Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

20 Προτάσεις Βιβλίων για το Καλοκαίρι από την Ελληνική Λογοτεχνία



Επιλέγουμε 20 Βιβλία από την Ελληνική Λογοτεχνία για να τα πάρετε μαζί σας στις Καλοκαιρινές σας διακοπές ή στις θαλασσινές σας εξορμήσεις, Καλό Καλοκαίρι και Καλή Ανάγνωση.

1. Ανάρμοστον εστι Ειρήνη Βαρδάκη  Εκδόσεις Bell / Χαρλένικ Ελλάς


Ψυχολογικό δράμα ή ψυχολογικό θρίλερ; 
Λυρισμός ή ρεαλισμός; 
Ανάλυση χαρακτήρων ή μυστήριο; 
Συγκίνηση η αγωνία; 

Όχι, δε χρειάζεται να επιλέξετε κάτι από τα παραπάνω. Γιατί υπάρχει μια νέα φωνή στην ελληνική λογοτεχνία που τα συνδυάζει όλα αυτά με έναν μοναδικό τρόπο και η οποία με κάθε νέο έργο της μας βουτάει ακόμη πιο βαθιά στις σκοτεινές πλευρές της ανθρώπινης ψυχής.

Η Ειρήνη Βαρδάκη, μετά το περσινό Το Ρ της Ερωμένης, που αγαπήθηκε από αναγνώστες και κριτικούς, επιστρέφει με ένα πολυδιάστατο, συγκλονιστικό ψυχολογικό θρίλερ, με φόντο τα επιβλητικά φαράγγια της Κρήτης.

Ετοιμαστείτε για ένα έντονο και σκοτεινό ταξίδι στα πιο διαταραγμένα μονοπάτια του ανθρώπινου μυαλού και κρατήστε θέση στη βιβλιοθήκη σας για τη μοναδική, ξεχωριστή ελληνική φωνή στο απαιτητικό είδος του ψυχολογικού θρίλερ.

ΑΝΑΡΜΟΣΤΟΝ ΕΣΤΙ: το ταξίδι αυτό είναι καλύτερα να το ξεκινήσετε χωρίς να γνωρίζετε οτιδήποτε για τον τελικό προορισμό σας… 

Μια γυναίκα θύμα της πιο αποτρόπαιης εγκληματικής ενέργειας.
Τρεις άνθρωποι καλούνται να βρουν και να πουν την αλήθεια:
ο σύζυγος, ο εραστής, η καλύτερή της φίλη.
Και ανάμεσά τους… γρίφοι που θυμίζουν αρχαία τραγωδία.
Μίσος, πάθος και εμμονές σ’ ένα συναρπαστικό ψυχολογικό θρίλερ για δυνατούς λύτες.
Η καταιγίδα που θα πλήξει απόψε την Κρήτη δε θα μοιάζει με καμιά.


2. Η Ευχή Μαρία Καραγιάννη Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή


Μερικές φορές δυσκολεύομαι να το πιστέψω, αλλά κάποτε υπήρξα νέα. Στη ζωή μου δεν κατάφερα τίποτα σπουδαίο. Ήμουν απλώς μια γυναίκα που ήθελε να αγαπηθεί πολύ, κι όχι από πολλούς. Αυτό ήταν το έγκλημά μου. Όμως, η μοίρα μου, παρά τις μάταιες προσδοκίες μου, είχε γραφτεί με το πρώτο μου κλάμα χρόνια πριν, κι όπως πάντα το μέλλον είχε κριθεί και αποφασιστεί πριν καν ξεκινήσει εκείνη η ιστορία – η ωραιότερη και φρικτότερη ιστορία που θα μπορούσε κανείς να ευχηθεί, κι όταν πια ξεκίνησε ήταν ήδη πολύ αργά…

Έτσι ξεκινά την αφήγησή της η Ισαβέλλα Μορένο, η οποία εγκατέλειψε για πάντα τη χώρα όπου γεννήθηκε, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να ξεφύγει από οδυνηρές αναμνήσεις, πεπεισμένη πως, αν έβαζε ανάμεσα σ’ εκείνη και στο παρελθόν έναν ολόκληρο ωκεανό, η φωτιά που έκαιγε μέσα της σιγά-σιγά θα κόπαζε. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα τα φαντάσματα που στοίχειωσαν τη νιότη της επιστρέφουν και τότε αρχίζει να θυμάται…

Η Μαρία Καραγιάννη έχει δηλώσει πως για τα βιβλία της επιλέγει χώρες που η ιστορία τους τις βαραίνει. Μετά τα Στη σκιά της σιωπής και Το σπίτι των γλάρων, επιστρέφει με την Ευχή, για να μεταφέρει αυτή τη φορά τον αναγνώστη στο σύγχρονο Μπουένος Άιρες, όπου κάτω από τις φωτεινές μαρκίζες των λεωφόρων του, απλώνεται ένα ολόκληρο θέατρο σκιών βαθιά ριζωμένο στα χρόνια της πιο απάνθρωπης δικτατορίας. Γιατί στην Αργεντινή αν δεν ξέρεις τα πάντα για τον άλλον, είναι σαν να μην ξέρεις τίποτα.

Ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα ρεαλισμού, άλλοτε άγριο κι άλλοτε βαθιά συγκινητικό που θέτει ηθικά διλήμματα, κι εστιάζει στα γονεϊκά πρότυπα, στις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τη θυσία της υπέρτατης αγάπης.


3. Η Δούκισσα της Πλακεντίας Θάνος Κονδύλης Εκδόσεις Ψυχογιός


«Είμαι η Δούκισσα της Πλακεντίας, η Σοφί ντε Μαρμπουά-Λεμπρέν… Τον έρωτα τον γνώρισα πολύ καλά μόνο στη χώρα που σημάδεψε τη ζωή μου, την Ελλάδα. Εδώ κατάλαβα ότι ήταν η πατρίδα μου, λες και με περίμενε χρόνια…» 

Αθήνα 1846. Η Αμερικανίδα δημοσιογράφος Δανάη Θόρτον φτάνει στην πόλη με σκοπό να πάρει συνέντευξη από την πλουσιότερη γυναίκα της Ελλάδας, τη διάσημη δούκισσα της Πλακεντίας. Ενώ περιηγείται στην Αθήνα του Όθωνα και της Αμαλίας, παντού ακούει τον κόσμο να μιλάει για αυτή την εκκεντρική γυναίκα.

Μια μέρα η Δανάη θα γνωρίσει έναν όμορφο νέο, τον Ιωάννη Μαυρομιχάλη. Θα συνδεθούν ερωτικά και για αυτήν η Αθήνα θα γίνει η πόλη του έρωτα.

