Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αφιέρωμα στην Πασχαλία Τραυλού


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ:

Η Πασχαλία Τραυλού γεννήθηκε στην Τρίπολη Αρκαδίας. Τα παιδικά της χρόνια άλλαζε συχνά τόπο διαμονής, λόγω των μεταθέσεων του στρατιωτικού πατέρα της. Από νωρίς ασχολήθηκε με τη ζωγραφική, τη μουσική και τον γραπτό λόγο. Το 1988 εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Αθήνα, όπου σπούδασε ελληνική κλασική φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Τότε έκανε τις πρώτες συγγραφικές της απόπειρες με μικρά διηγήματα που δημοσιεύονταν σε τοπική εφημερίδα της Βέροιας. Αργότερα, παρακολούθησε διετή κύκλο μεταπτυχιακών σπουδών για τη λατινική ποίηση Ορατίου και Βιργιλίου, ενώ προσφάτως ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στο πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου με τίτλο "Φύλο και νέα εργασιακά και εκπαιδευτικά περιβάλλοντα στην κοινωνία της Πληροφορίας", με ειδικότητα σε ζητήματα ενδυμασίας και εργασιακού χώρου. Είναι μέλος της Eταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών. Κείμενά της έχουν δημοσιευτεί σε λογοτεχνικά περιοδικά, ενώ διηγήματά της έχουν συμπεριληφθεί σε συλλογές.

ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ:

ΗΘΕΛΑ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΑΝΤΙΟ


Λίγα λόγια για το βιβλίο:


Σπασμένη γέφυρα ο χρόνος, αφότου ο άγριος πόλεμος χώρισε τον Οσμάν και την Ισμήνη. Ο απαγορευμένος τους έρωτας γεννήθηκε στη Σμύρνη και ήταν γραφτό να σβήσει το Σεπτέμβρη του 1922. Τότε που η Ισμήνη έφυγε για την Ελλάδα με το παράπονο ενός αντίο που δεν ειπώθηκε και ένα δαχτυλίδι, κειμήλιο της αγάπης που εναπόθεσε στα σπλάχνα της ένα μυστικό. Της αγάπης που απόμεινε μέσα της σαν ματωμένη σκιά που την έκαιγε παρότι η ζωή της γέμισε ανθρώπους και εμπειρίες που τη σημάδεψαν. Κατοχή, Αντίσταση, Μεταπολίτευση, το μελάνωμα της Κύπρου. Και μέσα σε όλα αυτά άλλες σκιές ανθρώπων, ο Χριστόφορος, η Ρεβέκκα, ο Φραντς, η Ειρήνη. Ο νέος της κόσμος. Εβδομήντα επτά χρόνια μετά, η εγγονή της η Άννα μαθαίνει την αλήθεια την ώρα που προσπαθεί να βγει από τον προσωπικό της λαβύρινθο. Μόνο που το μυστικό της Ισμήνης της στήνει μιαν αναπόδραστη παγίδα που, αντί για την κάθαρση, την οδηγεί σε μια οδυνηρή αυτογνωσία.

Κυκλοφορεί απο τις Εκδόσεις Ψυχογιός

Αν η αγάπη δεν φτάσει εκεί που πρέπει τότε στοιχειώνει μέσα μας. Με αυτά τα λόγια τελειώνει το «Ήθελα μόνο ένα αντίο», Μπορεί αυτή φράση να είναι η τελευταία είναι όμως η καθοριστική σκέψη που αντιπροσωπεύει την στάση ζωής της Πρωταγωνίστριας του Βιβλίου της Ισμήνης. Μέσα απο την συγκλονιστική ιστορία της Ισμήνης θα παρακολουθήσουμε τα έντονα και σημαντικά γεγονότα της Ελληνικής Ιστορίας. Μικρασιατική Καταστροφή, η Δικτατορία του Μεταξά Β Παγκόσμιος Πόλεμος Εμφύλιος. Η Δικτατορία των Συνταγματαρχών και ο Πόλεμος της Κύπρου. Τέλος ο μεγάλος Σεισμός της Αθήνας το 1999 έρχεται να σφραγίσει μια ζωή που βίωσε τα πάντα. Και κυρίως να αναδείξει έναν μεγάλο έρωτα που κράτησε για Πάντα.
Ήταν το πρώτο βιβλίο της Πασχαλίας Τραυλού που έτυχε να διαβάσω. Σε μια βόλτα στο βιβλιοπωλείο (στην ΒΙΒΛΙΟΤΟΠΙΑ της Νέας Σμύρνης) και ψάχνοντας να βρώ ένα βιβλίο κάποιου συγγραφέα που δεν είχα ξαναδιαβάσει, έπεσα επάνω σε αυτό το Ανάγνωσμα. Με τράβηξε και το εξώφυλλο αλλά και η περίληψη που υπήρχε στο οπισθόφυλλο. Το αποτέλεσμα ήταν ότι καλύτερο μπορούσα να φανταστώ. Ένα εξαιρετικό λογοτεχνικό κόσμημα που συνδυάζει τα ιστορικά στοιχεία με την δυνατή πλοκή. Που έχει ισχυρούς χαρακτήρες που αφήνουν την δικιά τους προσωπική σφραγίδα και δίνουν το δικό τους προσωπικό μήνυμα που διδάσκει και καθορίζει σκέψεις και στάση ζωής.

