Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

20 Προτάσεις Βιβλίων για το Καλοκαίρι από την Ξένη Λογοτεχνία


Επιλέξαμε 20 Βιβλία από την Ξένη Λογοτεχνία. Διαλέξτε μερικά, αλλά γιατί όχι όλα, για να τα πάρετε μαζί σας στις διακοπές σας ή στις θαλασσινές εξορμήσεις σας. Καλή Ανάγνωση......


1. Υπόθεση 178 Fusco Antonio Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα 


Μετά τις "Πέντε μικρές αδικίες" ο αστυνόμος Καζαμπόνα επιστρέφει και ερευνά σε βάθος μια παλιά άγρια ιστορία που δεν ξεχνιέται εύκολα. Είναι Δεκαπενταύγουστος με φριχτό καύσωνα και στους λόφους της Τοσκάνης ανακαλύπτεται το πτώμα ενός δολοφονημένου άντρα. Πρόκειται για ξεκάθαρη εκτέλεση, όπως γίνεται αμέσως σαφές στα έμπειρα μάτια του Καζαμπόνα, ο οποίος αναγκάζεται να σπεύσει ολοταχώς. Δεν προλαβαίνει όμως να ξεκινήσει τις έρευνες και την υπόθεση αναλαμβάνει η Διεύθυνση Ερευνών κατά της Μαφίας. Παράξενο, όπως παράξενη είναι και η ατμόσφαιρα σε εκείνα τα μέρη.

Ύστερα από την εκκένωση του φράγματος που κατασκευάστηκε μετά τον πόλεμο, μέσα από τα νερά της λίμνης αναδύθηκε το παλιό χωριό-φάντασμα Τόρε Γκιμπελίνα. Εκεί ο Καζαμπόνα πέφτει πάνω στη Μονίκ, μια γοητευτική και αδάμαστη Γαλλίδα δημοσιογράφο. Η γυναίκα ερευνά έναν φάκελο με μυστηριώδη έγγραφα για μια σφαγή από τους ναζί που έγινε στο βυθισμένο πια χωριό. Έναν «καυτό» φάκελο, που περνούσε από χέρι σε χέρι σαν θανατική καταδίκη, φέρνοντας μαζί του μια σειρά από ανεξήγητους φόνους. Ο Καζαμπόνα θα κληθεί να ανακαλύψει τι κρύβουν τόσα χρόνια τα ταραγμένα νερά της λίμνης. Ποιο είναι το αντίτιμο της αλήθειας; Άραγε, η απόδοση δικαιοσύνης θα βοηθήσει να ξεχαστούν τα πάντα;

Η επιστροφή ενός σπουδαίου αστυνομικού. Ένας χαρακτήρας που με την οξυδέρκεια και την ανθρωπιά του έχει κερδίσει χιλιάδες αναγνώστες.



2. Η κρουαζιέρα του τρόμου Strandberg Mats Εκδόσεις Κέδρος



Χίλιοι διακόσιοι επιβάτες γεμάτοι προσδοκίες ταξιδεύουν με το κρουαζιερόπλοιο Μπάλτικ Καρίσμα από τη Σουηδία στη Φινλανδία.

Για ένα εικοσιτετράωρο διασκεδάζουν και αφήνουν πίσω τους την καθημερινότητα και όλες τις αναστολές τους. Μέσα στο πλοίο όμως παραμονεύει κάτι αδιανόητα τρομακτικό, από το οποίο δεν θα μπορέσουν να ξεφύγουν. Τη νύχτα, στα ανοιχτά της Βαλτικής, το πλοίο ακινητοποιείται και η επικοινωνία με τη στεριά διακόπτεται. Κανένας δεν μπορεί να γλιτώσει και κανένας δεν ξέρει ποιον μπορεί να εμπιστευθεί. Συνηθισμένοι άνθρωποι θα αναγκαστούν να γίνουν ήρωες, αλλά μπορεί επίσης να βγει στην επιφάνεια ο χειρότερος εαυτός τους. Kαι τότε, αν το πλοίο φτάσει στη Φινλανδία, ίσως ο κόσμος αλλάξει για πάντα.

Καλώς ήρθατε στο Μπάλτικ Καρίσμα, όπου η πραγματικότητα συνυπάρχει με το υπερφυσικό.

Ένα συναρπαστικό θρίλερ που κόβει την ανάσα.


3. Περί ηρώων και τάφων Sabato Ernesto Εκδόσεις Μεταίχμιο



Το magnum opus του «του τελευταίου κλασικού της αργεντίνικης λογοτεχνίας», σύμφωνα με την El Pais.


Μια µέρα του Ιουνίου του 1955 η Αλεχάντρα, η τελευταία µιας δυναστείας αργεντινών αριστοκρατών, πυροβολεί τον πατέρα της και κλειδώνεται µε το πτώµα του σ’ ένα δωµάτιο στο σπίτι τους στο οποίο βάζει φωτιά. Τι προκάλεσε αυτή την παρανοϊκή πράξη; Μήπως η απάντηση σχετίζεται µε τον Μαρτίν, τον εραστή της, τον Μπρούνο, τον συγγραφέα που λάτρευε τη µητέρα της, ή µε τον ίδιο της τον πατέρα τον Φερνάντο, τον δηµιουργό της παράδοξης «Έκθεσης για τους τυφλούς»; Οι ζωές τους διαπλέκονται σε αυτό το σκοτεινό έπος πάθους, φιλοσοφίας και παράνοιας στο Μπουένος Άιρες.