Κάποια στιγμή η νεαρή δημοσιογράφος θα κληθεί επειγόντως στο παλάτι. Η βασίλισσα Αμαλία θα την προειδοποιήσει ότι έχει ενοχλήσει πολλούς με τις ερωτήσεις της για τη δούκισσα, για την οποία η βασίλισσα θα εκφραστεί με τα χειρότερα λόγια. Η Δανάη δε δίνει σημασία, καθώς καταλαβαίνει την αντιπαλότητα των δύο γυναικών.

Αλλά δεν υποψιάζεται ότι ο τροχός της μοίρας ήδη γυρίζει εναντίον της. Σύντομα παλαιοί εφιάλτες θα ζωντανέψουν και εχθροί από το παρελθόν θα φανερωθούν. Θα χτυπήσουν αυτήν και τον αγαπημένο της Ιωάννη, αφήνοντας στο κορμί και στην ψυχή της βαθιά σημάδια.

Η Δανάη, αναζητώντας τη λύτρωση στο ακαθόριστο πεπρωμένο της, θα πρέπει να διαβεί τους σκοτεινούς διαδρόμους του παλατιού μιας γυναίκας η οποία από καιρό την παρακολουθεί.

Η συγκλονιστική ιστορία της λησμονημένης δούκισσας της Πλακεντίας, μιας γυναίκας που πάλεψε μόνη ενάντια στη μοίρα, με μοναδικό όπλο την αγάπη της για την Ελλάδα.



4, Η Μαντάμ Αλεξία Νικολοπούλου Εκδόσεις Λιβάνη


Η Μαργαρίτα Δούκα είναι μια γυναίκα της διπλανής πόρτας, με σχέση, καριέρα, όνειρα, εμπιστοσύνη στους ανθρώπους. Εκείνη η μέρα που ξημέρωσε όμως σήμανε την αρχή μιας περιπέτειας που θα την οδηγούσε πίσω από τα σίδερα.

Εκεί, μακριά από τη ζωή που μέχρι τότε ήξερε, κάτι νέο ένιωθε να γεννιέται μέσα από τα σπλάχνα της. Εκείνο που δε γνώριζε η Μαργαρίτα ήταν αν αυτή η αλλαγή στη ζωή της θα την έκανε έναν άνθρωπο ξαναγεννημένο και αγγελικά πλασμένο ή αν, φτάνοντας στο βάθος του πυθμένα, θα ξαναγεννιόταν σαν ένας δαίμονας. Μοναδικό φως στο σκοτάδι που την αγκάλιαζε η Μαντάμ, ένα αερικό που έμελλε να είναι ο καθοριστικός σταθμός στην πορεία της.

Ποιο ήταν το μυστικό αυτής της κοπέλας, που την κρατούσε δεμένη με αλυσίδες; Και ποιος ήταν στην πραγματικότητα ο Αλέξανδρος, που θα άλλαζε τη ζωή αυτών των γυναικών;

Από το μεγάφωνο ακούστηκαν δύο ονόματα που ήταν πολύ γνώριμα σ’ εμάς. Ξένα μεν, αλλά ήταν στον θάλαμό μας. Αποφυλακίζονταν και οι δύο, κι εμείς, κλειδώνοντας στο κουτάκι του μυαλού μας τα πάντα, αφήσαμε έξω μονάχα τη χαρά. Για εκείνες που θα γεύονταν την ελευθερία τους. Αναστέναξα βαθιά, λες και προσπαθούσα να μυρίσω μέσα από εκείνες λίγο καθαρό αέρα. Ελεύθερο αέρα. Η Μαντάμ μού σιγοψιθύρισε στο αφτί: «Όλα θα πάνε καλά».
Ήταν η πρώτη φορά μετά από τόσο καιρό στη φυλακή που άρχιζα να το πιστεύω...


5. Κλεμμένες Λιακάδες Μαρία Παναγοπούλου Εκδόσεις Ωκεανός 


Αέλια. Γνώρισε για πρώτη φορά τον πατέρα της στην ηλικία των έξι ετών κι εκείνος την πήρε μακριά, στο Γουίνιπεγκ του Καναδά, ξεριζώνοντάς την από την Ελλάδα, από τις παιδικές μνήμες της και από την αγκαλιά της μανούλας της, της Μάικας.

Νεκταρία. Στα επτά της χρόνια βίωσε το οδυνηρό διαζύγιο των γονιών της. Δεν έμαθε τους λόγους που τους μεταμόρφωσαν από παράφορα ερωτευμένους σε θανάσιμους εχθρούς, μα η ψυχή της ξέρει πως ο ζυγός της ευθύνης γέρνει αμείλικτα προς την πλευρά της μάνας της, της Λιάνας.

Δεκαέξι χρόνια μετά, μια ανώνυμη επιστολή παγιδεύει τα δύο ενήλικα πια κορίτσια στο ναρκοπέδιο του χθες και τα παρασύρει στο Φισκάρδο της Κεφαλλονιάς. Εκεί, τις περιμένει ο ένοχος για τις κλεμμένες λιακάδες της ζωής τους. Μα δεν είναι μόνος...

Ένας ανίερος έρωτας. Μια ιερή φιλία. Και η αέναη μάχη ανάμεσα στο φως και στο σκοτάδι. Ποιός θα νικήσει; Και με ποιό τίμημα; 


Από την συγγραφέα του μπεστ σέλερ «Είδα τον εαυτό μου στα μάτια σου» Υποψήφιο για Βραβείο Βιβλίου Public 2018. 