ΕΣΤΩ ΜΙΑ ΦΟΡΑ

 Λίγα λόγια για το βιβλίο:



H καρδιά μου κάτι περιμένει και δε λέει να ‘ρθει. Μαραίνεται σαν λουλούδι που γερνάει προτού προφτάσει ο άνεμος να αγγίξει τη γύρη του… Ώσπου ήρθε ο έρωτας… Και είναι ένας έρωτας σαν αρπακτικό… Που αν τον δεις να έρχεται καταπάνω σου, νιώθεις τα πόδια σου να τρέμουν γιατί φοβάσαι την επίθεσή του και ξέρεις ότι δε θα του γλιτώσεις αν πέσεις στα νύχια του…

Άνθιμος, Κυβέλη, Ορφέας, Περσεφόνη, Λάζαρος, Ευρυδίκη, Ορέστης… Πρόσωπα που κρύβουν ζοφερά μυστικά, παίζουν με το μύθο και την αλήθεια, και συνθέτουν ένα περίεργο ερωτικό γαϊτανάκι που δοκιμάζεται στη φωτιά του χρόνου. Με φόντο τις Σπέτσες και με αφορμή μια δολοφονία, επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά πως ο συνήθης ύποπτος για τα μεγάλα λάθη και τα ανεξιχνίαστα εγκλήματα είναι ο απόλυτος, αναρχικός και αδίστακτος έρωτας.

Κυκλοφορεί απο τις Εκδόσεις Ψυχογιός

Ο μύθος του Ορφέα και της Ευρυδίκης αναβιώνει με έναν πρωτότυπο τρόπο που εκπλήσσει και κάνει για άλλη μια φορά την Πασχαλία Τραυλού να ξεχωρίσει για τον τρόπο που επιλέγει τα θέματα της και πως αυτά τα εξελίσσει. Τα όνειρα που δεν τολμήσαμε να ζήσουμε. Η ζωή που δεν παλέψαμε να διεκδικήσουμε στην ώρα της. Η ψυχή που δεν θελήσαμε να δώσουμε στις ελπίδες μας κάποια στιγμή έρχεται η ώρα να πάρει την εκδίκηση της. Το δεύτερο βιβλίο της Πασχαλίας που διάβασα μου έδωσε ένα μεγάλο μάθημα. Παλεύουμε πάντα για τα όνειρα μας και διεκδικούμε πάντα τα θέλω μας. Δεν αφήνουμε κανέναν να καπελώσει τις φιλοδοξίες μας. Η ζωή είναι δικιά μας και αξίζει να την ζούμε κανονικά και όχι απλά σαν απωθημένο.




ΦΤΕΡΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΞΙ

Λίγα λόγια για το βιβλίο:

Έβγαινε εκείνη από το ασανσέρ πάνω στο αναπηρικό της καροτσάκι κι έμπαινε ο έρωτας μ? ένα τσιγάρο αναμμένο στα χείλη, θυμίζοντάς της αυτόματα μια αφίσα του Τζέιμς Ντιν που είχε κρεμασμένη αντίκρυ στο κρεβάτι της. Φαρδύ στέρνο σ? ένα κορμί λιγνό σαν μίσχος, ίδιο με χορευτή μπαλέτου, πουκάμισο λευκό, λινό, και δυο μάτια κάρβουνα, με βλέμμα που, όταν βυθίστηκε στη σμαραγδένια θάλασσα της ματιάς της, έκανε την κοπέλα να αναριγήσει.