4. Παραπλάνηση Atkinson Kate Εκδόσεις Παπαδόπουλος



Η Τζούλιετ Αρμστρονγκ, ορφανό σχολιαρόπαιδο πριν από το ξέσπασμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, νιώθει μόνη στον κόσμο, νιώθει ένα τίποτα. Καθώς βλέπει τον πόλεμο να πλησιάζει, ζητά να υπηρετήσει στις τάξεις γυναικών των βρετανικών ενόπλων δυνάμεων και αντ’ αυτού καλείται να παρουσιαστεί στην εκκολαπτόμενη γραμματειακή ομάδα της ΜΙ5, των μυστικών υπηρεσιών της Μεγάλης Βρετανίας.

Λόγω των ικανοτήτων της, αποσπάται από τη γραμματεία και τοποθετείται σε ειδική επιχείρηση παρακολούθησης μιας ομάδας φιλο-Γερμανών υπονομευτών του Στέμματος, που συναντιούνται συχνά σ’ ένα διαμέρισμα κάπου στο Λονδίνο. Από την άλλη μεριά των λεπτών τοίχων, η ομάδα της ΜΙ5 καταγράφει όλες τις συνομιλίες τους και η Τζούλιετ τις μεταγράφει σε αρχεία.

Επίμονα, συστηματικά, η Τζούλιετ καταχωρεί κάθε βαρετή λέξη τους περί βρετανικού καιρού ή κατοικιδίων, μέχρι που το αφεντικό της, ο γοητευτικός και αινιγματικός Πέρι Γκίμπονς, αναγνωρίζει σ’ εκείνην μια ιδιαίτερη ικανότητα που τον οδηγεί να την αναβαθμίσει σε ενεργό μέλος της επιχείρησης. Η Τζούλιετ αποκτά καινούργιο όνομα, καινούργια ταυτότητα, καινούργια ζωή. Αναλαμβάνει να προσεγγίσει μια φριχτή, πλούσια χήρα που μισεί τους Εβραίους και συνεργάζεται με τους φιλο-Γερμανούς. Η Τζούλια διαπρέπει στον ρόλο της. Αντιμέτωπη με ολοένα και μεγαλύτερες προκλήσεις, αποδεικνύεται ευφυέστατη στο να αναλαμβάνει και να υποδύεται ανά πάσα στιγμή και νέους ψεύτικους ρόλους, σαν η μεταμόρφωση να ήταν δεύτερη φύση της.

Κι έτσι, το κατασκοπικό αυτό θρίλερ μετατρέπεται σε έναν ρυθμικό, πολυεπίπεδο διαλογισμό για την πολυπρισματικότητα της γυναικείας ταυτότητας.
Οι γυναίκες της ΜΙ5 δεν χρειάζονται οδηγίες για να μεταμορφωθούν: το κάνουν ενστικτωδώς, με την εγγενή ικανότητά τους να μεταλλάσσονται όπως ακριβώς τους το επιβάλλουν οι εκάστοτε συνθήκες.


5. Και τώρα εγώ Moyes Jojo Εκδόσεις Ψυχογιός



Η Λουίζα Κλαρκ φτάνει στη Νέα Υόρκη έτοιμη να ξεκινήσει μια νέα ζωή, βέβαιη ότι μπορεί να φέρει σε πέρας αυτή τη νέα περιπέτεια και παράλληλα να κρατήσει ζωντανή τη σχέση της, παρά την απόσταση, με τον Σαμ. Μπαίνει, λοιπόν, στον κόσμο των εκατομμυριούχων πιάνοντας δουλειά στο σπίτι του Λέοναρντ Γκόπνικ και της πολύ νεότερης δεύτερης συζύγου του, Άγκνες. Η Λου είναι αποφασισμένη να εκμεταλλευτεί στο έπακρο κάθε εμπειρία που θα της προσφέρει η Νέα Υόρκη.

Όταν συναντήσει τον Τζόσουα Ράιαν, έναν άντρα που θα της ξυπνήσει θύμησες, η Λου θα βρεθεί διχασμένη ανάμεσα στη δουλειά της στην Πέμπτη Λεωφόρο και στο κατάστημα με ρούχα βίντατζ, όπου νιώθει σαν στο σπίτι της. Τα ερωτήματα τίθενται αμείλικτα μπροστά της: Ποια είναι η Λουίζα Κλαρκ; Και πώς βρίσκει κανείς το κουράγιο να ακολουθήσει την καρδιά του, όπου κι αν αυτή τον οδηγήσει;

Μετά το ΠΡΙΝ ΕΡΘΕΙΣ ΕΣΥ και το ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΣΕΝΑ, το τρίτο βιβλίο, τρυφερό, αστείο και ρομαντικό, ακολουθεί τη Λου, καθώς εκείνη ανακαλύπτει ποια είναι –και ποια προοριζόταν να γίνει– και μαθαίνει να ζει με τόλμη στον νέο κόσμο της.




