Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βιβλία με σημείο Αναφοράς τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο "Ρόμελ η αλεπού της ερήμου"


Ο Στρατάρχης Ρόμελ έχει χαρακτηρισθεί ως ένας από τους δέκα σπουδαιότερους στρατιωτικούς ηγέτες όλων των εποχών. Αυτή είναι η πρώτη βιογραφία του, που βασίζεται σχεδόν εξολοκλήρου σε αυθεντικά έγγραφα.
Η διεξοδική έρευνα του David Irving τον οδήγησε στον σκονισμένο ατομικό φάκελο του νεαρού τότε Ρόμελ, που βρέθηκε ανάμεσα στα χαμένα έως σήμερα ημερολόγιά του, τα οποία καλύπτουν τα δύο μνημειώδη χρόνια των θριάμβων και των αποτυχιών του στη Βόρειο Αφρική, καθώς και σε πολυάριθμα άλλα προσωπικά έγγραφα. Από όλα αυτά προκύπτει η εικόνα ενός έξοχου στρατιώτη και στρατιωτικού ηγέτη, ο οποίος συνεπήρε τη φαντασία όλου του κόσμου χάρη στα ασυνήθιστα κατορθώματά του και στην ιδιοφυΐα του πάνω σε ζητήματα τακτικής, αλλά συνάμα και ενός απλού ανθρώπου: του Ρόμελ ως συζύγου και πατέρα.
Ο Έρβιν Ρόμελ, η "Αλεπού της ερήμου", υπήρξε σίγουρα ένας από τους μεγαλύτερους στρατιωτικούς ηγέτες στη σύγχρονη πολεμική Ιστορία. Χάρη στα κατορθώματά του κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου ανέβηκε γρήγορα στις ανώτερες βαθμίδες του γερμανικού στρατού. Όταν ο Χίτλερ ήρθε στην εξουσία, δεν άργησε να αντιληφθεί τις ικανότητες του νεαρού στρατηγού, που σύντομα έγινε ο ευνοούμενός του. Πολεμώντας πάντα στην πρώτη γραμμή δίπλα στους άνδρες του, ο Ρόμελ διακρίθηκε επανειλημμένα χαράσσοντας νέες στρατηγικές. Επίσης, επινόησε αμυντικά τεχνάσματα και πρωταγωνίστησε σε ένα από τα δυσκολότερα θέατρα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Ο David Irving ακολουθεί την "Αλεπού της ερήμου" από τη γέννηση και τα πρώτα χρόνια της στρατιωτικής της καριέρας μέχρι τη ναζιστική εισβολή στη Γαλλία, τη δημιουργία του Άφρικα Κορπ και τον εξοντωτικό αλλά έντιμο πόλεμο στη βορειοαφρικανική έρημο, την Ιταλία και, τέλος, τη Γαλλία, την εποχή της συμμαχικής απόβασης στη Νορμανδία. Ακολουθεί η απόπειρα εναντίον του Χίτλερ, που κατέληξε, κατόπιν εντολής του ίδιου του δικτάτορα, στην ακούσια όσο και άδικη αυτοκτονία του Ρόμελ. Ερευνώντας ενδελεχώς αρχειακές πηγές και μιλώντας με αυτόπτες μάρτυρες, ο συγγραφέας αναπλάθει ένα μοναδικό πορτρέτο του Γερμανού στρατάρχη, υπογραμμίζοντας τα προτερήματά του όσο και τις αδυναμίες του.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κριτική μου για το " Όλο το Φως που δεν μπορούμε να δούμε " Άντονυ Ντορ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Με δυο παράλληλες ιστορίες αυτή της Μαρί Λορ Λεμπλάν, ενός τυφλού κοριτσιού από την Γαλλία. Και αυτή του Βέρνερ Πφέννιχ ενός ορφανού αγοριού από την Γερμανία μαθαίνουμε με έναν εξαιρετικά διαφορετικό τρόπο το φως και το σκοτάδι του πολέμου. Το φως και το σκοτάδι της Ψυχής των ανθρώπων. Η Μαρί Λορ έχει μάθει να ζεί στο σκοτάδι απο πολύ μικρή ηλικία, ζει με τον πατέρα της ο οποίος είναι κλειθροποιός στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι. Μαθαίνει να ζει και να κινείται μέσα στην γειτονία που κατοικεί απομνημονεύοντας την διαδρομή που βασίζεται σε μια μακέτα που έχει κατασκευάσει ο πατέρας της και αποτελεί πανομοιότυπη απομίμηση και της παραμικρής λεπτομέρειας της γειτονίας. Ψηλαφώντας και απομνημονεύοντας τις λεπτομέρειες μπορεί να βαδίζει μέσα στα στενά σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Να εξερευνά, να φαντάζεται και να ονειρεύεται.  Όταν όμως οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το Παρίσι πατέρας και κόρη αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να καταφ

