Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Κριτική μου "Αποκάλυψη " Κυριάκος Αθανασιάδης. Βαγγέλης Γιαννίσης, Χίλντα Παπαπδημητρίου, Δημήτρης Σίμος / Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου


Με ένα συγκεκριμένο πλάνο κινήσεων και εξελίξεων τέσσερις συγγραφείς αναλαμβάνουν να ξεδιπλώσουν τους τέσσερις βασικούς χαρακτήρες του βιβλίου. Και να αποδώσουν με την δυναμική που κουβαλά ο κάθε ήρωας μια ιστορία που σπέρνει τον φόβο, τον τρόμο και την φρίκη. Αλλά και τον πόνο, την αναζήτηση της λύτρωσης και την απονομή δικαιοσύνης.

Ένα αποκρουστικό σκηνικό, επαναλαμβανόμενων φόνων. Στο επίκεντρο της πλοκής ένας θεωρητικά σήριαλ κίλερ. Επικίνδυνος ψυχοπαθής, κατά συρροή δολοφόνος. Κάθε φόνος στήνετε με προσοχή και άκρα επιμέλεια. Με σκοπό να σταλεί ένα συγκεκριμένο μήνυμα σε έναν άγνωστο αποδέκτη. Τα θύματα δεν συνδέονται μεταξύ τους. Διαφορετικές γειτονιές, διαφορετικό κοινωνικό υπόβαθρο. Οι ζωές τους δεν φαίνεται να συνδέονται σε καμιά χρονική στιγμή. Το μόνο ουσιαστικά κοινό χαρακτηριστικό τους είναι ότι όλα τα θύματα δολοφονούνται με μια ακολουθία τελετουργική και συγκεκριμένη ως προς την υπόδειξη ενός καλά κρυμμένου μηνύματος.

Την υπόθεση αναλαμβάνει η έμπειρη Αστυνόμος Άϊντα Μητροπούλου, έχοντας στο πλευρό της τον Υπαστυνόμο Δώρη Μανουστάκο. Ερωτηματικά. Σκοτεινά μυστικά. Εσκεμμένες και κρυφές κινήσεις που καθοδηγούν υπόγεια τα γεγονότα. Ο χρόνος που στενεύει επικίνδυνα και οι φρικτοί και βασανιστικοί φόνοι που αυξάνονται με αναπότρεπτο ρυθμό, Όταν στην υπόθεση μπλεχτεί και ο εκκεντρικός δημοσιογράφος Παύλος Βαφειάδης η υπόθεση θα πάρει μια άλλη τροπή που θα μπλέξει τα γεγονότα, αλλά θα δώσει φως σε κάποιες καταστάσεις.

Ένας αιματοβαμμένος ιππότης που αλλάζει αποχρώσεις, καθώς τα θύματα του αυξάνονται. Καθώς το σχέδιο του προχωρά ακάθεκτο. Σκηνοθετεί με μαεστρία τις σκηνές του φόβου και ορίζει τους κανόνες του παιχνιδιού με μοναδική ακρίβεια. Στο κατόπι του η Αστυνόμος Μητροπούλου και ο υπαστυνόμος Μανουστάκος ψάχνουν στα τυφλά, αλλά ο τρόπος συλλογισμού και η μέθοδος της συνεργασίας τους δημιουργεί τις βάσεις που οδηγούν σε μια σωστή κατεύθυνση. Ο δημοσιογράφος Βαφειάδης με τις κινήσεις του, ανοίγει τον δρόμο για να παγιδευτεί ο μυστηριώδης δολοφόνος που ορίζει το σκηνικό της Αποκάλυψης. Θα προλάβουν να σταματήσουν το αιματοβαμμένο σχέδιο που θερίζει; ή μήπως θα παγιδευτούν και οι ίδιοι στο δόκανο που τους έχει στηθεί;

Με ασύλληπτη διορατικότητα καταγράφονται οι κινήσεις της αστυνομίας, αλλά και οι κινήσεις του άγνωστου δολοφόνου. Τα ίχνη γίνονται στοιχεία και τα στοιχεία αρχίζουν να διαμορφώνουν τους σκοπούς του άγνωστου δράστη. Να δίνουν συγκεκριμένο σκοπό στο επικίνδυνο παιχνίδι. Να χρωματίζουν οριστικά μια υπόθεση που έχει τις ρίζες της κάπου στο παρελθόν.

Με αφηγηματικό λόγο που καθορίζει την ένταση και αναδεικνύει την αγωνία. Σκληρές εικόνες, γεμάτες αίμα και βία. Φόβος που διαπερνά τα πάντα. Τρόμος που εισχωρεί μέχρι το τελευταίο κύτταρο. Αγωνία που καθορίζεται από τις ανατροπές μέχρι την τελευταία σελίδα. Δράση που έχει δραματικές διακυμάνσεις στην ψυχολογία του αναγνώστη. Τόσο με την τύχη των πρωταγωνιστών όσο και με την αποκάλυψη του Μεγάλου μυστικού που έστησε το όλο σκηνικό της Φρίκης.

