Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Λάχεσις Μαρία Πρινάρη Καρκαβατσάκη Εκδόσεις Αγγελάκη - Αποσπάσματα από το βιβλίο

 


Λάχεσις της Μαρίας Πρινάρη Καρκαβατσάκη, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αγγελάκη, είναι ένα συγκλονιστικό κοινωνικό μυθιστόρημα, που θα λατρέψετε. Παρακάτω μερικά αποσπάσματα από το βιβλίο. 

Λάχεσις Εκδόσεις Αγγελάκη         Μαρία Πρινάρη Καρκαβατσάκη

Κανένας δεν έχει δικαίωμα να σε βασανίζει, ούτε εσύ έχεις δικαίωμα να τιμωρήσεις κανέναν. Τι ζωή θα πρέπει να είχε ζήσει κι αυτή η γυναίκα! Εννοείται πως δεν θα επιτρέψω ποτέ σε κανέναν να μου φερθεί άσχημα ούτε θα χρειαστεί να τιμωρήσω ποτέ κανέναν. Θα αγαπήσω και θα σεβαστώ εκείνον που θα με αγαπάει και θα με σέβεται το ίδιο. Αλλά έχω πολύ καιρό ακόμα για αυτά. Προτεραιότητα έχουν σπουδές μου μετά όλα τα άλλα άλλωστε η εποχή μου απέχει από την εποχή της Αγγέλας έναν αιώνα σκέφτηκε και χαμογέλασε.


Μας βολεύει να πιστεύουμε πως όποιος έχει αμαρτίες αφού πεθάνει θα πάει στην κόλαση Μακάρι να ήταν έτσι οι περισσότεροι ζούμε στην κόλαση πολύ πριν πεθάνουμε έτσι έζησα και εγώ μία ζωή στην κόλαση


Τα λόγια της γιαγιάς Αγγέλας, που εκείνη τη στιγμή ένιωσε έντονη την παρουσία της στον μικρό χώρο, τόσο που μια ανατριχίλα διέτρεξε το κορμί της. Πόσο πολύτιμη ήσουν, γιαγιά, και πόσο τυχερή είμαι που σε είχα στη ζωή μου! Νιώθω ότι ακόμα κι αυτή τη στιγμή μού δείχνεις τον δρόμο. Τυχεροί όλοι εκείνοι που μοιράζονται στιγμές με τους ανθρώπους που κοντοζυγώνουν στη δύση τους. Είναι σαν να προικίζονται με μια αύρα θετική που θα τους ακολουθεί για πάντα. Αλίμονο σ' εκείνους που τους παραγκωνίζουν ή τους βλέπουν σαν φορτίο περιττό. Βάρος στην ψυχή και στη συνείδηση τους μόνο φορτώνουν, κι αυτό θα κουβαλούν.


Τι αξίζει να είσαι άνθρωπος να έχεις ένα κεφάλι γεμάτο μυαλό και γνώσεις αλλά να μην έχεις σωστή κρίση; Tι ωφελεί να έχεις δύο πόδια αν δεν μπορείς να στηριχτείς πάνω τους; Να έχεις δύο χέρια αν δεν μπορείς να τα ανοίξεις να γίνουν φτερούγες και να πετάξεις μακριά και να σωθείς; Τρέμεις σαν πουλάκι από φόβο μα πουλί δεν είσαι για να πετάξεις μένεις εκεί και περιμένει το τέλος. Θεέ μου κάνε με πουλί τούτη τη στιγμή σε παρακαλώ σκεφτόταν...


Με αγάπη και συγχώρεση γαληνεύει η ψυχή Βάλε αγάπη και μίσος απέναντι το ένα από το άλλο, δώσε τους μορφή, και τότε θα δεις πόσο όμορφη, πόσο φωτεινή μορφή έχει η αγάπη και πόση ασχήμια το μίσος. Μόνο με την καρδιά γεμάτη αγάπη έχει νόημα η ζωή. Αν μπλεχτούμε στα δίχτυα του μίσους, θα μείνουμε φυλακισμένοι, αιχμάλωτοι. Η συγχώρεση θέλει δύναμη, γενναιότητα που δεν την έχει πάντα ο άνθρωπος. Πολλές φορές ο εγωισμός γίνεται πολύ κακός σύμβουλος.


 


Ακόμα και ο πιο βαρύς χειμώνας κρατάει φυλαγμένη μέσα του μια άνοιξη. Εμείς θα πρέπει πάντα να την ψάχνουμε κι αν τη βρούμε, να ζήσουμε πριν χαθεί. Υπάρχει στις καρδιές, μα συνήθως θα τη δούμε ν' ανθίζει σ' ένα χαμόγελο, σ' ένα βλέμμα ή σ' έναν λόγο γλυκό. "


Είναι απίστευτο πόσο λίγα και απλά πράγματα χρειάζονται για να γίνουν οι άνθρωποι ευτυχισμένοι και πόσο δύσκολο είναι πολλές φορές να το αντιληφθούν! Μια βουτιά στα βάθη της ψυχής και της συνείδησης, μια σπρωξιά στον εγωισμό να πάει στην άκρη, μια συγνώμη, μια αγκαλιά, κι όλα γίνονται ευκολότερα και ομορφότερα.

