Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τριάντα έξι ώρες Βροχής Πασχάλης Πράντζιος - Αναγνώστες ξεχωρίζουν και αναλύουν τα βιβλία που αγάπησαν



Γράφει η Ιωάννα Ζουριδάκη

Το καινούριο βιβλίο του Πασχάλη Πράντζιου «τριάντα έξι ώρες βροχής» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος είναι ένα μυθιστόρημα που αν μη τι άλλο δικαιώνει τον έρωτα και του δίνει τη θέση που του αρμόζει.

Ο συγγραφέας πετάει τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις που μας έχουν φορτώσει με τη σφραγίδα της γέννησής μας, θυμίζοντάς μας ότι η καρδιά, ούσα αγνή και αγαθή, αγαπά μόνη της, δίχως επιβολές και «πρέπει». Το βιβλίο εκφράζοντας την πεποίθηση ότι χωρίς έρωτα ζεις δίχως ουσιαστικά να ζεις, οδηγεί στη συνειδητοποίηση αυτής της μοναδικής αλήθειας. Γιατί ο έρωτας είναι η ουσία της ζωής. Μέσα από τις σελίδες του οι συμβατικότητες της σημερινής κοινωνίας που ορίζουν το σωστό και το λάθος πετιούνται κατά μέρος και περιγράφονται οι αλήθειες που ορίζονται μονάχα από την ψυχή. Διότι για την ψυχή δεν υπάρχει ενοχή στον έρωτα.

Εμβαθύνοντας στην ιστορία, ο αναγνώστης βλέπει πως ο αμοιβαίος έρωτας δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να πάρει τον χαρακτήρα αμαρτίας - σφάλματος, γιατί είναι ευλογημένος από τη φύση ή από τον Θεό. Κι είναι πράγματι έτσι, αφού αν δεν ήταν ευλογημένος δεν θα τον αναζητούσε το ίδιο μας το είναι, για να ζωντανεύσει και να αναπνεύσει. Γι’ αυτό και ο έρωτας μέσα από το βιβλίο αυτό εξελίσσεται και παίρνει τη θέση που του αρμόζει, νικώντας την ανθρώπινη ενοχή.

Είναι βέβαιο πως οι ενοχές και οι τύψεις ανήκουν μονάχα στο μυαλό μας και αποτελούν προϊόν μιας λαθεμένης εκπαίδευσης που μας επιβάλλεται από την ώρα της γέννησής μας. Η ψυχή μας όμως δεν ακολουθεί τα κριτήρια των κοινωνικών συμβάσεων, έχει τον τρόπο να γνωρίζει μόνη της τον δρόμο που λαχταρά να ακολουθήσει. Επομένως, αν ο άνθρωπος δεν θέλει να μαραζώσει και να βαδίζει σαν ζωντανός νεκρός, χωρίς ελπίδα και πίστη στη ζωή, θα πρέπει να ακολουθήσει τον δρόμο που του υποδεικνύει η ψυχή του.

Θα ήθελα να εκφράσω τα συγχαρητήριά μου στον συγγραφέα, γιατί με τον πηγαίο ρομαντισμό που χαρακτηρίζει τη γραφή του και την προχωρημένη σκέψη του μας δίνει βιβλία που λειτουργούν ως αντίβαρο στον κενό και στεγνό κόσμο που καλείται ο άνθρωπος να ζήσει. Το βιβλίο του αυτό ανατροφοδοτεί το φως, για να μας οδηγήσει στην έμπνευση που έχει ανάγκη η ζωή μας. Ξυπνάει τον σκοπό της ανθρώπινης ζήσης, που δεν είναι άλλος από την πνοή της αγάπης και του έρωτα.

Σιγοβρέχει.
―Ξημερώνει…
―Σ’ αγαπώ.
―Σςςςςςςςς.
―Εσύ δεν μ’ αγαπάς;
―Θα σ’ αγαπώ κάθε που το χώμα θα μυρίζει βροχή.
Ξεκίνησε βροχή. Έβρεχε ασταμάτητα. Τριάντα έξι ώρες βροχής. Αλλιώτικης βροχής. Όχι σαν εκείνη που είχε ενώσει κάποτε τη Φαίδρα με τον Θησέα. Ήταν άλλη βροχή αυτή. Τριάντα έξι ώρες βροχής, τριάντα έξι ώρες ενοχής.
Στις εκδοχές του μύθου της Φαίδρας και του Ιππόλυτου, όπως αυτές παρουσιάστηκαν από τους δημιουργούς της τέχνης, ο έρωτας παρουσιάστηκε μιαρός, ενοχικός, χωρίς ηθική. Έχει όμως ο έρωτας ηθική; Άραγε, έχει φτάσει ο καιρός να δικαιωθεί ο έρωτας της Φαίδρας; Σε ποιο δικαστήριο όμως και με ποιους δικαστές; Μέσα από μια ιστορία σύγχρονη τα πρόσωπα του μύθου ζωντανεύουν ξανά και μας παρασύρουν στη δίνη του έρωτά τους, που αν και απαγορευμένος είναι αμοιβαίος.

