Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συνεντεύξεις με Αναγνώστες Συνομιλώ με την Χαρά Δελλή


   Συνεχίζοντας τις συνεντεύξεις με τους αναγνώστες σήμερα υποδέχομαι την Χαρά Δελλή όπου θα την ανακρίνω με σκοπό να εκμαιεύσω τα μυστικά της σε σχέση με την αγαπημένη της ενασχόληση, το Βιβλίο.
   Κάνω λοιπόν την πρώτη ερώτηση γνωριμίας μαζί της.

1. Για να σε γνωρίσουμε Καλύτερα θα ήθελα να σε ρωτήσω από πού Κατάγεσαι και από ποια Περιοχή της Ελλάδας μας στέλνεις την αγάπη σου; 
   Μένω στην Κόρινθο, έχω μείνει σε αρκετές περιοχές γύρω-γύρω. Από ένα ορεινό χωριό της Κορινθίας κατάγεται η μητέρα μου, Από τα ιστορικά και πανέμορφα Ιωάννινα ο πατέρας μου. Γνωρίστηκαν ένα καλοκαίρι στο Λουτράκι. Και από τότε εκείνος έγινε ερωτικός μετανάστης στην Κόρινθο.   
   Ωραίος Τίτλος για Βιβλίο Χαρά μου "Ερωτικός Μετανάστης " 
2. Σε ποια ηλικία διάβασες το πρώτο σου Βιβλίο; Θυμάσαι ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που διάβασες; 
   Μου αρέσει να γράφω και να διαβάζω από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Μόλις έκλειναν τα σχολεία, έβρισκα νέους φίλους από τα βιβλία. Πολλά χρόνια πίσω και συνεχίζω. Αν θυμάμαι καλά το πρώτο μου βιβλίο ήταν κάποιο του Ζαχαρία Παπαντωνίου.
3. Υπήρξε κάποιο πρόσωπο που σε παρότρυνε να ξεκινήσεις να διαβάζεις; Πιστεύεις πως η ενασχόληση με το Βιβλίο είναι έμφυτη ή καλλιεργείτε μέσα από τα πρότυπα που έχουμε; Τους γονείς, τους συγγενείς, τους φίλους ή το Σχολείο; 
   Κάτι είχα έμφυτο, γιατί έγραφα καλές εκθέσεις στο σχολείο. Μάλλον, ο σπόρος της επιθυμίας για διάβασμα προϋπήρχε και βλάστησε σε ανάγκη για λογοτεχνία. Άκουγα τη δασκάλα που έλεγε σε άλλους γονείς να βάζουν τα παιδιά να διαβάζουν λογοτεχνία. Ήθελα να δοκιμάσω και μαγεύτηκα…Όλα παίζουν το ρόλο τους. Στην οικογένεια μου δε διαβάζουν τόσο.