6. Κλίμακα F Έλενα Χουσνή Εκδόσεις Κύφαντα 


"Τι κάνουμε;". Είναι αποφασισμένος να πάρει απάντηση στα ερωτήματά του. "Κινούμε λίγο τον κόσμο. Όταν αρχίζει να χάνει την ισορροπία του".
"Την ισορροπία των λίγων".
"Μη γίνεσαι αφελής. Πάντα την ισορροπία οι λίγοι την επιλέγουν. Στα μέτρα τους". "Δεν έχει σημασία, λοιπόν, ποιοι είναι αυτοί;"
"Βεβαίως και έχει. Υπάρχουν πολλές ολιγαρχίες. Υπαρκτές και εν δυνάμει.
Το ζήτημα είναι να επιλέξεις με ποια θα πας".
"Ποια ολιγαρχία επιλέξαμε εμείς;"
"Την πιο παλιά. Αυτή που έχει επιβιώσει από όλα.
Αυτή που ξέρει πότε ο κόσμος πρέπει να αλλάξει και τον αλλάζει".
Μια επίθεση με εκρηκτικούς μηχανισμούς στην Ισραηλιτική Λέσχη και η αποκάλυψη της δολοφονίας μιας νεαρής γυναίκας κινητοποιούν δημοσιογράφους και πολιτική ηγεσία. Την ευθύνη αναλαμβάνει η οργάνωση "Κρυπτεία". Οι συλλήψεις που ανακοινώνει η αστυνομία αποτελούν κίνηση εντυπωσιασμού ή προάγγελο νέων χτυπημάτων; Μια ομάδα δημοσιογράφων με τη βοήθεια του καθηγητή Πουλιέζου προσπαθεί να αποκαλύψει την ταυτότητα των δραστών. Μια ομάδα νεαρών στην Αίθουσα ΘΕ.ΛΙ. επηρεάζει την κοινή γνώμη κάνοντας παρεμβάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο πόλεμος ξεκινά και τα νήματα κινούν "αόρατοι" παίκτες. Ποιος θα κερδίσει το παιχνίδι; Στο μέσο της μάχης η Κλίμακα F, θα δώσει απαντήσεις; Ίσως τελικά η "αράχνη" αλλάξει όψη για να επιβιώσει...



7. Οι Αλεξανδρινές Η ζωή στη Νειλοχώρα Δέσποινα Χατζή Εκδόσεις Μίνωας 


Αλεξάνδρεια 1905. Ο Αγαμέμνονας και η Ουρανία Βρανά ζουν υπό την κηδεμονία του θείου τους και της Γαλλίδας συζύγου του. Λίγο πριν ξεσπάσει ο Α Παγκόσμιος, ο ευφυής Αγαμέμνονας υψώνει το ανάστημά του στην αλεξανδρινή εμπορική κοινότητα, ενώ ο γάμος του με τη γοητευτική Σμυρνιά Αναστασία Γιάσογλου επισφραγίζει την πολυπόθητη ευτυχία. Η αδελφή του Αγαμέμνονα, Ουρανία, μετά τον αδιέξοδο έρωτά της μ’ έναν νεαρό Αιγύπτιο και τον άτυχο γάμο της, γίνεται ένθερμη υποστηρίκτρια της Huda Shaarawi, στέλνοντας ένα μήνυμα εθνικής και φεμινιστικής αφύπνισης σε μια πανσπερμία γυναικών. Η επαναστατική της φύση την οδηγεί στην Ελλάδα του Μεταξά, αφήνοντας στην Αλεξάνδρεια, στα έμπιστα χέρια του αδελφού της, τη μεγάλη της κόρη Αικατερίνη. Ένας νέος κύκλος ζωής ξεκινά για την Αικατερίνη με φόντο τα οδυνηρά γεγονότα του Β Παγκοσμίου.

Μισόν αιώνα μετά, η αρχαιολόγος Κλειώ Αντύπα, κόρη της Αικατερίνης, καλείται να εργαστεί στο Κάιρο προσκεκλημένη του Ιταλού αρχαιολόγου Φάμπιο Σορεντίνο. Η επίσκεψη «στις γειτονιές τις ίδιες» της καβαφικής Αλεξάνδρειας φέρνει στο φως ένα γεγονός που έλαβε χώρα στη μάχη του Ελ Αλαμέιν το 1942, ικανό να λυτρώσει τρεις γενιές γυναικών. Μέσα από μια μυθιστορηματική αναδρομή σε δύο διαδοχικούς παγκόσμιους πολέμους σκιαγραφείται η ζωή των Ελλήνων στη χώρα του Νείλου και την εμβληματική Αλεξάνδρεια. Την πόλη της Μπελ Επόκ, των αντιθέσεων, των εστέτ, των μποέμ, των εμπόρων, των διανοούμενων, της φτώχειας και των χαμαιτυπείων.


8. Οι δρόμοι της Λήθης Χριστίνα Ζέμπη Εκδόσεις Διόπτρα 


Τι κοινό μπορεί να έχουν μια δυναμική υπαστυνόμος, ένας ρομαντικός δάσκαλος, ένας θαμώνας των φυλακών, μια καταπιεσμένη νοικοκυρά κι ένας κουκουλοφόρος;

Στην Αθήνα της κρίσης μια γυναίκα εξαφανίζεται κι η εξαφάνισή της συμπίπτει με μια καλοστημένη ληστεία. Στην προσπάθειά της να τη βρει, η υπαστυνόμος Δέσποινα Καρανικόλα θα συναντήσει ξανά έναν παλιό της γνώριμο, τον Διομήδη Δανέλλη, τον άνθρωπο που από λάθος έστειλε η ίδια πριν από λίγα χρόνια στη φυλακή. Μαζί του θα ζήσει έναν μεγάλο έρωτα, όμως ο Διομήδης δεν είναι πια ο ίδιος. Και πώς να είναι; Η ζωή του διαλύθηκε κι οι αγαπημένοι του τον ξέχασαν. Μόνο ο Μάνος, μόνιμος θαμώνας των φυλακών, στάθηκε δίπλα του, κι αυτόν πλέον ο Διομήδης τον λογαριάζει γι’ αδελφό. Στο ίδιο σταυροδρόμι της ζωής κι ο Δημητράκης, που προσπαθώντας να ξεφύγει από τον εαυτό του, μπλέκεται με τους κουκουλοφόρους της πλατείας Εξαρχείων. Ξεκινώντας από διαφορετικές αφετηρίες, οι ζωές των ηρώων διασταυρώνονται και διανύουν κοινούς δρόμους. Έτσι, θα ανακαλύψουν τον εαυτό τους, θα εξελιχθούν και θα προσπαθήσουν ν’ αλλάξουν. Κι υπάρχουν συναισθήματα που σταθερά μας οδηγούν απ’ το σκοτάδι στο φως. Ο έρωτας. Η αγάπη. Η φιλία. Μόνο που καμιά φορά γίνονται η αιτία ώστε η πορεία μας να είναι αντίστροφη.

…Έβρεχε όταν βγήκα στον δρόμο. Καλύτερα. Τα δάκρυα φωλιάζουν στη βροχή όπως οι ψιχάλες στη θάλασσα κι η θλίψη στη συννεφιά σαν τις χιονονιφάδες στο λευκό μάρμαρο. Φόρεσα την κουκούλα του φούτερ κι έγινα πάλι ο Κανένας. Τάχυνα το βήμα ως τον σταθμό του ηλεκτρικού στο Μαρούσι.