6. Κίρκη Miller Madeline Εκδόσεις Διόπτρα



Πολύ συχνά, οι γυναίκες στην αρχαία ελληνική μυθολογία κατατάσσονται σε δύο κατηγορίες. είναι είτε δολοφονικές μέγαιρες με φριχτή κατάληξη είτε ενάρετα και τραγικά πιόνια με αμελητέα επίδραση.

Η Κίρκη είναι διαφορετική. Είναι μία από τις ελάχιστες γυναίκες της αρχαιότητας που επιτρέπεται να έχει δύναμη και δεν τιμωρείται γι’ αυτό στο τέλος της ιστορίας. Δεν είναι ούτε μοχθηρή ούτε αθώα, αλλά πολυσύνθετη.

Η Κίρκη αντιπροσωπεύει τη γυναικεία δύναμη και αυτό προκαλεί και τρομάζει. Είναι η γυναίκα που έχει περισσότερη δύναμη απ’ όση η κοινωνία λέει ότι πρέπει να έχει.

Η Miller, με ιδιαίτερο λυρισμό και μαεστρία, υφαίνει τον χαρακτήρα της Κίρκης μεταφέροντας τα μυθικά τέρατα και τις περιπέτειές της στο σήμερα και αποδεικνύοντας πόσο επίκαιρη παραμένει η ιστορία της.


7. Αμνησία Axat Federico Εκδόσεις Μεταίχμιο 



Ο ήρωας του βιβλίου, ο Τζον, προσπαθεί να απεξαρτηθεί από το αλκοόλ. Ωστόσο, χάνει ξαφνικά τον έλεγχο και βρίσκεται να ξυπνά στο σαλόνι του, με μια νεκρή κοπέλα. Πριν προλάβει να καταλάβει τι συνέβη, χτυπά το κινητό του: Είναι ο μεγάλος του αδελφός, ο Μαρκ, ο άνθρωπος στον οποίο καταφεύγει πάντα. Ο Μαρκ τον πείθει να θάψουν την κοπέλα στο δάσος του Κάρνιβαλ Φολς• όμως ο Τζον, που τον βασανίζουν οι τύψεις, αποφασίζει να ξεθάψει την κοπέλα και να ανακαλύψει τι συνέβη.

Όταν όμως το επιχειρεί, όλα καταρρέουν: πτώμα δεν βρίσκεται, και η τέλεια ζωή του αδελφού του αποκαλύπτεται ότι ίσως να μην είναι τόσο τέλεια. Ο Τζον κατατρύχεται από ερωτηματικά, ενοχές, αναμνήσεις• όλοι φαίνεται να ξέρουν για αυτή την υπόθεση, εκτός από τον ίδιο – και τον αναγνώστη.

Μετά την Τελευταία έξοδο, που κυκλοφόρησε σε δεκάδες γλώσσες, ο Αργεντίνος Federico Axat επανέρχεται με ένα ακόμα μοναδικό θρίλερ γεμάτο σασπένς και ανατροπές.


8. Στο λόφο του Γουότερσιπ Adams Richard Εκδόσεις Κέδρος 



Ο κουνελότοπος του Σάντλφορντ βρίσκεται σε κίνδυνο. Ο Πενταράκης, ο μικρός αδερφός του Φουντούκη, είναι σίγουρος ότι κάτι πολύ κακό πρόκειται συμβεί. Κανείς όμως δεν του δίνει σημασία. Γιατί είναι άνοιξη και το χορτάρι άφθονο. Τα δύο αδέρφια και μερικά ακόμα θαρραλέα κουνέλια εγκαταλείπουν κρυφά την ασφάλεια του γνώριμου κουνελότοπου και κινούνται διστακτικά προς έναν αχανή και παράξενο κόσμο. Κυνηγημένοι από σκυλιά και αλεπούδες, αποφεύγοντας φάρμες και ανθρώπους, ο Φουντούκης και οι σύντροφοί του ονειρεύονται μια νέα ζωή στον ειδυλλιακό λόφο του Γουότερσιπ...

Μια ιστορία γεμάτη συμβολισμούς και καυστικό χιούμορ. Ένας ύμνος στην περιπλάνηση, στο όραμα, στην ηθική, στην ατομική ελευθερία και στην από κοινού δράση. Μια καταπληκτική ιστορία που μπορεί να διαβαστεί και να ξαναδιαβαστεί από διαφορετική κάθε φορά οπτική γωνία, και να αγγίξει αναγνώστες κάθε ηλικίας.



9. Απατηλή σελήνη Βερόνα 1943 Pastor Ben Εκδόσεις Μίνωας



Βερόνα, 1943 

Ιταλία, Σεπτέμβριος 1943. Η κυβέρνηση της χώρας αλλάζει στρατόπεδο και κηρύσσει τον πόλεμο στη Γερμανία. Ο ιταλικός βορράς ελέγχεται από τους φασίστες, ανδρείκελα των Γερμανών· ο νότος έχει απελευθερωθεί από τους Συμμάχους, οι δυνάμεις των οποίων συναντούν ισχυρή αντίσταση καθώς επιχειρούν να κινηθούν βόρεια. Έχοντας επιζήσει από την κόλαση του ρωσικού μετώπου, ο αξιωματικός Μάρτιν Μπόρα μετατίθεται στη Βερόνα και διατάσσεται να ερευνήσει τη δολοφονία ενός διακεκριμένου τοπικού στελέχους των φασιστών. Πρόκειται για μια παράξενη υπόθεση που απειλεί να πλήξει τη δημόσια εικόνα του καθεστώτος. Οι πρώτες υποψίες στρέφονται στην Κλάρα, τη νεαρή χήρα του θύματος. 

