Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανοίγει απόψε τις πύλες της η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου της Φρανκφούρτης

Ανοίγει απόψε τις πύλες της η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου της Φρανκφούρτης, που θα φιλοξενήσει κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεών της μια έκθεση μέσα στην έκθεση.

Προσκεκλημένος της θα είναι ο Βρετανός ζωγράφος Ντέιβιντ Χόκνεϊ και κεντρικό της έκθεμα ο τόμος «A Bigger Book» (από τις εκδόσεις Tansen) που αποτελεί αναδρομή στο έργο του.

Είναι πρώτη φορά που καλείται εικαστικός καλλιτέχνης στην έκθεση, όπου θα λάβουν επίσης μέρος με εκθέματά τους μεγάλα μουσεία από όλον τον κόσμο.

Από συγγραφείς το παρών θα δώσουν, μεταξύ άλλων, οι μυθιστοριογράφοι Κόνι Πάλμεν, Λέον ντε Βίντερ και Κέες Νόοτεμποομ. Και οι τρεις προέρχονται από την Ολλανδία, που είναι φέτος τιμώμενη χώρα μαζί με τη Φλάνδρα, την οποία θα εκπροσωπήσει ο Φίκρι ελ Αζούζι (επίσης μυθιστοριογράφος) με καταγωγή από το Μαρόκο.

Η έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 23 Οκτωβρίου θα φιλοξενήσει 7000 εκθέτες από 100 χώρες, 600 συγγραφείς από όλον τον πλανήτη και 4000 εκδηλώσεις.

Στο ελληνικό περίπτερο, που θα λειτουργήσει με ευθύνη του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, θα φιλοξενηθούν 500 τίτλοι από την πρόσφατη παραγωγή 150 εκδοτικών οίκων.

Παρόντες θα είναι και αρκετοί Έλληνες εκδότες, που θα συμμετάσχουν στο περίπτερο με δική τους βιβλιοθήκη: οι εκδόσεις Καζαντζάκη, Καστανιώτη, Πατάκη και Παπαδόπουλος, όπως και οι εκδοτικοί οίκοι 'Αγρα, Αιώρα, Διάπλαση, Ενάλιος-Ωκεανός, Εστία, Ίκαρος, Κέδρος, Cube Art, Mamaya, Μέλισσα, Μεταίχμιο, Νεφέλη, Οσελότος και Όπερα.

Οι εκδηλώσεις του Ελληνικού Περιπτέρου θα καλύψουν τομείς όπως η σύγχρονη ελληνική ποίηση και πεζογραφία, οι νέες λογοτεχνικές φωνές, το δοκίμιο, τα μεταφρασμένα ελληνικά βιβλία, το παιδικό βιβλίο, τα λευκώματα και τα βιβλία τέχνης.

Έμφαση θα δοθεί και στη σύγχρονη ελληνική τέχνη, με συμμετοχή εκδοτών, αλλά και σημαντικών φορέων και ιδρυμάτων (Μουσείο Μπενάκη, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Μουσείο Φρυσίρα, Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ). Ειδικό θα είναι το βάρος του εκδοτικού οίκου Edition Romiosini του Κέντρου Νέου Ελληνισμού (CeMoG) με έδρα το Βερολίνο, που θα παρουσιάσει μεταφράσεις παλαιότερης και νεώτερης ελληνικής λογοτεχνίας στα γερμανικά.

Το Ελληνικό Περίπτερο θα εγκαινιάσει αύριο στις 5 το απόγευμα η γενική πρόξενος της Ελλάδας στη Φρανκφούρτη Μαρία Ζήση.
Στο φιλολογικό καφενείο του ελληνικού περιπτέρου θα πραγματοποιηθούν διάφορες εκδηλώσεις, μεταξύ των οποίων:

- Παρουσίαση του θεατρικού έργου του Γιώργου Βέλτσου «Μάγκντα Γκαίμπελς» από τον ίδιο, που θα συνομιλήσει με τον Σπύρο Μοσκόβου, διευθυντή του ελληνικού προγράμματος της Deutsche Welle

- Συζήτηση για την πορεία των μεταφράσεων των ελληνικών βιβλίων. Συμμετέχουν η Ευαγγελία Αυλωνίτη, λογοτεχνική πράκτορας, καθώς και δύο νέες Ελληνίδες ποιήτριες που ζουν στη Γερμανία: η Ελένη Γαλάνη και η Ευτέρπη Κωσταρέλη

- Παρουσίαση του σύγχρονου εκδοτικού τοπίου από τον Σωκράτη Καμπουρόπουλο, σύμβουλο για θέματα βιβλίου και μέλος της ομάδας για την πολιτική βιβλίου του υπουργείου Πολιτισμού. Στο πλαίσιο αυτό θα παρουσιαστεί και το ‘'Artificium'', ένα νέο βιβλιοπωλείο στο Βερολίνο, που διαθέτει και προωθεί ελληνικά βιβλία

- Παρουσίαση Ελλήνων εικονογράφων με δείγματα της δουλειάς τους. Λαμβάνουν μέρος οι Βαγγέλης Αγναντόπουλος, Αντώνης Ασπρόμουργος, Ελίζα Βαβούρη, Φιλομήλα Βακάλη-Συρογιαννοπούλου, Κατερίνα Βερούτσου, Αντώνης Γαλάτης, Βάσω Γιαρένη, Γιώργος Δημητρίου, Ιφιγένεια Καμπέρη, Δέσποινα Καραπάνου, Δήμητρα Λαμπρέτσα, Μαριλένα Μέξη, Κωνσταντίνος Ξύγκας, Διατσέντα Παρίση, Ντανιέλα Σταματιάδη και Βάσω Ψαράκη

- Παρουσίαση οκτώ συλλεκτικών εκδόσεων κλασικής τυπογραφίας και χαρακτικής. Πρόκειται για εκδόσεις με αυθεντικά χαρακτικά ενώ τα κείμενα είναι στοιχειοθετημένα στο χέρι

- Προβολή βραβευμένων ταινιών ελληνικών κινουμένων σχεδίων

Στο ελληνικό περίπτερο θα παρουσιαστεί επίσης η έκθεση «documenta 14 » η οποία για το 2017 θα φιλοξενηθεί με τίτλο «Μαθαίνοντας από την Αθήνα» στο Κάσελ της Γερμανίας.