4. Τι είδους λογοτεχνία διαβάζεις πιο πολύ; Προτιμάς Έλληνες ή Ξένους συγγραφείς; Γιατί επιλέγεις την Ελληνική Λογοτεχνία και γιατί την ξένη;
   Έχω διαβάσει αρκετούς ξένους κλασσικούς. Τελευταία  έχω επικεντρωθεί στα ελληνικά, κοινωνικά και αισθηματικά αναγνώσματα και κάποια αστυνομικά. Ευτυχώς βρίσκεις και ελληνικά διαμαντάκια!
 5. Ποιος είναι ο αγαπημένος σου συγγραφέας και ποιο το αγαπημένο σου βιβλίο;
   Δεν υπάρχει. Καθένας και καθετί που θα μιλήσει στην καρδιά μου, μπαίνει στη λίστα των αγαπημένων μου. 
 6. Με ποια κριτήρια επιλέγεις να αγοράσεις ένα βιβλίο;
   Όλα παίζουν ρόλο. Λίγο το εξώφυλλο να με τραβάει, η περίληψη πίσω να μου κάνει κλικ. Επηρεάζομαι ελάχιστα από διαφημίσεις η κριτικές, γιατί έχω ιδιαίτερα γούστα. Οι γνώμες είναι υποκειμενικές. Έχω κάποιους συγγραφείς που προηγούνται στις προτιμήσεις μου, που δεν με έχουν απογοητεύσει ως τώρα
7. Ποιο Βιβλίο θα ήθελες να διαβάσεις σύντομα;
   Δεν έχω προλάβει να διαβάσω Τα δεκατρία κεριά στο σκοτάδι, του Μένιου Σακελλαρόπουλου
 8. Ποιο Βιβλίο διαβάζεις τώρα;
   Χώρος στους νέους πρωτοεμφανιζόμενους συγγραφείς. Βαγγέλης Βουραζάνης, Ψυχή από μαύρο βελούδο, εκδόσεις Βάρφη.
9. Ποιο Βιβλίο είναι το Καλύτερο που διάβασες μέχρι τώρα φέτος;
   Για την ώρα Το δάκρυ του έρωτα Λία Ζωτου- Θοδωρής Καραγεωργιου.
10. Οι Θετικές ή οι Αρνητικές κριτικές που θα διαβάσεις για ένα βιβλίο επηρεάζουν την επιλογή σου;
   Θα είναι ψέματα αν πω όχι, αλλά ελάχιστα. Όλα είναι θέμα γούστου και διάθεσης!
11. Επιλέγεις Κάποιον συγκεκριμένο εκδοτικό οίκο και γιατί;
   Όλοι κρύβουν αξιόλογα βιβλία, αρκεί να μη βιάζεσαι να αποφασίσεις
12. Αγοράζεις τα Βιβλία σου διαδικτυακά ή προτιμάς να επισκεφτείς ένα Βιβλιοπωλείο για τις αγορές σου; Ποιο είναι το Αγαπημένο σου Βιβλιοπωλείο;
   Δυστυχώς ή ευτυχώς, κάνω τα πάντα. Και επισκέψεις σε τοπικά βιβλιοπωλεία,
και αγορές από μεγάλες αλυσίδες ή σούπερ μάρκετ, και από το διαδίκτυο.
Αγαπημένο βιβλιοπωλείο είναι αυτό που θα αφιερώσει χρόνο στον κάθε πελάτη, ανάλογα με τα θέλω του.
13. Ποιες ώρες της ημέρας διαβάζεις; Αν θες περιέγραψε μας λίγο από το τελετουργικό που ακολουθείς στην ανάγνωση ενός βιβλίου;
   Λόγω παιδιών, πολύ αργά τη νύχτα. Μεταμεσονύκτιο διάβασμα. Χαλαρώνω, ακόμα και αν είμαι πτώμα ,κι ας μην ξεκουράζομαι. Θέλω ησυχία και δεν θέλω να περισπάται η προσοχή μου. Ξαπλωμένη στο κρεβάτι, πλάι, δεξί πλευρό, με ένα πορτατίφ. Δεν με παίρνει ο ύπνος ποτέ με ανοιχτό το βιβλίο. Δε θέλω να το πλακώσω στον ύπνο μου. Σελιδοδείκτης και το επόμενο βράδυ η συνέχεια.
14. Θα ήθελες να μας τραβήξεις μια φώτο της Βιβλιοθήκης σου; (Προαιρετικά)
   Επειδή ο αριθμός των βιβλίων μου , όλο κ αυξάνεται, τα βιβλία μου μοιράζονται στο πατρικό μου, σε μια μικρότερη που ήδη υπάρχει σπίτι μου, και σε στοίβες όπου υπάρχει χώρος! Έχω σχεδιάσει, μόνη μου, τη βιβλιοθήκη που ονειρεύομαι και σιγά σιγά την υλοποιώ, με βοήθεια, πάντα.
15. Πως θα έπειθες ένα νέο παιδί σήμερα να ξεκινήσει να διαβάζει Λογοτεχνία;
   Δίνοντας του το καλό παράδειγμαεξοικειώνοντας το από μικρο με τα βιβλία, αφιερώνοντας χρόνο μαζί του για να βρει αυτό -βιβλίο ή είδος- που πραγματικά του αρέσει, ζωντανεύοντας με αναπαράσταση μια σκηνή του βιβλίου, ή δίνοντας του τη δυνατότητα να ζωγραφίσει κάτι που θα μπορούσε να είχε εικονογραφήσει το βιβλίο….
16. Έχεις επιλέξει να διαβάσεις Βιβλίο Πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα και αν ναι με πιο κριτήριο επέλεξες να το διαβάσεις;