Σε μικρή απόσταση από το αρχηγείο του Μπόρα, ο επιθεωρητής της ιταλικής αστυνομίας Σάντρο Γκουίντι βρίσκεται ήδη στο κυνήγι ενός ιδιόρρυθμου κατά συρροήν δολοφόνου. Οι δύο άντρες ενώνουν τις δυνάμεις τους για την εξιχνίαση των εγκλημάτων, όμως ο Μπόρα, αντιμετωπίζοντας προβλήματα εξαιτίας της αντίστασής του απέναντι στις μεθόδους των SS, οφείλει να είναι επιφυλακτικός. 

Με φόντο τον αγώνα των Συμμάχων εναντίον των φασιστικών δυνάμεων και την τραγωδία του Ολοκαυτώματος, ξεκινά μια αγωνιώδης καταδίωξη για την ανακάλυψη των δολοφόνων. 


10. Τσέρνομπιλ: Ένα χρονικό του μέλλοντος Ένα χρονικό του μέλλοντος: Μαρτυρίες Alexievich Svetlana Εκδόσεις Πατάκη 



Νόμπελ Λογοτεχνίας 2015

Την 26η Απριλίου του 1986 µια σειρά εκρήξεων κατέστρεψε τον αντιδραστήρα του τέταρτου ενεργειακού µπλοκ στον πυρηνικό σταθµό του Τσέρνοµπιλ. Το ατύχηµα αυτό χαρακτηρίστηκε η µεγαλύτερη τεχνολογική καταστροφή του 20ού αιώνα. Η Λευκορωσίδα συγγραφέας ΣβετλάναΑλεξίεβιτς (βραβείο Νόµπελ Λογοτεχνίας 2015), δέκα χρόνια µετά το «ατύχηµα», περιπλανήθηκε στην απαγορευµένη ζώνη –όχι χωρίς τίµηµα και για τη δική της υγεία–, µίλησε µε δεκάδες ανθρώπους, έψαξε αρχεία εφηµερίδων, ληξιαρχείων, νοσοκοµείων, αναζήτησε στην άλλοτε σοβιετική επικράτεια τα νήµατα των απωλειών. Εκατό από αυτές τις µαρτυρίες αποτέλεσαν το παρόν βιβλίο: µιλούν άντρες, γυναίκες, παιδιά, χωρικοί, στρατιώτες, µαθητές, πυροσβέστες, επιστήµονες, µελλοθάνατοι και συγγενείς µελλοθανάτων, µητέρες που γέννησαν παραµορφωµένα παιδιά, µαθητές που δε συναντιούνται πια στο σχολείο µα σε µονάδεςλευχαιµικών ασθενών, αγρότες που ξεριζώθηκαν από την απαγορευµένη ζώνη, γονιοί που θάψαν τα παιδιά τους, γυναίκες που είδαν τους άντρες τους να λιώνουν ζωντανοί πριν πεθάνουν, γέροντες που αναθυµούνται τις παλιές προφητείες, κορίτσια που κρύβουν την καταγωγή τους γιατί αν την αποκαλύψουν δε θα βρουν σύντροφο στη ζωή τους. 

«Μαγνητοφωνώντας τους, είχα την αίσθηση πως ηχογραφώ το µέλλον» γράφει η Αλεξίεβιτς στη µοναδική δική της µαρτυρία µέσα στο πολυφωνικό βιβλίο. 

Πρόκειται για το µεγάλο, όσο και σπαρακτικό αριστούργηµα της Αλεξίεβιτς, ένα από τα σηµαντικότερα βιβλία του 20ού αιώνα, που, µετά την Άννα Φρανκ και τον ΠρίµοΛέβι, επανακαθόρισε την έννοια της λογοτεχνίας της µαρτυρίας. Ένα ολόπικρο βιβλίο απερίγραπτου ζόφου, που σελίδα τη σελίδα γίνεται ένα ευαγγέλιο απεγνωσµένης και παράφορης αγάπης.