Σ’ όλη τη διαδρομή κοιτούσα τις σταγόνες να σχηματίζουν ρυάκια στα τζάμια του βαγονιού. Στην Ομόνοια το τρένο άδειασε και ξαναγέμισε σε δευτερόλεπτα. Ένα πρεζόνι μου ’χωσε στο πρόσωπο το απλωμένο του χέρι μαζί με μια θλιβερή ιστορία. Του ’δωσα σχεδόν ό,τι είχα πάνω μου. Οι συνεπιβάτες μου με κοίταζαν με μια δόση υπεροψίας και μπόλικο οίκτο. Το ξέρω πως οι ιστορίες των ζητιάνων είναι ψεύτικες. Τι σημασία έχει; Πίσω τους κρύβονται άλλες, αληθινές, όχι λιγότερο θλιβερές.

Ιστορίες σαν τη δική μου. Σαν όλων μας…


9. Μια μελωδία για την Εύα Βίκυ Στουφή Εκδόσεις Ωκεανός


Το μέλλον της Εύας Βάρναλη διαγραφόταν λαμπρό. Με την θεϊκή φωνή της είχε κατακτήσει το απαιτητικό κοινό της όπερας και με την ομορφιά της την καρδιά του αριστοκράτη Νικολά Ντε Λούκα. Όταν μαθαίνει ότι εκείνος την απατά ο κόσμος της καταρρέει και καταφεύγει στο γραφικό Τρούρο της Κορνουάλης προκειμένου να ξαναβρεί τον εαυτό της. Η γνωριμία της με τον γοητευτικό Μπεν Άστον θα την βοηθήσει να ξεπεράσει την απογοήτευση, όμως πόσο τυχαία είναι, άραγε αυτή η γνωριμία από την στιγμή που ο αινιγματικός Εγγλέζος φαίνεται να κατέχει σημαντικές αλήθειες για το παρελθόν της που ακόμη και η ίδια αγνοεί;

Ένας ειδεχθής φόνος - ή μήπως δύο; - πυροδοτεί μια σειρά απρόσμενων, δυσάρεστων γεγονότων και γίνεται αφορμή να βγουν στην επιφάνεια καλά κρυμμένα μυστικά που θα συνταράξουν την Εύα και θα θέσουν την ζωή της σε κίνδυνο όταν πέφτει θύμα απαγωγής.

Φως στην υπόθεση θα ρίξει ο ελληνικής καταγωγής αστυνομικός επιθεωρητής, Θάνος Δαρνέζης, και τελικά οι πρωταγωνιστές αυτής της ιστορίας θα ανακαλύψουν ότι ο δρόμος που οδηγεί στην ευτυχία περνάει πρώτα μέσα από την συγχώρεση και την μετάνοια.

Κάθισε κάτω και ένας βουβός λυγμός συντάραξε το στήθος του. Κάθε ημέρα, εδώ και πέντε ολόκληρα χρόνια, ξαναζούσε λεπτό προς λεπτό όλη τη φρίκη. Όχι επειδή το επεδίωκε, δεν ήταν μαζοχιστής. Ένας Θεός ήξερε πόσο πολύ είχε παλέψει για να επουλώσει την πληγή, αλλά έφτανε μια ματιά στον καθρέφτη για να αρχίσει να αιμορραγεί ξανά. Γιατί δεν τον σκότωσαν κι αυτόν; Χάρη θα του έκαναν. Αντίθετα, του άφησαν αυτή την ουλή στο πρόσωπο για να του θυμίζει διαρκώς πως είχε βρεθεί εκεί...


10. Ο παράξενος χειμώνας του Παύλου Ζήτα Θεοδώρα Τζόκα


Ο Παύλος Ζήτας απομονώνεται σ’ ένα καταφύγιο συγγραφέων για να γράψει το επόμενο βιβλίο του. Εκεί γνωρίζεται με τη συγγραφέα μυστηρίου Λήδα Βρανά. Όταν στα χέρια του πέφτει το τελευταίο βιβλίο της διάσημης συγγραφέα, Φόνος στο Καταφύγιο, ο Παύλος εισέρχεται σ’ έναν εφιαλτικό κόσμο όπου η πραγματικότητα συγχέεται με τη φαντασία, η αλήθεια με το ψέμα και η λογική με την παράνοια.

Το βιβλίο ξεκινάει με τον φόνο μιας συγγραφέα μυστηρίου, της Κορίνας Καρέλλης, η περιγραφή της οποίας ταιριάζει απόλυτα στη Λήδα Βρανά. Όταν βλέπει τα γεγονότα του βιβλίου να ξεδιπλώνονται μπροστά στα έντρομα μάτια του, πιστεύει πως κάποιος σχεδιάζει να σκοτώσει τη Λήδα Βρανά. Την ίδια άποψη έχει και ο πρώην ντετέκτιβ Σωτήρης Γκλάβας. Μαζί προσπαθούν να βρουν τον επίδοξο δολοφόνο, αλλά οι εξελίξεις τους προλαβαίνουν. Η Βρανά εξαφανίζεται, το πτώμα της δεν βρίσκεται ποτέ, και η υπόθεση μπαίνει στο αρχείο.

Μήνες αργότερα, ο Παύλος βλέπει μια γυναίκα φτυστή η Λήδα Βρανά... και ο αληθινός εφιάλτης ξεκινάει.





11, Στα μούτρα σου Μιχάλης Κατσιμπάρδης Εκδόσεις Άνεμος Εκδοτική


Ένας μικρόκοσμος γεμάτος ανέμελα παιδιά και γονείς βυθισμένους σε έγνοιες αποτυπώνεται στον καμβά της εφτάχρονης δικτατορίας. Πάνω του απεικονίζεται η φαινομενικά αμέριμνη ζωή των ηρώων, στην οποία κυριαρχεί η αυθεντικότητα, η τρυφερότητα αλλά και η αφέλεια, το κουτσομπολιό και η φαιδρή σχολική διαπαιδαγώγηση. Οι ήρωες είναι μια παρέα παιδιών που σκαρώνει φάρσες, στήνει ομηρικούς καυγάδες, δημιουργεί φιλίες ζωής και ονειρεύεται το μέλλον, προσπαθώντας να κατανοήσει τον συχνά παράλογο κόσμο των μεγάλων.

Ο άγουρος έρωτας του ευαίσθητου Γιωργή για την όμορφη Ναυσικά, οι επιστήθιοι φίλοι του, ο εθνικόφρων διευθυντής, ο ανέμπνευστος δάσκαλος, ο θυμόσοφος γέρο-νησιώτης και οι δημοκρατικοί ενήλικες, που αντιστέκονται στο σκοτάδι της εποχής, είναι κάποιοι από τους χαρακτήρες που δίνονται με πολλή συγκίνηση αλλά και άφθονο χιούμορ.