   Είναι πολύ ωραίο να δίνεις ίσες ευκαιρίες και σε νέους συγγραφείς. Όλοι από κάπου πρέπει να ξεκινήσουν. Και τα καταξιωμένα ονόματα του χώρου, κάποια στιγμή, ήταν άγνωστοι που κατέγραψαν κάτι δικό τους. Ας έχει ο καθένας την ευκαιρία του. Χωρίς διαφήμιση, προώθηση ή κάποιο άλλο κριτήριο, αν πέσει κάτι στα χέρια μου κ μου κάνει κλικ, είτε από τον τίτλο-λιγότερο- είτε από την περίληψη-περισσότερο-, δε θα σταθώ αν το έγραψε πρωτοεμφανιζόμενος η μη συγγραφέας.
17. Θα ήθελα να μας πεις ένα Βιβλίο που γνώρισες μέσα είτε από την δικιά μας Ομάδα στο facebook ή από Κάποια άλλη Ομάδα.
   Ο κλειδούχος και ο γιος του φεγγαριού, του Χρήστου Ανασταστασόπουλου.
18. Θέλω αν γίνεται να μας περιγράψεις μερικά σημεία του εαυτού σου ή της ζωής σου που κατάφερε να αλλάξει η ενασχόληση σου με το Βιβλίο;
   Σκέφτομαι πιο σφαιρικά, έχω εμπλουτίσει το λεξιλόγιο μου, έχω ταξιδέψει σε διάφορες τοποθεσίες ανέξοδα, έχω βάλει στην άκρη τη συστολή μου, αρθρογραφώντας ή συνομιλώντας με συγγραφείς, έχω γίνει ωριμότερος και καλύτερος άνθρωπος…απλά.
19. Ποιος είναι ο αγαπημένος σου Λογοτεχνικός ήρωας; Και γιατί τον επέλεξες;
   Σαν τη ζωή, νομίζω πως ούτε εδώ υπάρχει ο ιδανικός. Διαλέγεις τα στοιχεία που θέλεις από τον καθένα. Εκτός, αν δεν έχω συναντήσει ακόμα τον απόλυτο ήρωα. Θα συνεχίσω να ψάχνω
20. Ποιο Βιβλίο θα ήθελες να έχεις γράψει εσύ για να μπορέσεις να αλλάξεις το τέλος του;
   Ίσως το Σημάδι, του Μένιου Σακελλαρόπουλου.
21. Ποια η άποψη σου για την Λογοτεχνία του σήμερα; Πιστεύεις πως σήμερα ή παλιότερα γράφονταν καλύτερα Βιβλία;
   Ίσως σήμερα να θυσιάζονται πολλά πράγματα στο βωμό του χρήματος. Καταλήγεις να σε νοιάζει αν θα πουλήσει κάτι, πόσο θα διαφημιστεί, πόσες παρουσιάσεις θα κάνει
22. Ποια είναι τα Κριτήρια που κατά την γνώμη σου κάνουν ένα Βιβλίο διαχρονικό;
Να σου γεννά συναισθήματα, να μιλά στην καρδιά σου, να κερδίζεις πάντα κάτι νέο κάθε φορά που το διαβάζεις.
23. Πες μας 3 Βιβλία που πρέπει να διαβάσει οπωσδήποτε ένας Βιβλιοφάγος κάποια στιγμή στην ζωή του;
   Πολύ προσωπική ερώτηση. Δε μπορώ να δώσω απάντηση. Να διαβάζει βιβλία που τον ταξιδεύουν, που τον κάνουν να θέλει να γίνει καλύτερος άνθρωπος, που τον κάνουν να βάζει στην άκρη για λίγο τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζει.
24. Αν ένα Βιβλίο δεν σου αρέσει, το αφήνεις και πας στο επόμενο ή του δίνεις ευκαιρίες μέχρι το τέλος;
   Δε μου αρέσει καθόλου να αφήνω κάτι στη μέση…Μου προκαλεί άγχος, νευρικότητά. Προσπαθώ σκληρά σε κάθε σελίδα, σε κάθε κεφάλαιο να βρω τα στοιχειά εκείνα που θα με κάνουν να του δώσω κι άλλη ευκαιρία. Αν δε γίνεται τίποτα, το σταματάω και το ξαναρχίζω σε διαφορετική στιγμή και διάθεση
 25. Διαβάζουμε Θετικές ή Αρνητικές Κριτικές για το ίδιο Βιβλίο και αναρωτιόμαστε μπορεί ένα βιβλίο να συγκεντρώσει τόσα αντιφατικά σχόλια; Γιατί σε άλλους άρεσε πολύ και σε άλλους Καθόλου; Θα μπορούσες να βγάλεις εσύ το δικό σου προσωπικό συμπέρασμα των Αντιφατικών Κριτικών;
    Υπάρχουν προσωπικά γούστα ανάλογα με τις διαφορετικές προσωπικότητες κ τους ανόμοιους χαρακτήρες. Ευτυχώς…Είναι κι ένα κίνητρο για να διαμορφώσει κάποιος τη δική του άποψη, αφού διαβάσει το εν λόγω βιβλίο. Υγιές είναι.
26. Τι θα ήθελες εσύ να ρωτήσεις τον εαυτό που δεν ρωτήθηκε ακόμα; Τι θα ήθελες να μάθεις από τους επόμενους αναγνώστες που θα απαντήσουν στις ερωτήσεις μου;
   Ένα κοινό ερώτημα και για τα δυο σκέλη της αρχικής ερώτησης. “Είναι απαραίτητο ο καλός συγγραφέας να είναι και καλός αναγνώστης; Τι ποσοστό από τα παρακάτω θα έκανε κάποιον κάλο συγγραφέα, να χειρίζεται καλά τον γραπτό λόγο, να έχει ψυχή, να έχει φαντασία, να του αρέσει η έκθεση, να ξέρει να ακούει;”
27. Κάνε μια Ευχή για σένα και μια ευχή για όλους αυτούς που θα μας διαβάσουν.
   Ας έχουμε την υγεία μας και την πολυτέλεια να κάνουμε πράγματα που μας γεμίζουν. Ας απολαμβάνουμε μικρές στιγμές ευτυχίας, με ανοιχτά ή κλειστά μάτια!