11, Γερμανικό φθινόπωρο Dagerman Stig Εκδόσεις Καστανιώτη



Το φθινόπωρο του 1946 η εφημερίδα Expressen ανέθεσε στον Στιγκ Ντάγκερμαν, ανερχόμενο τότε αστέρα των σουηδικών γραμμάτων, μια ξεχωριστή όσο και απαιτητική αποστολή: να μεταβεί στη Γερμανία και να αποτυπώσει την καθημαγμένη πραγματικότητα της χώρας μετά την οριστική συντριβή του ναζιστικού Τρίτου Ράιχ. Οι ανταποκρίσεις που έφταναν από κει ήταν ελάχιστες και αντιφατικές. Πώς ήταν άραγε η καθημερινότητα και τι σκέφτονταν οι άνθρωποι; Ο συγγραφέας, εξοπλισμένος με απροκατάληπτο και διαπεραστικό βλέμμα, διέσχισε τις βρετανικές και αμερικανικές ζώνες κατοχής αναζητώντας και συλλέγοντας ένα ευρύ φάσμα γερμανικών φωνών στις πόλεις και στην ύπαιθρο. Τα άρθρα που προέκυψαν από το ταξίδι του συγκεντρώθηκαν στο βιβλίο Γερμανικό φθινόπωρο, το οποίο πλέον θεωρείται ένα ανυπέρβλητο πρότυπο δημοσιογραφικής αφήγησης. Ο ίδιος κατάφερε να σκιαγραφήσει τις συνέπειες του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου με τόσο συγκλονιστικό τρόπο ώστε το κείμενό του ξεπερνά τα στενά χωροχρονικά του όρια και διεκδικεί την αιωνιότητα. Η κατεστραμμένη Γερμανία και τα ερείπιά της δεν διαφέρουν σε τίποτα απ' όλα τα μέρη του κόσμου που επλήγησαν από τα μοιραία και αναπόφευκτα επακόλουθα κάθε πολέμου: την απάθεια και τον κυνισμό.


12. Το σπίτι του Ιανού Griffiths Elly Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα



Η απρόσμενη ανακάλυψη του σκελετού ενός παιδιού χωρίς κρανίο κατά την κατεδάφιση ενός παλιού ορφανοτροφείου απαιτεί επειγόντως την έμπειρη γνώμη της αρχαιο­λόγου ιατροδικαστού Ρουθ Γκαλογουέι: Πρόκειται για ανθρωποθυσία, μέρος μιας σκοτεινής τελετουργίας από το παρελθόν, ή μήπως για ξεκάθαρο φόνο; 

Η Γκαλογουέι καλεί αμέσως τον επιθεωρητή Χάρι Νέλσον να διερευνήσει την υπόθεση. Αυτός, αναζητώντας τον καθολικό ιερέα που διηύθυνε κάποτε το ορφανοτροφείο, ανακαλύπτει ότι δύο παιδιά, ένα κορίτσι και ένα αγόρι, εξαφανίστηκαν ανεξήγητα πριν από σαράντα χρόνια. Και δεν βρέθηκαν ποτέ. 

Ωστόσο, η έρευνα αποκαλύπτει ότι τα οστά ανήκουν σε μια εποχή που το οίκημα ήταν ιδιωτική κατοικία, ανακάλυψη που ωθεί την Γκαλογουέι να αφο­σιω­θεί ακόμα περισσότερο στην υπόθεση. Αλλά καθώς μπαίνει το καλοκαίρι, γίνεται φανερό ότι κάποιος προσπαθεί να τη βγάλει από τη μέση εκφοβίζοντάς την μέχρι θανάτου… 

Το δεύτερο συγκλονιστικό μυθιστόρημα από τη βραβευμένη Βρετανίδα συγγραφέα Έλι Γκρίφιθς, μια ιστορία μυστηρίου με ευφυέστατη πλοκή και σύνθετους χαρακτήρες, που εκτυλίσσεται στα ομιχλώδη και άγρια τοπία του Βόρειου Νόρφολκ. 


13. Ο ψιθυριστής North Alex Εκδόσεις Bell / Χαρλένικ Ελλάς



Αν αφήσεις μια πόρτα ανοιχτή μια σταλιά, τους ψιθύρους θ' ακούσεις μέσα στη σιγαλιά...

Συντετριμμένος ακόμα από το θάνατο της γυναίκας του, ο Τομ Κένεντι μετακομίζει, μαζί με το γιο του, τον μικρό Τζέικ, στο γαλήνιο χωριουδάκι Φέδερμπανκ, αναζητώντας μια καινούργια αρχή.

Αλλά το Φέδερμπανκ κρύβει ένα σκοτεινό παρελθόν. Πριν από είκοσι χρόνια, ένας διεστραμμένος δολοφόνος απήγαγε και σκότωσε πέντε μικρά αγόρια. Μέχρι να συλληφθεί τελικά, ο δολοφόνος ήταν γνωστός ως «ο Ψιθυριστής».

Φυσικά, ο Τομ και ο Τζέικ δεν έχουν κανένα λόγο να ανησυχούν για μια τόσο παλιά ιστορία καθώς προσπαθούν να προσαρμοστούν στη νέα τους ζωή και στο καινούργιο τους σπίτι. Μόνο που τώρα αγνοείται άλλο ένα αγόρι. Και μετά ο Τζέικ αρχίζει να φέρεται παράξενα.

Λέει ότι ακούει ψιθύρους στο παράθυρό του.


14, Ο αέρας που αναπνέεις De Pontes Peebles Frances Εκδόσεις Κλειδάριθμος 



Κάποιες φιλίες, όπως κι ο έρωτας, μοιάζουν σημαδεμένες από τη μοίρα.

Η Ντόρις, ένα ορφανό κορίτσι που δουλεύει στην κουζίνα του Μεγάλου Σπιτιού μιας φυτείας ζαχαροκάλαμων στη Βραζιλία του ’30, γνωρίζει ένα κορίτσι που θα αλλάξει τη ζωή της για πάντα: την Γκράσα –την έξυπνη, όμορφη και κακότροπη κόρη του πλούσιου «βαρόνου της ζάχαρης».