Με κοίταξε σαν να είμαι ένα κορίτσι όπως όλα τα άλλα, σκεφτόταν, κι από εκείνη τη συνάντηση ένιωσε αυτό που χρόνια γύρευε έπειτα από το καταραμένο ατύχημα: να την κοιτάξει ένας άντρας απλώς ως γυναίκα, χωρίς ίχνος οίκτου στο βλέμμα του, και να κοιτάξει κι αυτή το μέλλον χωρίς να σκοντάφτει πάντα στο παρελθόν.

Μα πάνω που χάραζε, μια βροχή έσταξε το βαρύ της δάκρυ, λες και ήξερε κάτι σκληρό που το κορίτσι αγνοούσε. Ευτυχώς, ο φύλακας άγγελό της με τα φτερά από μετάξι ήταν εκεί.

Κυκλοφορεί απο τις Εκδόσεις Ψυχογιός


Άλλη μια δυνατή ιστορία με πολλές και σημαντικές προεκτάσεις που κεντρίζει το συναίσθημα και αγγίζει την κοινωνική ευαισθησία. Ένα άτομο με σωματική αναπηρία έχει την ίδια ποιότητα ζωής, τις ίδιες ευκαιρίες; Μπορεί να αγαπήσει και να αγαπηθεί; Μπορεί να διεκδικήσει με τους ίδιους όρους όσα διεκδικεί ένας αρτιμελής; Τόσο αληθινό και ισορροπημένο με την πραγματικότητα που βιώνουν στην ψυχή και το σώμα όλα τα άτομα που δεν είναι αρτιμελή.  Η Πασχαλία Τραυλού μπαίνει στην ψυχολογία της Πρωταγωνίστριας του βιβλίου και σκιαγραφεί μια ηρωίδα με τις αδυναμίες της, την αβεβαιότητα της, τις ανασφάλειες της. Ένα βιβλίο που σε κάνει να δείς το πραγματικό πρόσωπο της ζωής και να μελετήσεις όλα εκείνα τα ενδεχόμενα που μπορούν να αλλάξουν την πορεία ζωής, άρα και τον τρόπο σκέψης.


Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΦΑΡΟΥ

Λίγα λόγια για το βιβλίο:





Μόνο ο Άρης Μαυροειδής μπόρεσε να καταλάβει ποια ήταν πραγματικά η γυναίκα του φάρου... Εκείνος αναγνώρισε στο πρόσωπο της άλαλης Αυγής το πρόσωπο της σκιάς που είχε στοιχειώσει το νου του. Και μόνο εκείνος έμαθε ότι το κορίτσι που απαρνήθηκε τη γλώσσα των ανθρώπων, προτιμώντας να αφουγκράζεται τη γλώσσα των πουλιών, ήταν το ίδιο κορίτσι που τριγυρνούσε στο Μοναστήρι της Παναγίας της Φολεγάνδρου το 1978 και στο φάρο της Ασπρόπουντας το 1715, περιμένοντας αιώνες την αγάπη να επιστρέψει... Από το μυστικό μιας φωτογραφίας στο μυστικό ενός κελαριού κι έπειτα στο μυστήριο της Χρυσοσπηλιάς, από το παρόν στο παρελθόν και από την προδοσία στην προσμονή, η γυναίκα του φάρου ψάχνει μια απάντηση στο ερώτημα της μετά θάνατον ζωής μέσα από ιστορίες στις οποίες εναλλάσσονται οι εποχές, όχι όμως και οι πρωταγωνιστές, που παραμένουν ίδιοι, παραβιάζοντας τα σύνορα του χρόνου στο όνομα της αγάπης...

Κυκλοφορεί απο τις Εκδόσεις Ψυχογιός

Δεν ξέρω αν είναι σωστή ή λάθος η άποψη μου, αλλά πάντα πίστευα πως ένας συγγραφέας ξεχωρίζει όχι μόνο απο τον τρόπο που γράφει. Πόσο λογοτεχνικός ή πόσο πιο απλός είναι ο λόγος του.. Αλλά κυρίως ξεχωρίζει απο την ποικιλία των θεμάτων που αποφασίζει να χρησιμοποιήσει σαν κεντρική ιδέα στα βιβλία του. Και ακόμα καλύτερα ξεχωρίζει όταν αποφασίζει να δοκιμάσει τον εαυτό του σε κάτι εντελώς διαφορετικό απο αυτό που εμείς οι αναγνώστες είχαμε φανταστεί. Στην Γυναίκα του Φάρου η Πασχαλία Τραυλού ρισκάρει και αποφασίζει να μας προσφέρει ένα βιβλίο με έντονο το μεταφυσικό στοιχείο. Μας παρουσιάζει μια εξαιρετική ιστορία, έναν μεγάλο έρωτα που καταφέρνει να αντέξει στον χρόνο και την φθορά. Αιωρείται στο σύμπαν και επιστρέφει πάντα μόνο για έναν λόγο για να αποδείξει πως η αληθινή αγάπη δεν χάνεται μέσα απο την φθορά της ύλης. Περιμένει στωικά και υπομονετικά την ολοκλήρωση της. Την λύτρωση της, την δικαίωση της. 