Το βιβλίο αυτό ξυπνά, με τρόπο γλυκό και τρυφερό, νοσταλγικές αναμνήσεις στους μεγαλύτερους και προσφέρει στα νέα παιδιά ζωντανές εικόνες μιας γνήσιας αλλά αντιφατικής εποχής.

Ο συγγραφέας με τη μεστή, αισθαντική και ενίοτε καυστική γραφή του αποτυπώνει μια γενιά ανεπανάληπτης παιδικής αθωότητας σε ένα ζοφερό πολιτικό περιβάλλον.


12. Τριάντα έξι ώρες Βροχής Πασχάλης Πράντζιος Εκδόσεις Κλειδάριθμος


Σιγοβρέχει.

―Ξημερώνει…

―Σ’ αγαπώ.

―Σςςςςςςςς.

―Εσύ δεν μ’ αγαπάς;

―Θα σ’ αγαπώ κάθε που το χώμα θα μυρίζει βροχή.

Ξεκίνησε βροχή. Έβρεχε ασταμάτητα. Τριάντα έξι ώρες βροχής. Αλλιώτικης βροχής. Όχι σαν εκείνη που είχε ενώσει κάποτε τη Φαίδρα με τον Θησέα. Ήταν άλλη βροχή αυτή. Τριάντα έξι ώρες βροχής, τριάντα έξι ώρες ενοχής.
Στις εκδοχές του μύθου της Φαίδρας και του Ιππόλυτου, όπως αυτές παρουσιάστηκαν από τους δημιουργούς της τέχνης, ο έρωτας παρουσιάστηκε μιαρός, ενοχικός, χωρίς ηθική. Έχει όμως ο έρωτας ηθική; Άραγε, έχει φτάσει ο καιρός να δικαιωθεί ο έρωτας της Φαίδρας; Σε ποιο δικαστήριο όμως και με ποιους δικαστές; Μέσα από μια ιστορία σύγχρονη τα πρόσωπα του μύθου ζωντανεύουν ξανά και μας παρασύρουν στη δίνη του έρωτά τους, που αν και απαγορευμένος είναι αμοιβαίος.


13. Όσα αγαπήσεις θα ναι ξένα Κακαλοπούλου Γεωργία Εκδόσεις Λιβάνη



«Είναι περίεργο, μα μερικές φορές το τέλος δεν έχει σημασία, γιατί το πιο σημαντικό που θα μάθει κανείς ποτέ στη ζωή είναι να αγαπά και να αγαπιέται...»

Ένα μαγευτικό ταξίδι από την Ελλάδα στην Άπω Ανατολή των ανθισμένων κερασιών. Μια μοίρα που θα φέρει κοντά ανθρώπους από διαφορετικές εθνότητες και κουλτούρες κι ένας έρωτας που θα παλέψει με προκαταλήψεις και ανυπέρβλητα εμπόδια.

Η Κάτια, ακολουθώντας τον καρδιακό της φίλο στη Νότια Κορέα, ετοιμάζεται να κάνει μια νέα αρχή, να ξεπεράσει το μοναχικό και δύσκολο παρελθόν της και να φτιάξει επιτέλους τη δική της μικρή επιχείρηση. Τα γεγονότα όμως θα τη φέρουν αντιμέτωπη με την απόλυτη καταστροφή. Θα βρεθεί ολομόναχη, προδομένη και δίχως χρήματα σε ξένη χώρα, με μοναδική σανίδα σωτηρίας μια νέα φίλη, την Κορεάτισσα Ζαντί. Η Ζαντί, εν αγνοία της Κάτιας, θα κανονίσει για την Ελληνίδα φίλη της έναν λευκό γάμο προκειμένου να τη βοηθήσει να ορθοποδήσει. Δυο διάσημοι άντρες –δυο ξαδέρφια– θα γίνουν ορκισμένοι εχθροί διεκδικώντας μια θέση στην καρδιά της. Στο σπίτι στο οποίο θα βρεθεί νύφη θα τη μισήσουν, θα την πολεμήσουν, θα τη λατρέψουν.

Ένας Δράκος, ένας Πάνθηρας και μια μυθική λευκή Ελαφίνα σε ένα βιβλίο γεμάτο τρυφερές ανθρώπινες στιγμές και άκρατο ρομαντισμό.


14. Ουμπούντου Μάνθος Σκαριώτης Εκδόσεις Διόπτρα



Ουμπούντου: Είμαι, επειδή είμαστε

Ο Δονάτος Λένης μεγάλωσε στην ελληνική κοινότητα της Νότιας Αφρικής τα χρόνια του απαρτχάιντ. Όταν ενηλικιώθηκε, επέστρεψε στην Ελλάδα, όπου ένας συγγενής του βιαζόταν να του κληροδοτήσει ένα αγρόκτημα. Ο Δονάτος, ανυποψίαστος, ξεκινάει να φτιάχνει την τύχη του δουλεύοντας το κτήμα, χωρίς να γνωρίζει ότι η γη του έχει πάνω της την κατάρα μιας όμορφης γυναίκας.

Σήμερα, μερικές δεκαετίες μετά, ο Δονάτος έχει γίνει ευυπόληπτο μέλος της τοπικής κοινωνίας και απασχολεί στην αγροτική του επιχείρηση μετανάστες από τη Σομαλία και το Μπανγκλαντές. Οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν χαρτιά και δουλεύουν σε κακές συνθήκες, αλλά ο Δονάτος προσπαθεί να τους φέρεται με κάποια ανθρωπιά.

Μια δυσοίωνη ανακάλυψη στο χώμα ξυπνάει ένστικτα και αδιόρατους φόβους, ενώ δίπλα στο κτήμα μέσα σε τριβόλια και λιθάρια γεννιέται ένας έρωτας, ανάμεσα σ’ έναν δικό μας και μια «ξένη». Το τέλος της αγροτικής σεζόν σημαδεύει η απαγωγή ενός βρέφους στη διπλανή πόλη και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποιον θα διαλέξει, τελικά, η κατάρα της όμορφης γυναίκας. Γιατί ο κύκλος πρέπει να κλείσει…

Γεγονότα σημερινά και παλιά, δικά μας και ξένα, συνυφαίνονται σε μια συναρπαστική ιστορία με φόντο μια πολυπολιτισμική Ελλάδα, που άλλες φορές δεν έχει μνήμη και άλλες φορές δεν ξεχνάει.