Η Ντόρις και η Γκράσα ανήκουν σε διαφορετικούς κόσμους, αλλά θα δεθούν χάρη στη μουσική. Η μία τραγουδάει σαν αηδόνι, η άλλη νιώθει τις μελωδίες στην ψυχή της και γράφει στίχους γι’ αυτές. Η μουσική θα γίνει το κοινό τους πάθος, η πηγή της συντροφικότητας και του ανταγωνισμού τους, η μόνη οδός διαφυγής από τη ζωή για την οποία γεννήθηκαν. Όμως μόνο μία από τις δύο προορίζεται να ζήσει τη δόξα…

Ταξιδεύοντας τον αναγνώστη από τις φυτείες της ενδοχώρας της Βραζιλίας στους θορυβώδεις δρόμους της περίφημης Λάπα του Ρίο ντε Τζανέιρο, και από το Λος Άντζελες της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ πίσω στον ακαταμάχητο παλμό της σάμπας, Ο αέρας που αναπνέεις ξετυλίγει το κινηματογραφικό πορτρέτο μιας μοιραίας φιλίας.


15. Είμαι η φωνή τους Η ιστορία της αιχμαλωσίας μου και του αγώνα ενάντια στο ισλαμικό κράτος Murad Nadia Εκδόσεις Πατάκη



Η Νάντια Μουράντ γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Κότσο, ένα μικρό αγροτικό χωριό στο βόρειο Ιράκ. Εκείνη και τα αδέλφια της, μέλη της κοινότητας Γιαζίντι, ζούσαν μια ήσυχη ζωή, ώσπου στις 15 Αυγούστου 2014, όταν η Νάντια ήταν μόλις είκοσι ενός ετών, όλα άλλαξαν. Ένοπλοι του Ισλαμικού Κράτους (ISIS) αιματοκύλησαν το χωριό της, εκτελώντας τους άντρες που αρνήθηκαν να προσηλυτιστούν στο ισλάμ και τις γυναίκες που ήταν πολύ μεγάλες για να πουληθούν σκλάβες. Η Νάντια οδηγήθηκε στη Μοσούλη όπου, μαζί με χιλιάδες άλλες κοπέλες Γιαζίντι, πουλήθηκε σε "σκλαβοπάζαρο" του Ισλαμικού Κράτους. Έχοντας βιαστεί και κακοποιηθεί σεξουαλικά κατ’ επανάληψη, κατάφερε τελικά να δραπετεύσει.

Σήμερα, η ιστορία της Νάντια όχι μόνο έχει υποχρεώσει τον κόσμο να στρέψει το βλέμμα του σε μια εν πολλοίς συνεχιζόμενη γενοκτονία, αλλά και μας καλεί να αντιδράσουμε.
Μια συγκλονιστική μαρτυρία, ένας ύμνος στη θέληση για επιβίωση καθώς και στην απέραντη αγάπη για τη χαμένη πατρίδα, τη λαβωμένη κοινότητα, τη διαλυμένη από τον πόλεμο οικογένεια. 





16. Η ξηρασία Harper Jane Εκδόσεις Μεταίχμιο



ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΣΤ’ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΧΑΝΤΛΕΡ;

Βρισκόμαστε στην Αυστραλία, εν μέσω της χειρότερης ξηρασίας των τελευταίων εκατό χρόνων. Στη μικρή πόλη της Κιβάρα έχει να βρέξει δύο χρόνια. Η ένταση στην κοινότητα γίνεται αφόρητη όταν τρία μέλη της οικογένειας Χάντλερ βρίσκονται άγρια δολοφονημένα. Όλοι πιστεύουν ότι ένοχος για το έγκλημα είναι ο Λουκ Χάντλερ, που, αφού σκότωσε τη γυναίκα του και τον εξάχρονο γιο του, αυτοκτόνησε.

O αστυνομικός Άαρον Φαλκ επιστρέφει στην ιδιαίτερη πατρίδα του για την κηδεία του Λουκ. Δεν έχει σκοπό να μείνει για πολύ: Πριν από είκοσι χρόνια, έφυγε κακήν κακώς από την πόλη. Τώρα όμως η οικογένεια του Λουκ του ζητά να ανακαλύψει την αλήθεια. Βαθιά θαμμένα μυστικά έρχονται στην επιφάνεια – κάποια από αυτά, δικά του…

Το δυναμικό ντεμπούτο της Jane Harper αγαπήθηκε από κοινό και κριτικούς, σαρώνοντας τα βραβεία, ενώ μεταφέρεται ήδη στη μεγάλη οθόνη με παραγωγό τη Ρις Γουίδερσπουν και τον Έρικ Μπάνα στον πρωταγωνιστικό ρόλο.


17. Ινστιτούτο ρύθμισης ρολογιών Tanpinar Ahmet Hamdi Εκδόσεις Καστανιώτη



Το Ινστιτούτο Ρύθμισης Ρολογιών είναι ένα λογοτεχνικό κόσμημα του τουρκικού μοντερνισμού που εμφανίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1950 και συγκαταλέγεται ανάμεσα στα κλασικά έργα της παγκόσμιας πεζογραφίας. Σε ένα πρώτο επίπεδο καταπιάνεται με τη φαιδρότητα της ανθρώπινης ύπαρξης, τις αδυναμίες και τα πάθη μας. Σε ένα δεύτερο επίπεδο πραγματεύεται τη σχέση μας με τα ρολόγια και τον χρόνο, δηλαδή την αντίληψη που έχουμε για τη ζωή. Το μυθιστόρημα περιγράφει την κρίσιμη περίοδο της μετάβασης από την Οθωμανική Αυτοκρατορία στην Τουρκική Δημοκρατία. Στο επίκεντρο βρίσκεται ένας οργανισμός που προκύπτει από μιαν αμφίθυμη τάση για εκσυγχρονισμό.