"Πόσες φορές μπορεί να ξαναγεννηθεί κανείς σε μια ζωή;»
"Όσες φορές καταφέρει να αγαπήσει αληθινά"

Σε αυτό το σημείο βρήκα εξαιρετική την προσέγγιση της Τέσυ Μπαϊλα για την γυναίκα του Φάρου και την παραθέτω. (ΑΠΟ ΤΟ BLOG ΤΗΣ ΤΕΣΥ ΜΠΑΪΛΑ)

Το συγκεκριμένο βιβλίο θεωρώ πως είναι ένα απο τα πιο έξυπνα βιβλία που έχω διαβάσει. Συνδυάζει το μεταφυσικό με το αισθηματικό. Την ψυχολογία με την Θρησκεία και την Φιλοσοφία. Θέτει ερωτήματα που θα παραμείνουν αναλλοίωτα στον χρόνο. Γιατί κάποια πράγματα παραμένουν στην ζωή μας αξιωματικά απαράβατα και αμετάβλητα.

ΤΑ ΡΟΔΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ


Λίγα λόγια για το βιβλίο:

"Λάθος, λάθρα, όλεθρος..." Ένα σφάλμα, ένα μυστικό, μια καταστροφή. Το λάθος της Άννας να παντρευτεί τον Λουκά, η κρυφή ενοχή του Καρλ Λούντβιχ, η αμαρτία των γονέων που παίδεψε αδυσώπητα τον Σπύρο, η φυλάκιση που γίνεται λύτρωση... Ο γλύπτης Καρλ Λούντβιχ ανασταίνει τις μνήμες του με τη σμίλη του πάνω στην πέτρα, ξορκίζοντας τον παλιό του εαυτό, τον Καρλ Σβάιτς, εκείνον που έσβησε μέσα στις εικόνες του Άουσβιτς, εκείνον που άφησε ενθύμιο στην αγκαλιά της Άννας. Μια αγαλμάτινη γυναίκα, που δημιουργήθηκε από τα χέρια του καλλιτέχνη, ατενίζει με άδειο βλέμμα το μεταπολεμικό Βερολίνο, ενώ το μοντέλο του αναλογίζεται, στον κήπο με τα ρόδα της σιωπής, τα χαμένα του χρόνια. Μια ιστορία για όσους κάτω απ' τη λαίλαπα του Γ’ Ράιχ απέτυχαν να γίνουν "πολεμάνθρωποι" παραμένοντας απλώς άνθρωποι...

Κυκλοφορεί απο τις Εκδόσεις Ψυχογιός

Και τώρα τί να πείς για αυτό το βιβλίο που για μένα αποτελεί ένα απο τα καλύτερα βιβλία της σύγχρονης Ελληνικής λογοτεχνίας. Ένα βιβλίο γραμμένο για την απόλυτη αποθέωση του έρωτα και για την απόλυτη κατακραυγή του Πολέμου. Μια ιστορία που ξετυλίγεται μεθοδικά και αριστουργηματικά μέχρι να φτάσει στην ολοκλήρωση της. Ο πόλεμος και η θύελλα του, αλλάζει τις ζωές και την μοίρα των πρωταγωνιστών. Οι λάθος αποφάσεις, οι λάθος εποχές. Οι συγκυρίες που φέρνουν τα πάνω κάτω στις ζωές των ανθρώπων και ο έρωτας που μπαίνει σαν καταλύτης ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν για να αλλάξει την διάσταση των πραγμάτων και των γεγονότων. Μα κυρίως η περιγραφή του πολέμου και το πως αυτός ανάγκασε τους ανθρώπους να υποκύψουν σε ένα αθέμιτο παιχνίδι ολέθρου, καταστροφής, βίας και μίσους.
Η προσωπική κατάθεση του Καρλ Σβάιτς για τη θητεία του στο Άουσβιτς αποτελεί έναν φόρο τιμής και αποδίδει τις συγκλονιστικές στιγμές του Ολοκαυτώματος με τρόπο σπαρακτικό και άμεσο. Ο Καρλ είναι ο στρατιώτης που είναι αναγκασμένος να ακολουθήσει έναν δρόμο που δεν επιλέγει αυτός, αλλά οι διαταγές των συμπατριωτών του. Εκπροσωπεί όλους αυτούς τους στρατιώτες που το καθήκον της πατρίδας μπήκε πάνω απο το ανθρώπινο καθήκον της αγάπης. Ένα βιβλίο αντιπολεμικό που δίνει την υπέρτατη αξία στην συμφιλίωση των λαών και την δύναμη της αγάπης που δεν λογαριάζει φυλές και σύνορα. Η άγνωστη για πολλούς ιστορία του Μαξ Μέρτεν του "Σφαγέα της Θεσσαλονίκης" ΥΠΟΘΕΣΗ ΜΕΡΤΕΝ έχει ιδιαίτερη θέση σε αυτό το βιβλίο. Δεν κάνουμε τα ίδια λάθη όταν γνωρίζουμε πραγματικά την ιστορία του τόπου μας και σε αυτό το βιβλίο μαθαίνουμε πολλά και  αισθανόμαστε τα πάντα!!!!


