Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Κριτική μου για το " Οι αγάπες δεν κηδεύονται τις Τρίτες" Χάρης Μαύρος



   Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου 

   Όταν έκλεισα το βιβλίο αυτό ένιωσα τέτοια πληρότητα, που πραγματικά λίγα βιβλία με έχουν κάνει να αισθανθώ. Απο την αρχή εως το τέλος μια κατάθεση ψυχής απο τον συγγραφέα και τον απεγνωσμένο αγώνα των ηρώων να φανερώσουν τον ψυχισμό τους.Τον εγκλωβισμένο, τον καταπιεσμένο και τον φαινομενικά ευτυχισμένο ψυχισμό που κομμάτι του όλοι μας έχουμε κάπου κρυμμένο μέσα μας. Με λόγο διεισδυτικό ως το μεδούλι προκαλεί τα προσποιητά συναισθήματα και ξεμπροστιάζει την εικονική πραγματικότητα που υπάρχει στις ανθρώπινες σχέσεις. Παρομοιώσεις που αποκαλύπτουν διάφανα το κάθε ψήγμα της ψυχολογίας των ηρώων. Ανόθευτες εικόνες. Λέξεις που εθίζουν και ερεθίζουν τον νού και την καρδιά τραβώντας τον αναγνώστη στο κέντρο και στην ουσία της ιστορίας που σκοπό έχει να αφυπνίσει, να διδάξει και να σπάσει τις αλυσίδες μιας συμβατικής και προδιαγεγραμμένης ζωής.
   Ένας καρμικός και αταίριαστος έρωτας, αυτός της Ανθής και του Στέφανου έρχεται να αλλάξει ριζικά τις ζωές όλων και να αναδείξει μέσα απο την παράφορη εξέλιξη του όλον τον κρυφό κόσμο που είχαν εντός τους οι ήρωες. Εκείνη κοντά στα 50 και παντρεμένη με δυο παιδιά. Εκείνος έχει σχεδόν τα μισά της χρόνια και είναι πλήρως εξαρτημένος οικονομικά απο τον πατέρα του. Μοιάζει ένα εντελώς ασυμβίβαστο σκηνικό. Και όμως μέσα απο την δυνατή απελπισμένη και παθιασμένη  σχέση τους όλα μεταμορφώνονται και μετουσιώνονται αλλιώς. Το πάθος, το πρωτόγνωρο και ασύλληπτο συναίσθημα ξεθάβει σιγά σιγά όλα τα στρώματα μιας δήθεν καλοστημένης ζωής.  Η απόγνωση, το ασυμβίβαστο της κοινωνικής θέσης, της ηλικίας. Καταρρέουν όλα τα Χάρτινα και έρχονται στο φως όλα τα αληθινά. Ξεφτισμένες και τελειωμένες απο καιρό σχέσεις θα φανερωθούν. Αλλά και καταστάσεις που έρχονται σιγά σιγά στο φως. Άλλες φορές Ανεπαίσθητα και άλλες με εμφατικό τρόπο παρουσιάζονται μπροστά μας φαινόμενα της εποχής μας. Στην εποχή της οικονομικής κρίσης που η επίπλαστη μέχρι εχθές ευμάρεια της Ελληνικής οικογένειας δοκιμάζετε ανηλεώς. Η Έλλειψη πραγματικής επικοινωνίας στα ζευγάρια που ξεφτίζει και διαβρώνει σιγά σιγά τις σχέσεις. Η ενδοοικογενειακή  βία και ο ψυχολογικός πόλεμος. Κατάλοιπα του παρελθόντος που ορίζουν και κατευθύνουν λανθασμένα την Ψυχή.
   Ένα αληθινό και απόλυτα ρεαλιστικό κείμενο που τολμάει να αγγίξει με τρόπο μοναδικό πράγματα στις ανθρώπινες σχέσεις και να βγάλει απο μέσα τους την αληθινή τους όψη. Το δεύτερο βιβλίο του Χάρη Μαύρου που διαβάζω και έχω μείνει έκπληκτη με τον ιδιαίτερο τρόπο που έχει καταφέρει να εστιάσει στην ανθρώπινη ψυχολογία και στις διαπροσωπικές σχέσεις. Στον τρόπο που αγγίζει και προσεγγίζει τον έρωτα αποθεώνοντας το μεγαλείο του. Στον τρόπο που έχει επιλέξει να βγάζει στο φως τις θαμμένες μας σκέψεις. Και δεν θεωρώ πλέον πως είναι τυχαία η ενασχόληση του με την συγγραφή. Έχει καταφέρει μέσα απο τις λέξεις του να απελευθερώσει όλο εκείνο το συναίσθημα που χρειαζόμαστε για να δούμε με άλλο μάτι τον αληθινό καθρέπτη της Ψυχής μας.
   Πολλά μπράβο για ένα βιβλίο που έπιασα τον εαυτό μου να υπογραμμίζει πολλές απο τις σκέψεις που εξωτερίκευσαν με ιδανικό τρόπο οι ήρωες που ζωντάνεψαν μέσα απο τις σελίδες του!!!