Το βιβλίο οργανώνεται γύρω από τα απομνημονεύματα του Χαϊρί Ιρντάλ, ενός συνηθισμένου και παραδοσιακού κατά βάση ανθρώπου, ο οποίος είναι αρκετά προκατειλημμένος όσον αφορά τις δυτικές αξίες και τις μοντέρνες ιδέες, τις οποίες όμως αναγκάζεται να αποδεχτεί στην πορεία. Γεννήθηκε φτωχός και το έχει καημό. Ανέκαθεν αγαπούσε τα ρολόγια και κατά καιρούς είχε δουλέψει δίπλα σε διάφορους ωρολογοποιούς. Κάποια στιγμή συναντά τον Χαλίτ Αγιαρτζί, έναν δαιμόνιο πρώην δημόσιο υπάλληλο, ο οποίος διατηρεί άριστες σχέσεις με τον κρατικό μηχανισμό. Ο Χαλίτ Αγιαρτζί εμπνέεται από τις αφηγήσεις του Χαϊρί Ιρντάλ σχετικά με τα ρολόγια και τον χρόνο, και κάπως έτσι αποφασίζει να δημιουργήσει το Ινστιτούτο Ρύθμισης Ρολογιών με απρόβλεπτα αποτελέσματα...


18. Η προδοσία Furnivall Kate Εκδόσεις Κλειδάριθμος 



Παρίσι, 1938. 
Η Ρομέν είναι πιλότος, παράτολμη και γεμάτη πάθος, ενώ η αδελφή της, η Φλοράνς, είναι μια κοσμική κυρία που απολαμβάνει την εξουσία και τα προνόμια. Και οι δύο έχουν κάτι να αποδείξουν –και κάτι να κρύψουν. Οι κόσμοι τους συγκρούονται όταν πλέον ο φόβος καραδοκεί στους δρόμους του Παρισιού. Η Ρομέν είναι ταγμένη στον αγώνα ενάντια στον φασισμό, αλλά η Φλοράνς βλέπει τον φασισμό ως μοναδική σανίδα σωτηρίας.

Στο κατώφλι του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, μέσα σε έναν κυκεώνα μυστικών και ψεμάτων, κανένας δεν είναι αυτό που φαίνεται και η προδοσία κυλά στο αίμα όλων...







19. Η Παναγία των Παρισίων Hugo Victor Εκδόσεις Καρακώτσογλου



Στο κλασικό αυτό μυθιστόρημα, ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, κεντρικά πρόσωπα είναι η όμορφη τσιγγάνα Εσμεράλδα, που αγαπάει χωρίς ανταπόκριση τον λοχαγό Φοίβο ντε Σατοπέρ, και ο καμπούρης κωδωνοκρούστης Κουασιμόδος, που αγαπάει κρυφά την Εσμεράλδα. Ανάμεσά τους παρεμβαίνει ο αρχιδιάκονος Κλοντ Φρολό, που θέλει να κάνει δική του την όμορφη τσιγγάνα, και μαχαιρώνει τον λοχαγό, ο οποίος όμως επιζεί. Ακολούθως ο Φρολό κατηγορεί την Εσμεράλδα για τον φόνο, επειδή εκείνη τον απορρίπτει. 

Το δικαστήριο την καταδικάζει σε θάνατο πιστεύοντας ότι ο λοχαγός είναι νεκρός. Ωστόσο ο Κουασιμόδος την αρπάζει και την κρύβει μέσα στην πολυδαίδαλη εκκλησία, αλλά τελικά ο αρχιδιάκονος καταφέρνει να την πάρει από τα χέρια του και να την παραδώσει στον δήμιο. Ο Κουασιμόδος γκρεμίζει τον Φρολό από ένα κωδωνοστάσιο της Παναγίας των Παρισίων και εξαφανίζεται. Έπειτα από χρόνια, βρίσκουν σε έναν τάφο τον σκελετό του Κουασιμόδου, που κρατάει στην αγκαλιά του την απαγχονισμένη Εσμεράλδα. 


20. Καλιγούλας Ο καταραμένος αυτοκράτορας Turney Simon Εκδόσεις Ψυχογιός



Όλοι ξέρουν το όνομά του. Όλοι νομίζουν ότι ξέρουν την ιστορία του.

Ρώμη, 37 μ.Χ. Ο αυτοκράτορας είναι στα τελευταία του. Κανένας δε γνωρίζει πόσος χρόνος τού απομένει. Ο αγώνας για την εξουσία ξεκινάει.