Λίγα λόγια για το βιβλίο:

Η σύγχρονη Μήδεια του βιβλίου, η κατά κόσμον Αιμιλία Στρατάκη, πλαισιώνεται από τέσσερις ακόμα ήρωες. Τον ψυχολόγο Νικήτα, τον ζωγράφο Αλέξανδρο, τη συγγραφέα Έλλη Ευριπίδου και τον μποέμ δικηγόρο Μίνωα, καθένας εκ των οποίων ζει τη ζωή του υπό τη σκιά μιας Μήδειας συζύγου ή μητέρας ενόσω παλεύουν να διεισδύσουν στην ψυχή της κατηγορουμένης και να αποσπάσουν το μυστικό της.

Η κάθαρση έρχεται για όλους μέσα από ανατρεπτικές αλήθειες, θαμμένα μυστικά και σκοτεινούς έρωτες, από εκείνους που άλλοτε καθαγιάζουν την ανθρώπινη ύπαρξη και άλλοτε αποδεικνύουν τα ανεξέλεγκτα όριά της.

Η Αιμιλία, ο Αχιλλέας και η Έλλη, ο Μίνωας, η Ροδή και η Τάνια, ο Αλέξανδρος, η Σεβαστή και ο Ανέστης, εναλλάσσουν συνεχώς τους ρόλους του θύτη και του θύματος, ώσπου να οδηγηθούν στο συναρπαστικό φινάλε μιας ιστορίας που κανείς δεν θα μπορούσε να προβλέψει.

Κυκλοφορεί απο τις Εκδόσεις Μεταίχμιο
 

Το βιβλίο αυτό δεν είναι αυτό που φαίνεται.αρχικά. Ξεκινάει με την ιστορία μιας σύγχρονης Μήδειας, αλλά στην πορεία αλλάζει μορφή και στήνει στα μάτια μας μιας εντελώς διαφορετική οπτική και δίνει άλλη ουσία στις προθέσεις. 


Η αποτρόπαια πράξη της Αιμιλίας να σκοτώσει τα παιδιά της δίνει την αφορμή για την συνάντηση τεσσάρων φαινομενικά άγνωστων μεταξύ τους ανθρώπων! Γίνεται η αφετηρία για να ξεδιπλωθεί μπροστά μας η ζωή του καθενός και να βγούν στην επιφάνεια απωθημένα και καταστάσεις που έφεραν τις ζωές τους σε αδιέξοδο! Η αυτοκριτική που κάνουν, η αλλαγή θεώρησης των πραγμάτων και τα νεα δεδομένα που προκύπτουν, αναγκάζουν τον αναγνώστη να αναρωτηθεί τελικά! Ποιός είναι ο θύτης και ποιό το θύμα; Ποιός είναι αυτός που όπλισε το χέρι της Αιμιλίας; Η Αιμιλία είναι η μόνη Μήδεια; Ειναι η μόνη που κάνει το μεγάλο λάθος στην ζωή της; Οι λέξεις αναβλύζουν με μεγάλο πάθος και η ένταση στο βιβλίο αναγκάζει τον αναγνώστη να ενσωματωθεί με την ουσία του βιβλίου! Η μετωπική σύγκρουση του καθένα με τον εαυτό του θα φέρει τις ισορροπίες και θα αποδώσει την κάθαρση αλλά όχι την δικαιοσύνη η οποία θα παραμείνει τυφλή!!!