Είναι απίστευτα δυνατός ο τρόπος με τον οποίο η υπόθεση ακροβατεί ανάμεσα στο μυστήριο, την αγωνία, τις εξαιρετικά ωμές σκηνές θρίλερ και στις ανάσες που δίνονται από τις εύστοχα δοσμένες πινελιές μαύρου χιούμορ. Είναι τόσο εύστοχα επιλεγμένες οι τοποθεσίες των εγκλημάτων. Που χρωματίζουν ανάλογα την φρίκη και την εγκατάλειψη. Την μοναξιά και την απόγνωση. Θλιβερές παρακμιακές γειτονιές που άλλοτε έσφυζαν από ζωή. 

Είναι επίσης και ο χρόνος που καθορίζει την ατμόσφαιρα και την υποδόρια ψυχολογία. Έχει επιλεχθεί με ουσία και είναι με σκοπό οριοθετημένος. Τα εγκλήματα λαμβάνουν χώρα στην περίοδο των γιορτών των Χριστουγέννων. Όλοι γιορτάζουν. Οι πρωταγωνιστές όμως χαμένοι μέσα στην δίνη των εξελίξεων παλεύουν με τις δικές τους επιλογές. Με το βάρος που κουβαλούν στις πλάτες τους, άλλοι για την λύση μιας δύσκολης υπόθεσης και άλλοι για την συγκάλυψη της. Οι πρωταγωνιστές ξεχνάνε τον χρόνο που κινείται γιορτινός γύρω τους και χάνονται μέσα στον ανεμοστρόβιλο των καταιγιστικών ανατροπών.

Οι τέσσερις συγγραφείς διαχειρίζονται πανέξυπνα το κομμάτι συγγραφής που τους αναλογεί, προσφέροντας μας, ένα στέρεο και αμιγές αποτέλεσμα, με συνοχή. Αλλά ταυτόχρονα αφήνοντας ο καθένας το δικό του στίγμα μέσα στο κείμενο. Την δικιά του προσωπική υπογραφή, που είτε δίνει ανάσες ανάμεσα στις σκληρές εικόνες. Είτε γεμίζει με καίριες στιγμές καυστικού χιούμορ είτε εκτοξεύει την αδρεναλίνη στα ύψη. Είτε προσγειώνει απότομα στις ανατρεπτικές ευελιξίες. Ξεφεύγει από το προφανές, αποφεύγει τα κλισέ και τις στερεότυπες ενέργειες. Δοκιμάζει περίτεχνα τις αντοχές και τα όρια του κάθε αναγνώστη απέναντι στην φρίκη. Για αυτό και η σωστή εναλλαγή των κεφαλαίων αποτελεί το μεγάλο όπλο στο ξετύλιγμα και της υπόθεσης, αλλά και κυρίως στον έλεγχο των συναισθημάτων, Θεωρώ μεγάλη επιτυχία της συγγραφής αυτού του βιβλίου, τον απόλυτο έλεγχο των συναισθημάτων του αναγνώστη. Αναπάντεχα, απλά, καθοριστικά και πανέξυπνα τον οδηγούν να νιώσει και να βιώσει όλα τα συναισθήματα του την στιγμή ακριβώς που πρέπει να τα νιώσει. Άλλοτε ξαφνικά και απρόσμενα και άλλοτε σταδιακά και καθοριστικά. Ο αναγνώστης βρίσκεται χωρίς να το καταλάβει μέσα στο σύννεφο των συναισθημάτων που του επιβάλλουν οι συγγραφείς και μέσα στην παγίδα που του φτιάχνουν οι εξελίξεις. 

αποκάλυψη


Πρωτότυπα ανατριχιαστικό, απίστευτα ατμοσφαιρικό. Εθιστικό, διαστροφικό και προκλητικό. Διχάζει και αγκαλιάζει με τα δεδομένα της ζωής που κουβαλούν οι ήρωες, Αλλά και με τις συγκλονιστικές αποκαλύψεις του. Ψυχογραφεί εξαιρετικά όλους τους ήρωες και προβάλει το σύνολο του εσωτερικού τους κόσμου. Δοκιμάζει απίστευτα το καλό με το κακό και φέρνει τους πάντες υπόλογους μπροστά σε μια κατάσταση περίεργης δικαιοσύνης. Αυτόβουλης και λυτρωτικής. Ξεφεύγει απο την επιφάνεια και εισχωρεί σε βάθος τόσο στις σκέψεις, όσο και στις πράξεις. Ακολουθεί ένα δικό του ξεχωριστό μοτίβο που αγγίζει και καθηλώνει. Που αλλάζει τους κανόνες και σε οδηγεί σε ένα τέλος που πραγματικά σε κάνει να νιώθεις και χαρά, αλλά και θλίψη. Και δικαίωση, αλλά και ένα κενό που περιμένει να γεμίσει μέσα απο την δικιά σου σκέψη. Γιατί πάντα στην ζωή το καλό συμβαδίζει με το κακό και η δυστυχία βρίσκεται τόσο κοντά στην ευτυχία.