Ακούστε το Podcast του βιβλίου ΛΑΧΕΣΙΣ



 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κριτική μου "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι" Πηνελόπη Κουρτζή - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

 Μια Μοναδική εποχή. Ένα Παγκόσμιο φαινόμενο που καθόρισε ζωές, αξίες, αντιλήψεις και δημιούργησε ένα πρωτότυπο άβατο στην Ελληνική κοινωνία στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στην δεκαετία του 70, αποτελεί το κεντρικό θέμα του τελευταίου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Κουρτζή "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι." Με φόντο την παραλία των Ματάλων στην Κρήτη παρακολουθούμε μια ιστορία γεμάτη ένταση, ανατροπές και κυρίως μεταστροφές. Μέσα από την προσέγγιση μιας ζωής που μοιάζει ανοίκεια, αλλά μετατρέπεται σε έναν κόσμο που αλλάζει μέσα από την επαφή με την φύση, την θάλασσα, τον πρωτόγονο τρόπο ζωής και την πραγματική επαφή με τους ανθρώπους.  Η Υπατία είναι μια γυναίκα εύθραυστη, μεγαλωμένη μέσα σε μια υπερπροστευτική οικογένεια που την εγκλώβισε μέσα σε μια ζωή χωρίς πρωτοβουλίες και χωρίς ελευθερία. Επιστρέφει από το Λονδίνο τον Μάρτιο του 1969 έχοντας στις αποσκευές της ένα πληγωμένο σαλιγκάρι. Όπως και το σαλιγκάρι με το σκασμένο καβούκι έτσι και εκείνη με σπασμένο κέλυφος βγαίνει α

Η Κριτική μου για το " Όλο το Φως που δεν μπορούμε να δούμε " Άντονυ Ντορ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Με δυο παράλληλες ιστορίες αυτή της Μαρί Λορ Λεμπλάν, ενός τυφλού κοριτσιού από την Γαλλία. Και αυτή του Βέρνερ Πφέννιχ ενός ορφανού αγοριού από την Γερμανία μαθαίνουμε με έναν εξαιρετικά διαφορετικό τρόπο το φως και το σκοτάδι του πολέμου. Το φως και το σκοτάδι της Ψυχής των ανθρώπων. Η Μαρί Λορ έχει μάθει να ζεί στο σκοτάδι απο πολύ μικρή ηλικία, ζει με τον πατέρα της ο οποίος είναι κλειθροποιός στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι. Μαθαίνει να ζει και να κινείται μέσα στην γειτονία που κατοικεί απομνημονεύοντας την διαδρομή που βασίζεται σε μια μακέτα που έχει κατασκευάσει ο πατέρας της και αποτελεί πανομοιότυπη απομίμηση και της παραμικρής λεπτομέρειας της γειτονίας. Ψηλαφώντας και απομνημονεύοντας τις λεπτομέρειες μπορεί να βαδίζει μέσα στα στενά σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Να εξερευνά, να φαντάζεται και να ονειρεύεται.  Όταν όμως οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το Παρίσι πατέρας και κόρη αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να καταφ

Η Κριτική μου για το " Αμαλία " Σπύρος Πετρουλάκης

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Η Αμαλία είναι το τέταρτο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη που διαβάζω. Ένα Βιβλίο εντελώς διαφορετικό απο τα προηγούμενα του. Τόσο στον ρυθμό, όσο και στην εξέλιξη του. Ένα Βιβλίο με δυνατές εικόνες που κάνουν επίθεση στο μυαλό. Με σκηνές σαν μέταλλο σκληρές. Που γεμίζουν με ένταση την καρδιά του Αναγνώστη. Αλλά και εύπλαστες που χαλαρώνουν όταν το μυαλό και η ψυχή του δεν αντέχει άλλο. Η Ιστορία εναλλάσσετε ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα. Με σωστές και ισορροπημένες τοποθετήσεις που εντείνουν την αγωνία και ανεβάζουν κατακόρυφα το μυστήριο. 35 Χρόνια πριν σε ένα ορεινό χωριό της Κορινθίας σε μια κλειστή κοινωνία η εξαφάνιση της γιαγιάς Αμαλίας προβληματίζει αλλά και αρχίζει να βάζει σε ένα περίεργο ρυθμό εξελίξεις που κανείς δεν μπορεί να καθορίσει και να υπολογίσει την πορεία τους. Μια οικογένεια που ζει μέσα σε ένα κλίμα που το τρέφει η δειλία και η βία. Ένα χάρισμα δοσμένο σαν βαριά κληρονομία. Ένας φθόνος που πηγάζει από σκοτεινά και απροσδιόριστ