Αυτά είναι τα βιβλία της Πασχαλίας Τραυλού που έχω διαβάσει και είναι όλα εξαιρετικά. Το ένα καλύτερο απο το άλλο. Με επίκεντρο το ιστορικό πλαίσιο της εποχής που περιγράφει στο εκάστοτε βιβλίο. Με προσήλωση στο Ψυχολογικό προφίλ των ηρώων της και με έναν άψογο λογοτεχνικό λόγο αφήνει την δικιά της σφραγίδα στην σύγχρονη Ελληνική λογοτεχνία. Εγώ προσωπικά περιμένω ακόμα περισσότερα θαύματα απο την πένα της. Πασχαλία περιμένουμε το επόμενο Βιβλίο σου με ανυπομονησία. 

Η ΜΑΤΖΙΚΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Λίγα λόγια για το βιβλίο:

Γενάρης του ‘30, σε ένα αφιλόξενο σκοτάδι, με μια μελωδία τσιγγάνικου βιολιού να ηρεμεί τους φόβους του πατέρα μου και δυο γυναίκες να στοχάζονται αν θα ‘χα το χάρισμα που έλεγε ο θρύλος. Η Ζαφείρα ψάχνει τον εαυτό της μέσα στις ρίζες της φυλής της και στα οράματα που βλέπει για τα ξένα πεπρωμένα. Η αγάπη όμως την παρασύρει αλλού και της ανοίγει ένα δρόμο που δεν είχε ονειρευτεί ποτέ. Στους κύκλους του καιρού, αντίπαλος και σύντροφος συνάμα ο παπα-Ισίδωρος. Μα εκείνη τι ήθελε στ’ αλήθεια; Το γύρεψε μια ολόκληρη ζωή μέσα στην αριθμητική των φεγγαριών. Σωστό ή λάθος, διάλεξε να γίνει η ματζίκα της αγάπης.

Το βιβλίο Κυκλοφορούσε απο τις Εκδόσεις Ψυχογιός αυτή την στιγμή δείχνει πως είναι εξαντλημένο απο τα Βιβλιοπωλεία.


ΓΥΑΛΙΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Λίγα λόγια για το βιβλίο:

Κλείνει τα μάτια και φαντάζεται το χρόνο της στοιβαγμένο δίπλα στις άλλες αποσκευές της. «Προσοχή: εύθραυστον», γράφει έξω από το κουτί του. Μέσα δεν κρύβει τίποτα... Μόνο ένα όνειρο αντηχεί στο κενό...
Η συγγραφέας Βερονίκη Δελένδα παλεύει να σπάσει το φράγμα του χρόνου: μέσα σε τέσσερις μήνες πρέπει να γράψει δώδεκα βιβλία, να βρει έναν τρόπο να υπομείνει την απουσία της κόρης της, να ανακαλύψει ένα οικογενειακό μυστικό και να ζήσει τον έρωτα.
Ο ψυχολόγος Αλέξανδρος Φιλίππου συναντά τη Βερονίκη μέσα από τα γραπτά της. Ακολουθώντας τα χνάρια της, σπάζει το κέλυφος του ορθολογισμού του. Θα καταφέρει να τη συναντήσει λίγο πριν αδειάσει η κλεψύδρα. Και οι δυο πιστεύουν ότι είναι ωραίο να περιμένεις ένα θαύμα.
Η γιαγιά Εργινούσα-«Ερεβούσα», ένας θυμόσοφος γέροντας και η θάλασσα των μυστικών του, ένας νεαρός δημοσιογράφος-Ιούδας, μια αόρατη γάτα και ένα σταματημένο ρολόι, που ρίχνει τη σκιά του σε ένα τέλος που εξελίσσεται σε αρχή με θέα την καλδέρα της Σαντορίνης, υφαίνουν τον ιστό μιας απίστευτης ιστορίας. Και μια βάρκα, που τη λένε Ζωή...
Ένα βιβλίο για την ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης.

Κυκλοφορεί απο τις Εκδόσεις Ψυχογιός


ΜΕ ΜΠΑΛΑΝΤΕΡ ΤΗΝ ΜΟΝΑΞΙΑ


Λίγα λόγια για το βιβλίο:



Υπάρχουν φορές που έχεις ανάγκη να κάνεις ένα καινούργιο ξεκίνημα… Που νομίζεις ότι τα λάθη σου σε κυνηγούν ανελέητα… Που προσπαθείς να γλιτώσεις από τις αδυναμίες και τη μοναξιά σου… Τότε… Αποφασίζεις να ορίσεις καινούργιους νόμους στη ζωή σου.