Ένα απο τα καλύτερα αστυνομικά θρίλερ που κυκλοφορούν σήμερα και που αξίζει πραγματικά να το ανακαλύψετε, να το αποκαλύψετε για να φτάσετε μαγικά στην ουσία του.

Το Βιβλίο Κυκλοφορεί απο τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κριτική μου "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι" Πηνελόπη Κουρτζή - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

 Μια Μοναδική εποχή. Ένα Παγκόσμιο φαινόμενο που καθόρισε ζωές, αξίες, αντιλήψεις και δημιούργησε ένα πρωτότυπο άβατο στην Ελληνική κοινωνία στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στην δεκαετία του 70, αποτελεί το κεντρικό θέμα του τελευταίου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Κουρτζή "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι." Με φόντο την παραλία των Ματάλων στην Κρήτη παρακολουθούμε μια ιστορία γεμάτη ένταση, ανατροπές και κυρίως μεταστροφές. Μέσα από την προσέγγιση μιας ζωής που μοιάζει ανοίκεια, αλλά μετατρέπεται σε έναν κόσμο που αλλάζει μέσα από την επαφή με την φύση, την θάλασσα, τον πρωτόγονο τρόπο ζωής και την πραγματική επαφή με τους ανθρώπους.  Η Υπατία είναι μια γυναίκα εύθραυστη, μεγαλωμένη μέσα σε μια υπερπροστευτική οικογένεια που την εγκλώβισε μέσα σε μια ζωή χωρίς πρωτοβουλίες και χωρίς ελευθερία. Επιστρέφει από το Λονδίνο τον Μάρτιο του 1969 έχοντας στις αποσκευές της ένα πληγωμένο σαλιγκάρι. Όπως και το σαλιγκάρι με το σκασμένο καβούκι έτσι και εκείνη με σπασμένο κέλυφος βγαίνει α

Η Κριτική μου για το " Όλο το Φως που δεν μπορούμε να δούμε " Άντονυ Ντορ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Με δυο παράλληλες ιστορίες αυτή της Μαρί Λορ Λεμπλάν, ενός τυφλού κοριτσιού από την Γαλλία. Και αυτή του Βέρνερ Πφέννιχ ενός ορφανού αγοριού από την Γερμανία μαθαίνουμε με έναν εξαιρετικά διαφορετικό τρόπο το φως και το σκοτάδι του πολέμου. Το φως και το σκοτάδι της Ψυχής των ανθρώπων. Η Μαρί Λορ έχει μάθει να ζεί στο σκοτάδι απο πολύ μικρή ηλικία, ζει με τον πατέρα της ο οποίος είναι κλειθροποιός στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι. Μαθαίνει να ζει και να κινείται μέσα στην γειτονία που κατοικεί απομνημονεύοντας την διαδρομή που βασίζεται σε μια μακέτα που έχει κατασκευάσει ο πατέρας της και αποτελεί πανομοιότυπη απομίμηση και της παραμικρής λεπτομέρειας της γειτονίας. Ψηλαφώντας και απομνημονεύοντας τις λεπτομέρειες μπορεί να βαδίζει μέσα στα στενά σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Να εξερευνά, να φαντάζεται και να ονειρεύεται.  Όταν όμως οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το Παρίσι πατέρας και κόρη αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να καταφ

Η Κριτική μου για το " Αμαλία " Σπύρος Πετρουλάκης

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Η Αμαλία είναι το τέταρτο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη που διαβάζω. Ένα Βιβλίο εντελώς διαφορετικό απο τα προηγούμενα του. Τόσο στον ρυθμό, όσο και στην εξέλιξη του. Ένα Βιβλίο με δυνατές εικόνες που κάνουν επίθεση στο μυαλό. Με σκηνές σαν μέταλλο σκληρές. Που γεμίζουν με ένταση την καρδιά του Αναγνώστη. Αλλά και εύπλαστες που χαλαρώνουν όταν το μυαλό και η ψυχή του δεν αντέχει άλλο. Η Ιστορία εναλλάσσετε ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα. Με σωστές και ισορροπημένες τοποθετήσεις που εντείνουν την αγωνία και ανεβάζουν κατακόρυφα το μυστήριο. 35 Χρόνια πριν σε ένα ορεινό χωριό της Κορινθίας σε μια κλειστή κοινωνία η εξαφάνιση της γιαγιάς Αμαλίας προβληματίζει αλλά και αρχίζει να βάζει σε ένα περίεργο ρυθμό εξελίξεις που κανείς δεν μπορεί να καθορίσει και να υπολογίσει την πορεία τους. Μια οικογένεια που ζει μέσα σε ένα κλίμα που το τρέφει η δειλία και η βία. Ένα χάρισμα δοσμένο σαν βαριά κληρονομία. Ένας φθόνος που πηγάζει από σκοτεινά και απροσδιόριστ