   

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κριτική μου "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι" Πηνελόπη Κουρτζή - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

 Μια Μοναδική εποχή. Ένα Παγκόσμιο φαινόμενο που καθόρισε ζωές, αξίες, αντιλήψεις και δημιούργησε ένα πρωτότυπο άβατο στην Ελληνική κοινωνία στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στην δεκαετία του 70, αποτελεί το κεντρικό θέμα του τελευταίου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Κουρτζή "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι." Με φόντο την παραλία των Ματάλων στην Κρήτη παρακολουθούμε μια ιστορία γεμάτη ένταση, ανατροπές και κυρίως μεταστροφές. Μέσα από την προσέγγιση μιας ζωής που μοιάζει ανοίκεια, αλλά μετατρέπεται σε έναν κόσμο που αλλάζει μέσα από την επαφή με την φύση, την θάλασσα, τον πρωτόγονο τρόπο ζωής και την πραγματική επαφή με τους ανθρώπους.  Η Υπατία είναι μια γυναίκα εύθραυστη, μεγαλωμένη μέσα σε μια υπερπροστευτική οικογένεια που την εγκλώβισε μέσα σε μια ζωή χωρίς πρωτοβουλίες και χωρίς ελευθερία. Επιστρέφει από το Λονδίνο τον Μάρτιο του 1969 έχοντας στις αποσκευές της ένα πληγωμένο σαλιγκάρι. Όπως και το σαλιγκάρι με το σκασμένο καβούκι έτσι και εκείνη με σπασμένο κέλυφος βγαίνει α

Η Κριτική μου για το " Όλο το Φως που δεν μπορούμε να δούμε " Άντονυ Ντορ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Με δυο παράλληλες ιστορίες αυτή της Μαρί Λορ Λεμπλάν, ενός τυφλού κοριτσιού από την Γαλλία. Και αυτή του Βέρνερ Πφέννιχ ενός ορφανού αγοριού από την Γερμανία μαθαίνουμε με έναν εξαιρετικά διαφορετικό τρόπο το φως και το σκοτάδι του πολέμου. Το φως και το σκοτάδι της Ψυχής των ανθρώπων. Η Μαρί Λορ έχει μάθει να ζεί στο σκοτάδι απο πολύ μικρή ηλικία, ζει με τον πατέρα της ο οποίος είναι κλειθροποιός στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι. Μαθαίνει να ζει και να κινείται μέσα στην γειτονία που κατοικεί απομνημονεύοντας την διαδρομή που βασίζεται σε μια μακέτα που έχει κατασκευάσει ο πατέρας της και αποτελεί πανομοιότυπη απομίμηση και της παραμικρής λεπτομέρειας της γειτονίας. Ψηλαφώντας και απομνημονεύοντας τις λεπτομέρειες μπορεί να βαδίζει μέσα στα στενά σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Να εξερευνά, να φαντάζεται και να ονειρεύεται.  Όταν όμως οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το Παρίσι πατέρας και κόρη αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να καταφ

Η Κριτική μου για το " Αμαλία " Σπύρος Πετρουλάκης

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Η Αμαλία είναι το τέταρτο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη που διαβάζω. Ένα Βιβλίο εντελώς διαφορετικό απο τα προηγούμενα του. Τόσο στον ρυθμό, όσο και στην εξέλιξη του. Ένα Βιβλίο με δυνατές εικόνες που κάνουν επίθεση στο μυαλό. Με σκηνές σαν μέταλλο σκληρές. Που γεμίζουν με ένταση την καρδιά του Αναγνώστη. Αλλά και εύπλαστες που χαλαρώνουν όταν το μυαλό και η ψυχή του δεν αντέχει άλλο. Η Ιστορία εναλλάσσετε ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα. Με σωστές και ισορροπημένες τοποθετήσεις που εντείνουν την αγωνία και ανεβάζουν κατακόρυφα το μυστήριο. 35 Χρόνια πριν σε ένα ορεινό χωριό της Κορινθίας σε μια κλειστή κοινωνία η εξαφάνιση της γιαγιάς Αμαλίας προβληματίζει αλλά και αρχίζει να βάζει σε ένα περίεργο ρυθμό εξελίξεις που κανείς δεν μπορεί να καθορίσει και να υπολογίσει την πορεία τους. Μια οικογένεια που ζει μέσα σε ένα κλίμα που το τρέφει η δειλία και η βία. Ένα χάρισμα δοσμένο σαν βαριά κληρονομία. Ένας φθόνος που πηγάζει από σκοτεινά και απροσδιόριστ