Το Βιβλίο κυκλοφορεί από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κριτική μου "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι" Πηνελόπη Κουρτζή - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

 Μια Μοναδική εποχή. Ένα Παγκόσμιο φαινόμενο που καθόρισε ζωές, αξίες, αντιλήψεις και δημιούργησε ένα πρωτότυπο άβατο στην Ελληνική κοινωνία στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στην δεκαετία του 70, αποτελεί το κεντρικό θέμα του τελευταίου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Κουρτζή "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι." Με φόντο την παραλία των Ματάλων στην Κρήτη παρακολουθούμε μια ιστορία γεμάτη ένταση, ανατροπές και κυρίως μεταστροφές. Μέσα από την προσέγγιση μιας ζωής που μοιάζει ανοίκεια, αλλά μετατρέπεται σε έναν κόσμο που αλλάζει μέσα από την επαφή με την φύση, την θάλασσα, τον πρωτόγονο τρόπο ζωής και την πραγματική επαφή με τους ανθρώπους.  Η Υπατία είναι μια γυναίκα εύθραυστη, μεγαλωμένη μέσα σε μια υπερπροστευτική οικογένεια που την εγκλώβισε μέσα σε μια ζωή χωρίς πρωτοβουλίες και χωρίς ελευθερία. Επιστρέφει από το Λονδίνο τον Μάρτιο του 1969 έχοντας στις αποσκευές της ένα πληγωμένο σαλιγκάρι. Όπως και το σαλιγκάρι με το σκασμένο καβούκι έτσι και εκείνη με σπασμένο κέλυφος βγαίνει α

Η Κριτική μου για το " Όλο το Φως που δεν μπορούμε να δούμε " Άντονυ Ντορ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Με δυο παράλληλες ιστορίες αυτή της Μαρί Λορ Λεμπλάν, ενός τυφλού κοριτσιού από την Γαλλία. Και αυτή του Βέρνερ Πφέννιχ ενός ορφανού αγοριού από την Γερμανία μαθαίνουμε με έναν εξαιρετικά διαφορετικό τρόπο το φως και το σκοτάδι του πολέμου. Το φως και το σκοτάδι της Ψυχής των ανθρώπων. Η Μαρί Λορ έχει μάθει να ζεί στο σκοτάδι απο πολύ μικρή ηλικία, ζει με τον πατέρα της ο οποίος είναι κλειθροποιός στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι. Μαθαίνει να ζει και να κινείται μέσα στην γειτονία που κατοικεί απομνημονεύοντας την διαδρομή που βασίζεται σε μια μακέτα που έχει κατασκευάσει ο πατέρας της και αποτελεί πανομοιότυπη απομίμηση και της παραμικρής λεπτομέρειας της γειτονίας. Ψηλαφώντας και απομνημονεύοντας τις λεπτομέρειες μπορεί να βαδίζει μέσα στα στενά σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Να εξερευνά, να φαντάζεται και να ονειρεύεται.  Όταν όμως οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το Παρίσι πατέρας και κόρη αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να καταφ

Η Κριτική μου για το " Αμαλία " Σπύρος Πετρουλάκης

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Η Αμαλία είναι το τέταρτο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη που διαβάζω. Ένα Βιβλίο εντελώς διαφορετικό απο τα προηγούμενα του. Τόσο στον ρυθμό, όσο και στην εξέλιξη του. Ένα Βιβλίο με δυνατές εικόνες που κάνουν επίθεση στο μυαλό. Με σκηνές σαν μέταλλο σκληρές. Που γεμίζουν με ένταση την καρδιά του Αναγνώστη. Αλλά και εύπλαστες που χαλαρώνουν όταν το μυαλό και η ψυχή του δεν αντέχει άλλο. Η Ιστορία εναλλάσσετε ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα. Με σωστές και ισορροπημένες τοποθετήσεις που εντείνουν την αγωνία και ανεβάζουν κατακόρυφα το μυστήριο. 35 Χρόνια πριν σε ένα ορεινό χωριό της Κορινθίας σε μια κλειστή κοινωνία η εξαφάνιση της γιαγιάς Αμαλίας προβληματίζει αλλά και αρχίζει να βάζει σε ένα περίεργο ρυθμό εξελίξεις που κανείς δεν μπορεί να καθορίσει και να υπολογίσει την πορεία τους. Μια οικογένεια που ζει μέσα σε ένα κλίμα που το τρέφει η δειλία και η βία. Ένα χάρισμα δοσμένο σαν βαριά κληρονομία. Ένας φθόνος που πηγάζει από σκοτεινά και απροσδιόριστ