Επτά φίλοι, παλιοί συμφοιτητές, πρωταγωνιστούν σ’ αυτό το φιλόδοξο βιβλίο. Ιδιαίτερα ευαίσθητοι, βρίσκονται όλοι στην καθοριστική καμπή των τριάντα και συλλαμβάνουν μηνύματα τα οποία είναι υποχρεωμένοι να αποκωδικοποιήσουν. Η επιστροφή του ενός θα σημάνει τελικά συναγερμό. Παλιοί έρωτες, μυστικά, προδοσίες, παλιές και καινούργιες αγωνίες έρχονται ξανά στο προσκήνιο. Η Ειρήνη, ο Νικηφόρος, ο Θάνος, η Φαίδρα, η Νίνα, η Ζωή, ο Στράτος, όλοι βρίσκουν μιαν άκρη στη ζωή τους. Άλλοι ανοίγουν μια πόρτα στο μέλλον πληρώνοντας το τίμημα και άλλοι συμβιβάζονται φθάνοντας στα άκρα. Σε όλες, όμως, τις περιπτώσεις, η μοναξιά είναι ο καταλύτης. Κινητήριος δύναμη, ερέθισμα ή λύση, είναι εκείνο που καθορίζει την έκβαση του παιχνιδιού.

Κυκλοφορεί απο τις Εκδόσεις Ψυχογιός

ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΟ ΣΥΡΤΑΡΙ

Λίγα λόγια για το βιβλίο:


Παιδεύομαι να δω τα γεγονότα έξω από την εμπειρία που είχα μέσα σ’ αυτά, έξω από τον εαυτό μου που βούλιαζε εντός τους και χανόταν σαν σε κινούμενη άμμο… Δεν ήμουν μάρτυρας της σκέψης σου, Έκτορα. Μόνο το κλειδωμένο σου συρτάρι ήταν, και όσα μου είπε τα μετράω. Ήμουν το μήλο της έριδος ανάμεσα σε δυο άντρες για να δοκιμαστεί η ψυχή, να αντέξει ή να γονατίσει από το χρέος του γδικιωμού. Μόνο που μου έμεινε για πάντα η απορία: τι έγινε στις Αετοφωλιές; Ό,τι συνέβη ήταν ο θρίαμβος ή η παρακμή του μίσους;

Ένα συρτάρι, κλειδωμένο ερμητικά, «σπάζει» τη σιωπή του και αφήνει το άρωμα της μνήμης να εξαγνίσει το παρόν. Αποκαλύπτει τις μυστικές πτυχές μιας ζωής που ακροβατούσε ανάμεσα σε μια βαριά κατάρα και σ’ έναν αλησμόνητο έρωτα.

Από τη Μάνη ως την Κύπρο, από τη βασιλεία και τη χουντική επταετία ως τη μεταπολίτευση, ξεδιπλώνεται η ζωή ενός άντρα που αγάπησε με πάθος και πάλεψε ανάμεσα στο χρέος και στα πιστεύω του.

Κυκλοφορεί απο τις Εκδόσεις Ψυχογιός


Λίγα λόγια για το βιβλίο:



Εραστής της γραφής είναι αυτός που περπατάει συνομιλώντας με τον ήρωά του, εκείνος που κρατάει συνεχώς σημειώσεις στο κουτί των τσιγάρων του, εκείνος που ατενίζει τον ορίζοντα χωρίς να βλέπει ό,τι υπάρχει στην ευθεία των ματιών του αλλά ό,τι εκτυλίσσεται στο άδυτο της ψυχής του. Τα ψέματα και οι αλήθειες, τα προσωπεία των ηρώων και των δημιουργών, οι συνειρμοί και τα σύμβολα, οι πληγές και τα οράματα, το φως και το σκότος, οι ιδέες που γίνονται λέξεις και οι λέξεις που φιλοτεχνούν «κοστούμια» ιδεών παίρνουν μια θέση στη χορεία αυτών των στοχασμών, προκειμένου να δώσουν κάποια εξήγηση για τον μεγαλειώδη όσο και ψυχοφθόρο έρωτα της γραφής.

Ένα οδοιπορικό στην ψυχή του εραστή της γραφής. Μια χαρτογράφηση των σκοπέλων της δημιουργικής διαδικασίας.

