόνια που καθόρισαν την εξέλιξη της σύγχρονης Ιταλίας.
   Ο Αντρέ Κολιάν είναι συγγραφέας. 'Ένας συγγραφέας που βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης έχοντας χάσει την έμπνευση του.  Όλα αρχίζουν όταν ο Αντρέ θα λάβει μια επιστολή κλεισμένη με βουλοκέρι. Λόγια λίγα και παράξενα γραμμένα απο ένα άγνωστο σε αυτόν πρόσωπο. Μια πρόσκληση σε μια γκαλερί που υπάρχει μέσα στην επιστολή θα οδηγήσουν τα βήματα του στο άνοιγμα μιας ιστορίας που θα τον φέρει αντιμέτωπο με το ίδιο του το παρελθόν. Η πρόκληση της αναζήτησης μιας αλήθειας που δεν έχει φανερωθεί ποτέ θα τον οδηγήσει σε μονοπάτια που είχε ξεχάσει ολότελα ή που δεν ήθελε να τα θυμάται πια. Καθώς το παρελθόν του Αντρέ έρχεται να συναντήσει το παρόν του στην προσπάθεια του να ενώσει τα σημεία του γρίφου για να βρει την λύση ο αναγνώστης έρχεται αντιμέτωπος με μια διαρκή και συνεχόμενη ανοδική διακύμανση της αγωνίας και του μυστηρίου. Με γρήγορους ρυθμούς με μεθοδικά βήματα η ιστορία ξεδιπλώνεται αριστοτεχνικά γεμίζοντας τα κομμάτια του παζλ. Μια χαμένη παιδική φιλία που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μεγάλο έρωτα. Ένα όνειρο που έμοιαζε ανέφικτο. Ένα όνειρο που κάποτε έγινε πραγματικότητα. 'Ενα όνειρο που έπεσε σε λήθαργο και τώρα  ψυχορραγεί.  Ο Αντρέ ψάχνει τα πατήματα του ανάμεσα στα Φαντάσματα της Μνήμης, έχοντας διαπράξει κατά συρροή εγκληματικές παραλήψεις. Όλη του η ζωή γεμάτη αναβολές να περιμένει ένα μετά που δεν ήρθε ποτέ. Τώρα όμως δεν υπάρχει λόγος για καμία αναβολή. Η ξαφνική ανάμιξη του σε αυτή την περίεργη ιστορία που τον εμπλέκει ο μυστηριώδης αποστολέας. Οι αναμνήσεις του, οι τύψεις του αλλά και η ανάγκη του να βγει απο το τέλμα που έχει πέσει θα τον τραβήξει σε μια δίνη με απρόσμενες εξελίξεις. Θα κυνηγήσει τα στοιχεία, θα ακολουθήσει τα σημάδια. Βοηθός του η Νόρα, η αστυνομικός που κάποτε έζησαν μια θυελλώδη ερωτική ιστορία η οποία τελείωσε άδοξα εξαιτίας του.  (Πόσο δυνατές οι σκηνές που δεικνύουν τον έρωτα της Νόρας που είναι καλά κρυμμένος μέσα της; Η προσπάθεια της να μην τον αφήσει να βγει στην επιφάνεια. Η προσπάθεια της να τον αποτινάξει για πάντα από πάνω της.)
   Μια καταιγιστική αναζήτηση της αλήθειας που θα ξεσκεπάσει τις συνθήκες της οικονομικής και Κοινωνικής κατάρρευσης του άλλοτε παντοδύναμου Φραντζέσκο Σόρντι και θα αποδείξει τις συνθήκες κάτω απο τις οποίες η κόρη του Εμέλια Σόρντι αυτοκτόνησε ή δολοφονήθηκε. Αυτοκτονία δολοφονία ή κάτι άλλο;  Ένα γοητευτικό κουβάρι που ξετυλίγεται με καίριες ανατροπές χωρίς να κάνει καμία κατάχρηση της υπερβολής. Αντίθετα δημιουργεί νομοτελειακά στον αναγνώστη εκείνο ακριβώς το ερέθισμα που θα κεντρίσει την σκέψη και θα κάνει πιο έντονο μέσα του το συναίσθημα των όσων βιώνουν οι ήρωες. Κάποιες στιγμές του Βιβλίου πραγματικά με έκαναν να αισθανθώ την δύναμη που μπορούν να έχουν οι λέξεις, όταν αυτές διαχειρίζονται σωστά και με μέτρο απο έναν συγγραφέα. Εικόνες απαράμιλλης ομορφιάς, λέξεις και φράσεις που έκρυβαν κοφτερές αλήθειες. Κρυμμένα συναισθήματα, αφανείς ήρωες και άνθρωποι αναγκασμένοι να ζουν στην σκιά.  Απλά μαγικό, συγκλονιστικά διαφορετικό. Δεν ξέρω και εγώ πόσες λέξεις θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω για να το περιγράψω. Για να μην πολυλογώ ας αφήσω καλύτερα το Βιβλίο να μιλήσει απο μόνο του στο μυαλό του κάθε αναγνώστη.
   Σκοτεινό, μυστηριακό, γριφώδες ξετυλίγει με περίτεχνη μαεστρία μια απίθανη ιστορία με πολλές προεκτάσεις και πολλούς αποδέκτες! Γρήγορη πλοκή μπερδεύει άψογα το αστυνομικό με το κοινωνικό στοιχείο. Τον έρωτα, την μοναξιά. Την πολιτική, την κατάχρηση εξουσίας, την τρομοκρατία, την χειραγώγηση της δικαιοσύνης. Αληθινά γεγονότα που στιγμάτισαν μια ολόκληρη εποχή, μια ολόκληρη χώρα! Χωρίς περιττές περιγραφές, χωρίς υπερβολικές φράσεις, με αναγκαία και σκόπιμα φλασμπακ μας ταξιδεύει στην Ρώμη μέσα απο μια ιστορία που τα έχει όλα! Σασπένς, μυστήριο, δράση, έρωτα, κρυμμένες αλήθειες και πολλά άλλα. Μα πάνω απο όλα έχει ήρωες που μένουν αναλλοίωτοι στο μυαλό, για την αληθοφάνεια και την αυθεντικότητα τους. Δίνει τροφή για πολλές εκδοχές και για πολλές σκέψεις! Με λόγο που κυλάει σαν νερό ένα απο τα πιο περιεκτικά βιβλία που κυκλοφορούν. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κριτική μου "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι" Πηνελόπη Κουρτζή - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