Κάποτε ένας κοινωνικός ανθρωπολόγος βρέθηκε σε χωριό της Αφρικής. Κατά τη διάρκεια των ερευνών του για τη συμπεριφορά των ανθρώπων της περιοχής, πρότεινε σε μια ομάδα παιδιών το ακόλουθο παιχνίδι. Έβαλε κάτω από ένα δέντρο ένα καλάθι γεμάτο με φρέσκα και λαχταριστά φρούτα. Όποιο παιδί, σε αγώνα δρόμου, θα έφτανε πρώτο στο καλάθι θα κέρδιζε όλα τα φρούτα. Μόλις έδωσε το σύνθημα να ξεκινήσει ο αγώνας, τα παιδιά κρατήθηκαν από τα χέρια και πήγαν στο τέρμα ενωμένα. Ξαφνιασμένος ο ανθρωπολόγος τα ρώτησε γιατί παραβίασαν τους όρους του παιχνιδιού. Εκείνα απάντησαν: «Ουμπούντου». Δηλαδή, «υπάρχω, γιατί υπάρχουμε». Αλλιώς, «δεν μπορούμε να είμαστε χαρούμενοι, αν έστω κι ένας από εμάς είναι λυπημένος».


15. Στις Στάχτες της Σαλονίκης Άννα Φωτίου Εκδόσεις ΕΞΗ 


Μια ιστορία ζωντανή, γεμάτη μνήμες και πάθη.
Θεσσαλονίκη, Αύγουστος 1917. Η μεγάλη πυρκαγιά ξεσπά. Ο κόσμος τρέχει να σωθεί από την πύρινη λαίλαπα που καταστρέφει τα πάντα στο πέρασμά της. Ανάμεσά τους και η Έλλη, που φωνάζει να κατευθυνθούν ανατολικά. Μέσα στον πανικό όμως κανείς δεν της δίνει σημασία∙ παρά μόνο ο Μάρκος. Μαζί διασχίζουν την πόλη και φτάνουν στον καταυλισμό. Από εκεί, θα ζήσουν τις έντονες στιγμές της καταστροφής.
Οι μέρες περνούν και ανάμεσα στην Έλλη και τον Μάρκο γεννιέται ένα πρωτόγνωρο συναίσθημα. Αυτό το παράξενο κορίτσι κάνει την καρδιά του να χτυπά δυνατά, κι ας μην ξέρει τίποτα γι’ αυτήν, παρά μόνο το όνομά της. Από την άλλη, ο λοχαγός Τομ Μπλάιθ νιώθει ότι η Έλλη δεν είναι αυτή που λέει. Όμως, βλέπει την αλήθεια στα μάτια της και αισθάνεται μια απροσδιόριστη ανάγκη να είναι δίπλα της. Ανακαλύπτει το μυστικό που κρύβει και το μόνο που θέλει είναι να την προστατεύσει, να μην κάνει τα ίδια λάθη με εκείνον. Πώς θα βρει τη δύναμη, όμως, να μπει εμπόδιο στην ευτυχία της και να της αποκαλύψει τι νιώθει πραγματικά;
Η Έλλη για πρώτη φορά πρέπει να αποφασίσει αν θα ζήσει αληθινά ή αν θα παραμείνει δέσμια της συμβατικής ζωής της. Ερωτεύεται, πληγώνεται, έρχεται αντιμέτωπη με τον ίδιο της τον εαυτό και την καρδιά της, μέχρι να τη χαρίσει σε εκείνον που πραγματικά αγαπά.
Μια αληθινή ιστορία αγάπης που γεννήθηκε μέσα από τις στάχτες και άνθισε στα χρόνια του πολέμου.




16. Στην τελευταία στροφή Έλενα Αντωνίου Εκδόσεις Bell / Χαρλένικ Ελλάς


Ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 Χουάν Γκαμπριέλ Μορένο έχει μάθει να ζει στον ίλιγγο της ταχύτητας και του πάθους. Αυτό που δεν έχει συνηθίσει είναι η απόρριψη. Όταν η μηχανολόγος Αυγή Κάρμεν Πέρεθ μπαίνει στη ζωή του, δέχεται για πρώτη φορά καίριο πλήγμα στον ανδρικό του εγωισμό.

Η όμορφη μηχανολόγος αρνείται να υποταχθεί στη γοητεία του Ισπανού πιλότου αυτοκινήτων ταχύτητας κι αυτός θέτει νέο στόχο, την κατάκτηση της καρδιάς της. Ενώ για εκείνον είναι ένα προσωπικό στοίχημα, για εκείνη το να ερωτευθεί ένα γόη οδηγό μονοθέσιων είναι εφιάλτης. Κι ενώ παλεύει να καταπολεμήσει την έλξη της προς τον ακαταμάχητο Χουάν, η μοίρα έχει τα δικά της σχέδια γι’ αυτούς. Τη στιγμή που παρασύρονται στη δίνη τους πάθους τους, γίνονται έρμαια αόρατων εχθρών που στήνουν γύρω τους αριστοτεχνικά το σχέδιο της εκδίκησης.

Μυστικά από το παρελθόν, πάθη, φόβοι και φιλοδοξίες μετατρέπουν το όνειρο σε εφιάλτη. Οι δύο εραστές χάνουν όσα αγάπησαν και ονειρεύτηκαν και γίνονται αντίπαλοι σ’ έναν αγώνα που το γενικό πρόσταγμα το έχει ο έρωτας. Η λύση θα δοθεί στην τελευταία στροφή...

Η Έλενα Αντωνίου, η αγαπημένη συγγραφέας των bestseller Καθώς έπεφτε η Νύχτα, Πέρα από τις Σκιές και Έρωτας στις Φλόγες του Πολέμου, κατάφερε μέσα σε λίγα μόλις χρόνια να καθιερωθεί ως η #1 συγγραφέας ρομαντικής λογοτεχνίας στην Ελλάδα. Με τα βιβλία της να αγγίζουν τις καρδιές και τις ψυχές χιλιάδων αναγνωστριών, κάθε ιστορία της αποτελεί και ένα αξέχαστο, συναρπαστικό, καθηλωτικό ταξίδι.