Κυκλοφορεί απο τις Εκδόσεις Ψυχογιός


Συνεχίζεται η συζήτηση μας στην Ομάδα μπορείτε να αφήνετε τα σχόλια σας εδώ: Ποιό είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστκό των Βιβλίων της Πασχαλίας Τραυλού και στην Δημοσκόπηση μας. Ευχαριστούμε πολύ για την συμμετοχή σας.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κριτική μου για το " Όλο το Φως που δεν μπορούμε να δούμε " Άντονυ Ντορ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Με δυο παράλληλες ιστορίες αυτή της Μαρί Λορ Λεμπλάν, ενός τυφλού κοριτσιού από την Γαλλία. Και αυτή του Βέρνερ Πφέννιχ ενός ορφανού αγοριού από την Γερμανία μαθαίνουμε με έναν εξαιρετικά διαφορετικό τρόπο το φως και το σκοτάδι του πολέμου. Το φως και το σκοτάδι της Ψυχής των ανθρώπων. Η Μαρί Λορ έχει μάθει να ζεί στο σκοτάδι απο πολύ μικρή ηλικία, ζει με τον πατέρα της ο οποίος είναι κλειθροποιός στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι. Μαθαίνει να ζει και να κινείται μέσα στην γειτονία που κατοικεί απομνημονεύοντας την διαδρομή που βασίζεται σε μια μακέτα που έχει κατασκευάσει ο πατέρας της και αποτελεί πανομοιότυπη απομίμηση και της παραμικρής λεπτομέρειας της γειτονίας. Ψηλαφώντας και απομνημονεύοντας τις λεπτομέρειες μπορεί να βαδίζει μέσα στα στενά σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Να εξερευνά, να φαντάζεται και να ονειρεύεται.  Όταν όμως οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το Παρίσι πατέρας και κόρη αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να καταφ

Η Κριτική μου "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι" Πηνελόπη Κουρτζή - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

 Μια Μοναδική εποχή. Ένα Παγκόσμιο φαινόμενο που καθόρισε ζωές, αξίες, αντιλήψεις και δημιούργησε ένα πρωτότυπο άβατο στην Ελληνική κοινωνία στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στην δεκαετία του 70, αποτελεί το κεντρικό θέμα του τελευταίου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Κουρτζή "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι." Με φόντο την παραλία των Ματάλων στην Κρήτη παρακολουθούμε μια ιστορία γεμάτη ένταση, ανατροπές και κυρίως μεταστροφές. Μέσα από την προσέγγιση μιας ζωής που μοιάζει ανοίκεια, αλλά μετατρέπεται σε έναν κόσμο που αλλάζει μέσα από την επαφή με την φύση, την θάλασσα, τον πρωτόγονο τρόπο ζωής και την πραγματική επαφή με τους ανθρώπους.  Η Υπατία είναι μια γυναίκα εύθραυστη, μεγαλωμένη μέσα σε μια υπερπροστευτική οικογένεια που την εγκλώβισε μέσα σε μια ζωή χωρίς πρωτοβουλίες και χωρίς ελευθερία. Επιστρέφει από το Λονδίνο τον Μάρτιο του 1969 έχοντας στις αποσκευές της ένα πληγωμένο σαλιγκάρι. Όπως και το σαλιγκάρι με το σκασμένο καβούκι έτσι και εκείνη με σπασμένο κέλυφος βγαίνει α

Η Κριτική μου για το " Αμαλία " Σπύρος Πετρουλάκης

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Η Αμαλία είναι το τέταρτο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη που διαβάζω. Ένα Βιβλίο εντελώς διαφορετικό απο τα προηγούμενα του. Τόσο στον ρυθμό, όσο και στην εξέλιξη του. Ένα Βιβλίο με δυνατές εικόνες που κάνουν επίθεση στο μυαλό. Με σκηνές σαν μέταλλο σκληρές. Που γεμίζουν με ένταση την καρδιά του Αναγνώστη. Αλλά και εύπλαστες που χαλαρώνουν όταν το μυαλό και η ψυχή του δεν αντέχει άλλο. Η Ιστορία εναλλάσσετε ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα. Με σωστές και ισορροπημένες τοποθετήσεις που εντείνουν την αγωνία και ανεβάζουν κατακόρυφα το μυστήριο. 35 Χρόνια πριν σε ένα ορεινό χωριό της Κορινθίας σε μια κλειστή κοινωνία η εξαφάνιση της γιαγιάς Αμαλίας προβληματίζει αλλά και αρχίζει να βάζει σε ένα περίεργο ρυθμό εξελίξεις που κανείς δεν μπορεί να καθορίσει και να υπολογίσει την πορεία τους. Μια οικογένεια που ζει μέσα σε ένα κλίμα που το τρέφει η δειλία και η βία. Ένα χάρισμα δοσμένο σαν βαριά κληρονομία. Ένας φθόνος που πηγάζει από σκοτεινά και απροσδιόριστ