Η Κριτική μου "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι" Πηνελόπη Κουρτζή - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

 Μια Μοναδική εποχή. Ένα Παγκόσμιο φαινόμενο που καθόρισε ζωές, αξίες, αντιλήψεις και δημιούργησε ένα πρωτότυπο άβατο στην Ελληνική κοινωνία στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στην δεκαετία του 70, αποτελεί το κεντρικό θέμα του τελευταίου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Κουρτζή "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι." Με φόντο την παραλία των Ματάλων στην Κρήτη παρακολουθούμε μια ιστορία γεμάτη ένταση, ανατροπές και κυρίως μεταστροφές. Μέσα από την προσέγγιση μιας ζωής που μοιάζει ανοίκεια, αλλά μετατρέπεται σε έναν κόσμο που αλλάζει μέσα από την επαφή με την φύση, την θάλασσα, τον πρωτόγονο τρόπο ζωής και την πραγματική επαφή με τους ανθρώπους.  Η Υπατία είναι μια γυναίκα εύθραυστη, μεγαλωμένη μέσα σε μια υπερπροστευτική οικογένεια που την εγκλώβισε μέσα σε μια ζωή χωρίς πρωτοβουλίες και χωρίς ελευθερία. Επιστρέφει από το Λονδίνο τον Μάρτιο του 1969 έχοντας στις αποσκευές της ένα πληγωμένο σαλιγκάρι. Όπως και το σαλιγκάρι με το σκασμένο καβούκι έτσι και εκείνη με σπασμένο κέλυφος βγαίνει α

Η Κριτική μου για το " Αμαλία " Σπύρος Πετρουλάκης

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Η Αμαλία είναι το τέταρτο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη που διαβάζω. Ένα Βιβλίο εντελώς διαφορετικό απο τα προηγούμενα του. Τόσο στον ρυθμό, όσο και στην εξέλιξη του. Ένα Βιβλίο με δυνατές εικόνες που κάνουν επίθεση στο μυαλό. Με σκηνές σαν μέταλλο σκληρές. Που γεμίζουν με ένταση την καρδιά του Αναγνώστη. Αλλά και εύπλαστες που χαλαρώνουν όταν το μυαλό και η ψυχή του δεν αντέχει άλλο. Η Ιστορία εναλλάσσετε ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα. Με σωστές και ισορροπημένες τοποθετήσεις που εντείνουν την αγωνία και ανεβάζουν κατακόρυφα το μυστήριο. 35 Χρόνια πριν σε ένα ορεινό χωριό της Κορινθίας σε μια κλειστή κοινωνία η εξαφάνιση της γιαγιάς Αμαλίας προβληματίζει αλλά και αρχίζει να βάζει σε ένα περίεργο ρυθμό εξελίξεις που κανείς δεν μπορεί να καθορίσει και να υπολογίσει την πορεία τους. Μια οικογένεια που ζει μέσα σε ένα κλίμα που το τρέφει η δειλία και η βία. Ένα χάρισμα δοσμένο σαν βαριά κληρονομία. Ένας φθόνος που πηγάζει από σκοτεινά και απροσδιόριστ