Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μισή αλήθεια Γεράσιμος Θεοδόσης




Ο δικηγόρος και συγγραφέας Δημοσθένης Καλένδης δέχεται στο γραφείο του την επίσκεψη της
Σοφίας Ευγενίδη, μιας γυναίκας απαράμιλλης ομορφιάς, η οποία δηλώνει θαυμάστρια του βιβλίου
του Απονομή Δικαιοσύνης και του αναθέτει την υπόθεση της νεκρής αδελφής της προκειμένου να την αποκαταστήσει ηθικά, έστω μετά θάνατον. Του αφήνει τα "ημερολόγια" της αδελφής της και στη συνέχεια εξαφανίζεται.

Ο Καλένδης έρχεται αντιμέτωπος με αναπάντητα ερωτήματα: Τι σχέση έχει μαζί του ο εραστής της νεκρής αδελφής; Και ποιος είναι ο πραγματικός δολοφόνος της; Ο πόθος του για τη γυναίκα-μυστήριο που εμφανίστηκε και χάθηκε μέσα στη νύχτα κατακλύζει το είναι του. Χωρίς αυτή δεν μπορεί να χαρεί, να σκεφτεί, να υπάρξει. Τον έχει στοιχειώσει. Δεν συνειδητοποιεί πως είναι ερωτευμένος με ένα όνειρο -ακόμα κι όταν η γυναίκα που αγαπά του λέει: "Σ' αγαπώ ερήμην σου, ερήμην μου, ερήμην όλων."

Ένας σφετεριστής της αγάπης, ένα έγκλημα πάθους και η ατέρμονη δυστυχία που αφήνει τη στάχτη της σε συναισθήματα, αισθήσεις, σκέψεις. Ένας δραματικός έρωτας που παίρνει μεταφυσικές διαστάσεις στους άδειους δρόμους της Αθήνας, σε ερωτικά καταγώγια των Βρυξελλών, καταθλιπτικά ξενοδοχεία και γαλλικά κάστρα. Μια ατέρμονη εναλλαγή ρόλων από τον "μετόκοσμο" του Επίκουρου έως τους κύκλους του Εμπεδοκλή που έλκονται και απωθούνται, απωθούνται και έλκονται...

Με γλαφυρή γραφή και ερωτισμό ο συγγραφέας κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον καθώς ξετυλίγει το νήμα της ιστορίας και τρυπώνει στα μύχια της ψυχής του ήρωα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κριτική μου "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι" Πηνελόπη Κουρτζή - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

 Μια Μοναδική εποχή. Ένα Παγκόσμιο φαινόμενο που καθόρισε ζωές, αξίες, αντιλήψεις και δημιούργησε ένα πρωτότυπο άβατο στην Ελληνική κοινωνία στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στην δεκαετία του 70, αποτελεί το κεντρικό θέμα του τελευταίου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Κουρτζή "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι." Με φόντο την παραλία των Ματάλων στην Κρήτη παρακολουθούμε μια ιστορία γεμάτη ένταση, ανατροπές και κυρίως μεταστροφές. Μέσα από την προσέγγιση μιας ζωής που μοιάζει ανοίκεια, αλλά μετατρέπεται σε έναν κόσμο που αλλάζει μέσα από την επαφή με την φύση, την θάλασσα, τον πρωτόγονο τρόπο ζωής και την πραγματική επαφή με τους ανθρώπους.  Η Υπατία είναι μια γυναίκα εύθραυστη, μεγαλωμένη μέσα σε μια υπερπροστευτική οικογένεια που την εγκλώβισε μέσα σε μια ζωή χωρίς πρωτοβουλίες και χωρίς ελευθερία. Επιστρέφει από το Λονδίνο τον Μάρτιο του 1969 έχοντας στις αποσκευές της ένα πληγωμένο σαλιγκάρι. Όπως και το σαλιγκάρι με το σκασμένο καβούκι έτσι και εκείνη με σπασμένο κέλυφος βγαίνει α

Η Κριτική μου για το " Όλο το Φως που δεν μπορούμε να δούμε " Άντονυ Ντορ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Με δυο παράλληλες ιστορίες αυτή της Μαρί Λορ Λεμπλάν, ενός τυφλού κοριτσιού από την Γαλλία. Και αυτή του Βέρνερ Πφέννιχ ενός ορφανού αγοριού από την Γερμανία μαθαίνουμε με έναν εξαιρετικά διαφορετικό τρόπο το φως και το σκοτάδι του πολέμου. Το φως και το σκοτάδι της Ψυχής των ανθρώπων. Η Μαρί Λορ έχει μάθει να ζεί στο σκοτάδι απο πολύ μικρή ηλικία, ζει με τον πατέρα της ο οποίος είναι κλειθροποιός στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι. Μαθαίνει να ζει και να κινείται μέσα στην γειτονία που κατοικεί απομνημονεύοντας την διαδρομή που βασίζεται σε μια μακέτα που έχει κατασκευάσει ο πατέρας της και αποτελεί πανομοιότυπη απομίμηση και της παραμικρής λεπτομέρειας της γειτονίας. Ψηλαφώντας και απομνημονεύοντας τις λεπτομέρειες μπορεί να βαδίζει μέσα στα στενά σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Να εξερευνά, να φαντάζεται και να ονειρεύεται.  Όταν όμως οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το Παρίσι πατέρας και κόρη αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να καταφ

Η Κριτική μου "Λέγε με Ισμαήλ" Τέσυ Μπαϊλα Εκδόσεις Ψυχογιός - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

  Η Τέσυ Μπάϊλα είναι μια συγγραφέας που ακολουθώ από την πρώτη στιγμή που διάβασα δικό της βιβλίο. Έχει έναν δικό της προσωπικό στίγμα στην λογοτεχνία και ένα ιδιαίτερο τρόπο να σε κάνει να κατανοείς και τα ανθρώπινα συναισθήματα, αλλά κυρίως τις ανθρώπινες πράξεις φτάνοντας κατευθείαν στις αιτίες οι οποίες και τις κατευθύνουν, αλλά και μπορούν να τις αλλάξουν. Το μυθιστόρημα κινείται χρονικά ανάμεσα στα γεγονότα του 1955 στα Σεπτεμβριανά και στην απέλαση την Ελλήνων υπηκόων το 1964. Η Κωνσταντινούπολη γίνεται ο συνδετικός κρίκος που ενώνει και ανακατεύει αρμονικά συναισθήματα, βιώματα και συνήθειες και παράλληλα γίνεται το μήλο της έριδας για μίση, για αντιπαλότητες και διεκδικήσεις που γεννά η ανθρώπινη απληστία, και τα πολιτικά συμφέροντα.  Τόπος εξέλιξης της ιστορίας μια γειτονιά στο Πέρα, που κινούνται και πρωταγωνιστούν χαρακτήρες που μένουν ανεξίτηλα χαραγμένοι στο μυαλό του αναγνώστη γιατί ο καθένας από αυτούς κουβαλά την δικιά του ξεχωριστή ιστορία. Ο Ισμαήλ ο Tούρκος καφετζή