Έτσι, μετά τη Ρωσία, την Ιταλία και την Αυστρία, η Έλενα μας καλεί να γνωρίσουμε έναν οδηγό της φόρμουλα 1 στη Μαρμπέγια της Ισπανίας. Στην ξέφρενη πορεία του έρωτα ο Χουάν και η Αυγή θα χάσουν τον έλεγχο και η σύγκρουση θα είναι σφοδρή. Σύντομα όμως θα συνειδητοποιήσουν πως όταν βρίσκεται κανείς στον ίλιγγο του έρωτα και του πάθους, όλα επιτρέπονται και όλα μπορεί να συμβούν…

Στον αγώνα αυτόν, μόνο ο έρωτας θα είναι νικητής…


17. Στα μονοπάτια της Κριμαίας Εύη Ρούτουλα Εκδόσεις Φιλύρα 


Θεσσαλονίκη 1919. Ο Μενέλαος Παρασκευόπουλος καλείται να υπηρετήσειτην πατρίδα ως στρατιωτικός γιατρός στην εκστρατεία που οργανώνει ο Ελευθέριος Βενιζέλος μαζί με τον Κλεμανσώ στην Κριμαία, κατά των μπολσεβίκων. Στο ταξίδι προς την Οδησσό γνωρίζεται με τον λοχαγό Κωνσταντίνο Μιχαηλίδη και μια μεγάλη φιλία θα αναπτυχθεί μεταξύ των δύο αντρών. Κατά τη διάρκεια της εκστρατείας, ο Μενέλαος θα έρθει αντιμέτωπος με τη συνείδησή του, θα γνωρίσει νέους ανθρώπους και θα αντιμετωπίσει για άλλη μια φορά την κατάρα του πολέμου.

Αθήνα 2015. Η Ξένια Φιοντόρεβνα Μιχαλκόβα αφήνει πίσω στη Μόσχα την οικογένειά της και τις επαγγελματικές υποχρεώσεις της για να κάνει μια σύντομη γνωριμία με τον Κώστα Μιχαηλίδη στην Ελλάδα. Μαζί με τον Κώστα θα αντικρίσουν τα φαντάσματα του παρελθόντος και θα αναγκαστούν κι αυτοί με τη σειρά τους, να κάνουν τις επιλογές τους.

 Ένα ιστορικό μυθιστόρημα, αυθεντικό, με ιστορικές αληθινές αναφορές. Η συγγραφέας, εκτός από τις αξιόλογες πηγές και κατόπιν μεγάλης επιτόπου προσωπικής έρευνας, μας εξιστορεί τον πόλεμο της Κριμαίας και τα πολιτικά συμφέρονται και εξαρτήσεις που απορρέουν απ' αυτόν. Πραγματικά γεγονότα και μυθοπλασία, πλεγμένα με μαεστρία από την συγγραφέα, κάνουν αυτό το μυθιστόρημα ένα εξαιρετικό ανάγνωσμα.


18. Οι φύλακες της Λίμνης Βασιλική Διαμαντή Εκδόσεις Ωκεανός


Οι άνθρωποι βρίσκονται εκεί που η Μοίρα θα ορίσει…

Δυο ζωές που δέθηκαν με την κόκκινη κλωστή της Μοίρας και ήταν θέμα χρόνου να συναντηθούν. «Η κλωστή μπορεί να τεντώνεται, να περιπλέκεται… μα δεν κόβεται ποτέ». Κι ο έρωτας έγινε η θρυαλλίδα για μια μεγάλη αποκάλυψη…

Δυο άγνωστοι άνθρωποι με το ίδιο όνομα, θύματα της Ιστορίας και του πολέμου, θα συναντηθούν στην κορυφή του Χαλεάκαλα, στο νησί Μάουι της Χαβάης, και θα ξεδιπλώσουν το κουβάρι της ζωής τους αναζητώντας το σημείο που τους ενώνει.

Ο ένας, γεννημένος στο Καλπάκι Ιωαννίνων, κυνήγησε το όνειρο με τέτοιο ζήλο που τον έφερε μέχρι τα πιο εξωτικά μέρη της Αμερικής. Από την απόλυτη φτώχεια στη χλιδή, από τη μοναξιά της ξενιτιάς στον έρωτα, από την νοσταλγία της πατρίδας στην επιστροφή.

Ο άλλος, άγνωστο από πού… Χωρίς οικογένεια, γονείς, πατρίδα, αναμνήσεις. Λευκή σελίδα η ζωή του μέχρι την ημέρα της συνάντησης τους…

Όμως η Ιστορία έχει κρυφές σελίδες, όχι λευκές. Ξεδιπλώνουν μαζί τις σκοτεινές πτυχές, χρωματίζουν τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες και γίνονται Φύλακες της Ιστορίας της Ηπείρου και της λίμνης της, ζωντανεύοντας μνήμες, με μάρτυρες τα ζωντανά στοιχειά που κρύφτηκαν στον βυθό της… 


19. Σίβυλλα - Το τίμημα της ύβρεως Δήμητρα Παπαναστασοπούλου Εκδόσεις Άνεμος Εκδοτική


Μια μαγική, μυθική ύπαρξη γεννιέται και μεγαλώνει στον απαιτητικό δέκατο τέταρτο αιώνα, με προορισμό να φέρει σε πέρας την προσωπική της δοκιμασία. Τυφλωμένη από τις τεράστιες ικανότητες που διαθέτει και τον άκρατο εγωισμό της θα επαναστατήσει, θα θελήσει να σπάσει τις αλυσίδες της νομοτέλειας στην οποία είναι υποχρεωμένη να υπακούει και θα το πληρώσει πολύ ακριβά.

Θα καταφέρει να βρει τη δύναμη να φτάσει στην ουσία των πραγμάτων και να δει καθαρά τον λόγο της υπόστασής της; Όταν όλα καταρρεύσουν, θα έχει μια δεύτερη ευκαιρία να επανορθώσει;

Ένα έπος γεμάτο αρμύρα, κάστρα και πέλαγος, με άντρες σκληρούς και δυνατούς, που εκτείνεται από την αρχαιότητα έως και τον εικοστό αιώνα. Η Χίος απέναντι στη Γένουα, η στέψη ενός Παλαιολόγου στην Αγία Σοφία, ένας λαός αντιμέτωπος με βαρβαρικά στίφη, η μοιραία και τραγική άλωση της Πόλης. Όλα μέσα από τα μάτια και τις πράξεις αυτής της σαγηνευτικής Σίβυλλας.

Μια καταιγιστική γραφή, μια καθηλωτική μυθοπλασία ανάμεσα στην Ιστορία και τον μύθο που αγγίζει τα όρια του θρύλου και συνταράσσει, για να μας αφήσει στο τέλος τη λυτρωτική γεύση της ολοκλήρωσης, της αισιοδοξίας και της νίκης.