Όταν ο ασθενής Τιβέριος ρίχνει την οικογένεια του Καλιγούλα στη μάχη για τη διαδοχή, σε μια προσπάθεια να επαναφέρει την τάξη, θα αλλάξει τη μοίρα της αυτοκρατορίας και θα δημιουργήσει έναν από τους πλέον διαβόητους τυράννους της Ιστορίας, τον Καλιγούλα. Αλλά ο τελευταίος ήταν πραγματικά τέρας;

Ξεχάστε όλα όσα νομίζατε ότι ξέρετε. Και αφήστε τη Λιβίλλα, τη μικρότερη αδερφή και έμπιστη του Καλιγούλα, να σας αφηγηθεί τι συνέβη πραγματικά. Πώς ο ήρεμος και τρυφερός αδερφός της έγινε ο πιο δυνατός άνθρωπος στη γη. Και πώς, με ψέματα, φόνους και προδοσίες, η Ρώμη άλλαξε για πάντα…





Δείτε και τις Καλοκαιρινές επιλογές μας απο την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ


Καλό Καλοκαίρι

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κριτική μου "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι" Πηνελόπη Κουρτζή - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

 Μια Μοναδική εποχή. Ένα Παγκόσμιο φαινόμενο που καθόρισε ζωές, αξίες, αντιλήψεις και δημιούργησε ένα πρωτότυπο άβατο στην Ελληνική κοινωνία στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στην δεκαετία του 70, αποτελεί το κεντρικό θέμα του τελευταίου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Κουρτζή "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι." Με φόντο την παραλία των Ματάλων στην Κρήτη παρακολουθούμε μια ιστορία γεμάτη ένταση, ανατροπές και κυρίως μεταστροφές. Μέσα από την προσέγγιση μιας ζωής που μοιάζει ανοίκεια, αλλά μετατρέπεται σε έναν κόσμο που αλλάζει μέσα από την επαφή με την φύση, την θάλασσα, τον πρωτόγονο τρόπο ζωής και την πραγματική επαφή με τους ανθρώπους.  Η Υπατία είναι μια γυναίκα εύθραυστη, μεγαλωμένη μέσα σε μια υπερπροστευτική οικογένεια που την εγκλώβισε μέσα σε μια ζωή χωρίς πρωτοβουλίες και χωρίς ελευθερία. Επιστρέφει από το Λονδίνο τον Μάρτιο του 1969 έχοντας στις αποσκευές της ένα πληγωμένο σαλιγκάρι. Όπως και το σαλιγκάρι με το σκασμένο καβούκι έτσι και εκείνη με σπασμένο κέλυφος βγαίνει α

Η Κριτική μου για το " Όλο το Φως που δεν μπορούμε να δούμε " Άντονυ Ντορ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Με δυο παράλληλες ιστορίες αυτή της Μαρί Λορ Λεμπλάν, ενός τυφλού κοριτσιού από την Γαλλία. Και αυτή του Βέρνερ Πφέννιχ ενός ορφανού αγοριού από την Γερμανία μαθαίνουμε με έναν εξαιρετικά διαφορετικό τρόπο το φως και το σκοτάδι του πολέμου. Το φως και το σκοτάδι της Ψυχής των ανθρώπων. Η Μαρί Λορ έχει μάθει να ζεί στο σκοτάδι απο πολύ μικρή ηλικία, ζει με τον πατέρα της ο οποίος είναι κλειθροποιός στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι. Μαθαίνει να ζει και να κινείται μέσα στην γειτονία που κατοικεί απομνημονεύοντας την διαδρομή που βασίζεται σε μια μακέτα που έχει κατασκευάσει ο πατέρας της και αποτελεί πανομοιότυπη απομίμηση και της παραμικρής λεπτομέρειας της γειτονίας. Ψηλαφώντας και απομνημονεύοντας τις λεπτομέρειες μπορεί να βαδίζει μέσα στα στενά σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Να εξερευνά, να φαντάζεται και να ονειρεύεται.  Όταν όμως οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το Παρίσι πατέρας και κόρη αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να καταφ

Η Κριτική μου για το " Αμαλία " Σπύρος Πετρουλάκης

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Η Αμαλία είναι το τέταρτο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη που διαβάζω. Ένα Βιβλίο εντελώς διαφορετικό απο τα προηγούμενα του. Τόσο στον ρυθμό, όσο και στην εξέλιξη του. Ένα Βιβλίο με δυνατές εικόνες που κάνουν επίθεση στο μυαλό. Με σκηνές σαν μέταλλο σκληρές. Που γεμίζουν με ένταση την καρδιά του Αναγνώστη. Αλλά και εύπλαστες που χαλαρώνουν όταν το μυαλό και η ψυχή του δεν αντέχει άλλο. Η Ιστορία εναλλάσσετε ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα. Με σωστές και ισορροπημένες τοποθετήσεις που εντείνουν την αγωνία και ανεβάζουν κατακόρυφα το μυστήριο. 35 Χρόνια πριν σε ένα ορεινό χωριό της Κορινθίας σε μια κλειστή κοινωνία η εξαφάνιση της γιαγιάς Αμαλίας προβληματίζει αλλά και αρχίζει να βάζει σε ένα περίεργο ρυθμό εξελίξεις που κανείς δεν μπορεί να καθορίσει και να υπολογίσει την πορεία τους. Μια οικογένεια που ζει μέσα σε ένα κλίμα που το τρέφει η δειλία και η βία. Ένα χάρισμα δοσμένο σαν βαριά κληρονομία. Ένας φθόνος που πηγάζει από σκοτεινά και απροσδιόριστ