Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Melioribus annis Η Αθήνα τις χρυσές δεκαετίες του 60 και του 70 Νίκος Ταραντίνος


Αυτός ήταν ο κόσμος που μόλις είχε σβήσει και ο καθένας μας έβαζε τη σφραγίδα του, ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του στον νέο κόσμο που ανέτελλε. Ήμαστε οι πρωτοπόροι και το χαιρόμασταν. Το χαιρόμασταν σε κάθε μας κίνηση, σε κάθε μας έκφραση. Πειραματιζόμασταν με καινούργιες εμπειρίες και δοκιμάζαμε καινούργια πράγματα. Ονειρευόμασταν, αλλά συγχρόνως ακουμπούσαμε και το όνειρο, πιάναμε το άπειρο και το φέρναμε εκεί που έφταναν τα χέρια μας. Τίποτα δεν ήταν ακατόρθωτο. Ήμαστε ελεύθεροι χωρίς παρωπίδες και χαλινάρια που να μας εμποδίζουν από το να φτάσουμε το «όνειρό» μας.
Έφευγε η εποχή τού πρέπει και του «καθωσπρέπει». Οι τοίχοι, που είχαν υψωθεί από αιώνες, γκρεμίζονταν εκκωφαντικά. Παίζαμε, φλερτάραμε, τα φτιάχναμε, τσακωνόμαστε, χωρίζαμε, τα ξαναβρίσκαμε, γιατί «έτσι μας άρεσε!». Ήταν μια έκφραση που δεν είχε ειπωθεί στο παρελθόν με τόση ένταση από τόσο πολλούς. «Έτσι μας άρεσε!» Ο αέρας φυσούσε και σκόρπιζε προκαταλήψεις αιώνων.
Δεν υπήρχαν σύνορα και όρια. Η επιστήμη κάλπαζε, η μουσική ήταν στην καλύτερη φάση, ο κινηματογράφος άνοιγε καινούργιους ορίζοντες, η οικονομική ανάπτυξη δεν είχε προηγούμενο, ακόμα και στις χώρες που μόλις είχαν βγει από τον Μεγάλο Πόλεμο.
Υπ’ αυτές τις συνθήκες, ήταν αδύνατον να είναι κανείς απαισιόδοξος για το μέλλον της ανθρωπότητας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κριτική μου "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι" Πηνελόπη Κουρτζή - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

 Μια Μοναδική εποχή. Ένα Παγκόσμιο φαινόμενο που καθόρισε ζωές, αξίες, αντιλήψεις και δημιούργησε ένα πρωτότυπο άβατο στην Ελληνική κοινωνία στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στην δεκαετία του 70, αποτελεί το κεντρικό θέμα του τελευταίου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Κουρτζή "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι." Με φόντο την παραλία των Ματάλων στην Κρήτη παρακολουθούμε μια ιστορία γεμάτη ένταση, ανατροπές και κυρίως μεταστροφές. Μέσα από την προσέγγιση μιας ζωής που μοιάζει ανοίκεια, αλλά μετατρέπεται σε έναν κόσμο που αλλάζει μέσα από την επαφή με την φύση, την θάλασσα, τον πρωτόγονο τρόπο ζωής και την πραγματική επαφή με τους ανθρώπους.  Η Υπατία είναι μια γυναίκα εύθραυστη, μεγαλωμένη μέσα σε μια υπερπροστευτική οικογένεια που την εγκλώβισε μέσα σε μια ζωή χωρίς πρωτοβουλίες και χωρίς ελευθερία. Επιστρέφει από το Λονδίνο τον Μάρτιο του 1969 έχοντας στις αποσκευές της ένα πληγωμένο σαλιγκάρι. Όπως και το σαλιγκάρι με το σκασμένο καβούκι έτσι και εκείνη με σπασμένο κέλυφος βγαίνει α

Η Κριτική μου για το " Όλο το Φως που δεν μπορούμε να δούμε " Άντονυ Ντορ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Με δυο παράλληλες ιστορίες αυτή της Μαρί Λορ Λεμπλάν, ενός τυφλού κοριτσιού από την Γαλλία. Και αυτή του Βέρνερ Πφέννιχ ενός ορφανού αγοριού από την Γερμανία μαθαίνουμε με έναν εξαιρετικά διαφορετικό τρόπο το φως και το σκοτάδι του πολέμου. Το φως και το σκοτάδι της Ψυχής των ανθρώπων. Η Μαρί Λορ έχει μάθει να ζεί στο σκοτάδι απο πολύ μικρή ηλικία, ζει με τον πατέρα της ο οποίος είναι κλειθροποιός στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι. Μαθαίνει να ζει και να κινείται μέσα στην γειτονία που κατοικεί απομνημονεύοντας την διαδρομή που βασίζεται σε μια μακέτα που έχει κατασκευάσει ο πατέρας της και αποτελεί πανομοιότυπη απομίμηση και της παραμικρής λεπτομέρειας της γειτονίας. Ψηλαφώντας και απομνημονεύοντας τις λεπτομέρειες μπορεί να βαδίζει μέσα στα στενά σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Να εξερευνά, να φαντάζεται και να ονειρεύεται.  Όταν όμως οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το Παρίσι πατέρας και κόρη αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να καταφ

Η Κριτική μου για το " Αμαλία " Σπύρος Πετρουλάκης

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Η Αμαλία είναι το τέταρτο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη που διαβάζω. Ένα Βιβλίο εντελώς διαφορετικό απο τα προηγούμενα του. Τόσο στον ρυθμό, όσο και στην εξέλιξη του. Ένα Βιβλίο με δυνατές εικόνες που κάνουν επίθεση στο μυαλό. Με σκηνές σαν μέταλλο σκληρές. Που γεμίζουν με ένταση την καρδιά του Αναγνώστη. Αλλά και εύπλαστες που χαλαρώνουν όταν το μυαλό και η ψυχή του δεν αντέχει άλλο. Η Ιστορία εναλλάσσετε ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα. Με σωστές και ισορροπημένες τοποθετήσεις που εντείνουν την αγωνία και ανεβάζουν κατακόρυφα το μυστήριο. 35 Χρόνια πριν σε ένα ορεινό χωριό της Κορινθίας σε μια κλειστή κοινωνία η εξαφάνιση της γιαγιάς Αμαλίας προβληματίζει αλλά και αρχίζει να βάζει σε ένα περίεργο ρυθμό εξελίξεις που κανείς δεν μπορεί να καθορίσει και να υπολογίσει την πορεία τους. Μια οικογένεια που ζει μέσα σε ένα κλίμα που το τρέφει η δειλία και η βία. Ένα χάρισμα δοσμένο σαν βαριά κληρονομία. Ένας φθόνος που πηγάζει από σκοτεινά και απροσδιόριστ