 Μια Μοναδική εποχή. Ένα Παγκόσμιο φαινόμενο που καθόρισε ζωές, αξίες, αντιλήψεις και δημιούργησε ένα πρωτότυπο άβατο στην Ελληνική κοινωνία στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στην δεκαετία του 70, αποτελεί το κεντρικό θέμα του τελευταίου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Κουρτζή "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι." Με φόντο την παραλία των Ματάλων στην Κρήτη παρακολουθούμε μια ιστορία γεμάτη ένταση, ανατροπές και κυρίως μεταστροφές. Μέσα από την προσέγγιση μιας ζωής που μοιάζει ανοίκεια, αλλά μετατρέπεται σε έναν κόσμο που αλλάζει μέσα από την επαφή με την φύση, την θάλασσα, τον πρωτόγονο τρόπο ζωής και την πραγματική επαφή με τους ανθρώπους.  Η Υπατία είναι μια γυναίκα εύθραυστη, μεγαλωμένη μέσα σε μια υπερπροστευτική οικογένεια που την εγκλώβισε μέσα σε μια ζωή χωρίς πρωτοβουλίες και χωρίς ελευθερία. Επιστρέφει από το Λονδίνο τον Μάρτιο του 1969 έχοντας στις αποσκευές της ένα πληγωμένο σαλιγκάρι. Όπως και το σαλιγκάρι με το σκασμένο καβούκι έτσι και εκείνη με σπασμένο κέλυφος βγαίνει α

Η Κριτική μου για το " Όλο το Φως που δεν μπορούμε να δούμε " Άντονυ Ντορ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Με δυο παράλληλες ιστορίες αυτή της Μαρί Λορ Λεμπλάν, ενός τυφλού κοριτσιού από την Γαλλία. Και αυτή του Βέρνερ Πφέννιχ ενός ορφανού αγοριού από την Γερμανία μαθαίνουμε με έναν εξαιρετικά διαφορετικό τρόπο το φως και το σκοτάδι του πολέμου. Το φως και το σκοτάδι της Ψυχής των ανθρώπων. Η Μαρί Λορ έχει μάθει να ζεί στο σκοτάδι απο πολύ μικρή ηλικία, ζει με τον πατέρα της ο οποίος είναι κλειθροποιός στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι. Μαθαίνει να ζει και να κινείται μέσα στην γειτονία που κατοικεί απομνημονεύοντας την διαδρομή που βασίζεται σε μια μακέτα που έχει κατασκευάσει ο πατέρας της και αποτελεί πανομοιότυπη απομίμηση και της παραμικρής λεπτομέρειας της γειτονίας. Ψηλαφώντας και απομνημονεύοντας τις λεπτομέρειες μπορεί να βαδίζει μέσα στα στενά σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Να εξερευνά, να φαντάζεται και να ονειρεύεται.  Όταν όμως οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το Παρίσι πατέρας και κόρη αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να καταφ

Η Κριτική μου "Λέγε με Ισμαήλ" Τέσυ Μπαϊλα Εκδόσεις Ψυχογιός - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

  Η Τέσυ Μπάϊλα είναι μια συγγραφέας που ακολουθώ από την πρώτη στιγμή που διάβασα δικό της βιβλίο. Έχει έναν δικό της προσωπικό στίγμα στην λογοτεχνία και ένα ιδιαίτερο τρόπο να σε κάνει να κατανοείς και τα ανθρώπινα συναισθήματα, αλλά κυρίως τις ανθρώπινες πράξεις φτάνοντας κατευθείαν στις αιτίες οι οποίες και τις κατευθύνουν, αλλά και μπορούν να τις αλλάξουν. Το μυθιστόρημα κινείται χρονικά ανάμεσα στα γεγονότα του 1955 στα Σεπτεμβριανά και στην απέλαση την Ελλήνων υπηκόων το 1964. Η Κωνσταντινούπολη γίνεται ο συνδετικός κρίκος που ενώνει και ανακατεύει αρμονικά συναισθήματα, βιώματα και συνήθειες και παράλληλα γίνεται το μήλο της έριδας για μίση, για αντιπαλότητες και διεκδικήσεις που γεννά η ανθρώπινη απληστία, και τα πολιτικά συμφέροντα.  Τόπος εξέλιξης της ιστορίας μια γειτονιά στο Πέρα, που κινούνται και πρωταγωνιστούν χαρακτήρες που μένουν ανεξίτηλα χαραγμένοι στο μυαλό του αναγνώστη γιατί ο καθένας από αυτούς κουβαλά την δικιά του ξεχωριστή ιστορία. Ο Ισμαήλ ο Tούρκος καφετζή