20. Στην αγκαλιά του Φθινοπώρου Αναστασία Δημητροπούλου Εκδόσεις ΕΞΗ


Ο χρόνος για όσους τον χρειάζονται είναι τόσο λίγος, αλλά για όσους αγαπούν αιώνιος.
Για πολλούς η αγάπη είναι φωτιά που ζεσταίνει την ψυχή. Για τον Ιάσονα Λιβέρη, όμως, οι καρδιές που αγαπούν µένουν πάντα µόνες. Εκεί που όλα δείχνουν πως τίποτα δεν μπορεί να αγγίξει τον ισχυρό άνδρα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, η μοίρα στήνει το δικό της σκηνικό κι ο ξαφνικός έρωτας αρχίζει να γράφει το δικό του σενάριο μόλις αντικρίσει την Ηρώ. Ένα βλέμμα της μόνο είναι αρκετό για να ανατρέψει τα δεδομένα του.
Η Ηρώ Πολύζου µετά από χρόνια κατάφερε να σπάσει τα δεσμά της προσωπικής της φυλακής και να ξεφύγει από έναν σύζυγο αδίστακτο και καταπιεστικό. Θέλει να κάνει µια νέα αρχή, να αφήσει πίσω της ένοχα μυστικά και να κυνηγήσει ξανά τα όνειρά της που έμειναν παγωμένα στον χρόνο. Μέχρι που συναντά τον Ιάσονα και το µόνο που θέλει είναι να αφεθεί στην αγάπη του και να ταξιδέψει µαζί του σε κόσμους που είχε ξεχάσει πως υπήρχαν.
Ένας θυελλώδης έρωτας θα γεννηθεί ανάμεσά τους. Θα τους παρασύρει στο πέρασμά του και θα αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι του πάνω τους από την πρώτη µατιά. Οι µέρες της αβάσταχτης σιωπής θα δώσουν τη θέση τους σε νύχτες λατρείας και παντοτινής αγάπης. Τα φαντάσματα του παρελθόντος, όμως, θα συνεχίσουν να τους στοιχειώνουν και η προδοσία δε θα αργήσει να έρθει σε όλες τις µορφές της.
Μια ερωτική ιστορία γεμάτη πάθη, ίντριγκες κι ανατροπές για όσους αναρωτιούνται αν αυτοί που αγαπούν αληθινά έχουν τη δύναμη να συγχωρήσουν.



 Δείτε τις προτάσεις μας για το Καλοκαίρι με βιβλία από την ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ






















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κριτική μου "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι" Πηνελόπη Κουρτζή - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

 Μια Μοναδική εποχή. Ένα Παγκόσμιο φαινόμενο που καθόρισε ζωές, αξίες, αντιλήψεις και δημιούργησε ένα πρωτότυπο άβατο στην Ελληνική κοινωνία στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στην δεκαετία του 70, αποτελεί το κεντρικό θέμα του τελευταίου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Κουρτζή "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι." Με φόντο την παραλία των Ματάλων στην Κρήτη παρακολουθούμε μια ιστορία γεμάτη ένταση, ανατροπές και κυρίως μεταστροφές. Μέσα από την προσέγγιση μιας ζωής που μοιάζει ανοίκεια, αλλά μετατρέπεται σε έναν κόσμο που αλλάζει μέσα από την επαφή με την φύση, την θάλασσα, τον πρωτόγονο τρόπο ζωής και την πραγματική επαφή με τους ανθρώπους.  Η Υπατία είναι μια γυναίκα εύθραυστη, μεγαλωμένη μέσα σε μια υπερπροστευτική οικογένεια που την εγκλώβισε μέσα σε μια ζωή χωρίς πρωτοβουλίες και χωρίς ελευθερία. Επιστρέφει από το Λονδίνο τον Μάρτιο του 1969 έχοντας στις αποσκευές της ένα πληγωμένο σαλιγκάρι. Όπως και το σαλιγκάρι με το σκασμένο καβούκι έτσι και εκείνη με σπασμένο κέλυφος βγαίνει α

Η Κριτική μου για το " Όλο το Φως που δεν μπορούμε να δούμε " Άντονυ Ντορ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Με δυο παράλληλες ιστορίες αυτή της Μαρί Λορ Λεμπλάν, ενός τυφλού κοριτσιού από την Γαλλία. Και αυτή του Βέρνερ Πφέννιχ ενός ορφανού αγοριού από την Γερμανία μαθαίνουμε με έναν εξαιρετικά διαφορετικό τρόπο το φως και το σκοτάδι του πολέμου. Το φως και το σκοτάδι της Ψυχής των ανθρώπων. Η Μαρί Λορ έχει μάθει να ζεί στο σκοτάδι απο πολύ μικρή ηλικία, ζει με τον πατέρα της ο οποίος είναι κλειθροποιός στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι. Μαθαίνει να ζει και να κινείται μέσα στην γειτονία που κατοικεί απομνημονεύοντας την διαδρομή που βασίζεται σε μια μακέτα που έχει κατασκευάσει ο πατέρας της και αποτελεί πανομοιότυπη απομίμηση και της παραμικρής λεπτομέρειας της γειτονίας. Ψηλαφώντας και απομνημονεύοντας τις λεπτομέρειες μπορεί να βαδίζει μέσα στα στενά σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Να εξερευνά, να φαντάζεται και να ονειρεύεται.  Όταν όμως οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το Παρίσι πατέρας και κόρη αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να καταφ

Η Κριτική μου για το " Αμαλία " Σπύρος Πετρουλάκης

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Η Αμαλία είναι το τέταρτο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη που διαβάζω. Ένα Βιβλίο εντελώς διαφορετικό απο τα προηγούμενα του. Τόσο στον ρυθμό, όσο και στην εξέλιξη του. Ένα Βιβλίο με δυνατές εικόνες που κάνουν επίθεση στο μυαλό. Με σκηνές σαν μέταλλο σκληρές. Που γεμίζουν με ένταση την καρδιά του Αναγνώστη. Αλλά και εύπλαστες που χαλαρώνουν όταν το μυαλό και η ψυχή του δεν αντέχει άλλο. Η Ιστορία εναλλάσσετε ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα. Με σωστές και ισορροπημένες τοποθετήσεις που εντείνουν την αγωνία και ανεβάζουν κατακόρυφα το μυστήριο. 35 Χρόνια πριν σε ένα ορεινό χωριό της Κορινθίας σε μια κλειστή κοινωνία η εξαφάνιση της γιαγιάς Αμαλίας προβληματίζει αλλά και αρχίζει να βάζει σε ένα περίεργο ρυθμό εξελίξεις που κανείς δεν μπορεί να καθορίσει και να υπολογίσει την πορεία τους. Μια οικογένεια που ζει μέσα σε ένα κλίμα που το τρέφει η δειλία και η βία. Ένα χάρισμα δοσμένο σαν βαριά κληρονομία. Ένας φθόνος που πηγάζει από σκοτεινά και απροσδιόριστ