Επιπλέον θα ανακοινωθεί η έναρξη της δράσης ‘'The Parthenon of Books'' της Marta Minujín: μια ανοιχτή πρόσκληση στο κοινό, τους εκδότες και τους συγγραφείς να προσφέρουν βιβλία για την κατασκευή ενός ομοιώματος της Ακρόπολης στην πλατεία Friedrichsplatz του Κάσελ.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κριτική μου για το " Όλο το Φως που δεν μπορούμε να δούμε " Άντονυ Ντορ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Με δυο παράλληλες ιστορίες αυτή της Μαρί Λορ Λεμπλάν, ενός τυφλού κοριτσιού από την Γαλλία. Και αυτή του Βέρνερ Πφέννιχ ενός ορφανού αγοριού από την Γερμανία μαθαίνουμε με έναν εξαιρετικά διαφορετικό τρόπο το φως και το σκοτάδι του πολέμου. Το φως και το σκοτάδι της Ψυχής των ανθρώπων. Η Μαρί Λορ έχει μάθει να ζεί στο σκοτάδι απο πολύ μικρή ηλικία, ζει με τον πατέρα της ο οποίος είναι κλειθροποιός στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι. Μαθαίνει να ζει και να κινείται μέσα στην γειτονία που κατοικεί απομνημονεύοντας την διαδρομή που βασίζεται σε μια μακέτα που έχει κατασκευάσει ο πατέρας της και αποτελεί πανομοιότυπη απομίμηση και της παραμικρής λεπτομέρειας της γειτονίας. Ψηλαφώντας και απομνημονεύοντας τις λεπτομέρειες μπορεί να βαδίζει μέσα στα στενά σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Να εξερευνά, να φαντάζεται και να ονειρεύεται.  Όταν όμως οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το Παρίσι πατέρας και κόρη αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να καταφ

Η Κριτική μου "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι" Πηνελόπη Κουρτζή - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

 Μια Μοναδική εποχή. Ένα Παγκόσμιο φαινόμενο που καθόρισε ζωές, αξίες, αντιλήψεις και δημιούργησε ένα πρωτότυπο άβατο στην Ελληνική κοινωνία στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στην δεκαετία του 70, αποτελεί το κεντρικό θέμα του τελευταίου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Κουρτζή "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι." Με φόντο την παραλία των Ματάλων στην Κρήτη παρακολουθούμε μια ιστορία γεμάτη ένταση, ανατροπές και κυρίως μεταστροφές. Μέσα από την προσέγγιση μιας ζωής που μοιάζει ανοίκεια, αλλά μετατρέπεται σε έναν κόσμο που αλλάζει μέσα από την επαφή με την φύση, την θάλασσα, τον πρωτόγονο τρόπο ζωής και την πραγματική επαφή με τους ανθρώπους.  Η Υπατία είναι μια γυναίκα εύθραυστη, μεγαλωμένη μέσα σε μια υπερπροστευτική οικογένεια που την εγκλώβισε μέσα σε μια ζωή χωρίς πρωτοβουλίες και χωρίς ελευθερία. Επιστρέφει από το Λονδίνο τον Μάρτιο του 1969 έχοντας στις αποσκευές της ένα πληγωμένο σαλιγκάρι. Όπως και το σαλιγκάρι με το σκασμένο καβούκι έτσι και εκείνη με σπασμένο κέλυφος βγαίνει α

Η Κριτική μου για το " Αμαλία " Σπύρος Πετρουλάκης

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Η Αμαλία είναι το τέταρτο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη που διαβάζω. Ένα Βιβλίο εντελώς διαφορετικό απο τα προηγούμενα του. Τόσο στον ρυθμό, όσο και στην εξέλιξη του. Ένα Βιβλίο με δυνατές εικόνες που κάνουν επίθεση στο μυαλό. Με σκηνές σαν μέταλλο σκληρές. Που γεμίζουν με ένταση την καρδιά του Αναγνώστη. Αλλά και εύπλαστες που χαλαρώνουν όταν το μυαλό και η ψυχή του δεν αντέχει άλλο. Η Ιστορία εναλλάσσετε ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα. Με σωστές και ισορροπημένες τοποθετήσεις που εντείνουν την αγωνία και ανεβάζουν κατακόρυφα το μυστήριο. 35 Χρόνια πριν σε ένα ορεινό χωριό της Κορινθίας σε μια κλειστή κοινωνία η εξαφάνιση της γιαγιάς Αμαλίας προβληματίζει αλλά και αρχίζει να βάζει σε ένα περίεργο ρυθμό εξελίξεις που κανείς δεν μπορεί να καθορίσει και να υπολογίσει την πορεία τους. Μια οικογένεια που ζει μέσα σε ένα κλίμα που το τρέφει η δειλία και η βία. Ένα χάρισμα δοσμένο σαν βαριά κληρονομία. Ένας φθόνος που πηγάζει από σκοτεινά και απροσδιόριστ