Χαρά Δελλή σε ευχαριστώ για την υπέροχη κουβέντα που είχαμε και σου εύχομαι καλή συνέχεια με πολλά πολλά Βιβλία!!!!

Επιμέλεια συνέντευξης Γεωργία Ρετετάκου

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κριτική μου "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι" Πηνελόπη Κουρτζή - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

 Μια Μοναδική εποχή. Ένα Παγκόσμιο φαινόμενο που καθόρισε ζωές, αξίες, αντιλήψεις και δημιούργησε ένα πρωτότυπο άβατο στην Ελληνική κοινωνία στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στην δεκαετία του 70, αποτελεί το κεντρικό θέμα του τελευταίου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Κουρτζή "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι." Με φόντο την παραλία των Ματάλων στην Κρήτη παρακολουθούμε μια ιστορία γεμάτη ένταση, ανατροπές και κυρίως μεταστροφές. Μέσα από την προσέγγιση μιας ζωής που μοιάζει ανοίκεια, αλλά μετατρέπεται σε έναν κόσμο που αλλάζει μέσα από την επαφή με την φύση, την θάλασσα, τον πρωτόγονο τρόπο ζωής και την πραγματική επαφή με τους ανθρώπους.  Η Υπατία είναι μια γυναίκα εύθραυστη, μεγαλωμένη μέσα σε μια υπερπροστευτική οικογένεια που την εγκλώβισε μέσα σε μια ζωή χωρίς πρωτοβουλίες και χωρίς ελευθερία. Επιστρέφει από το Λονδίνο τον Μάρτιο του 1969 έχοντας στις αποσκευές της ένα πληγωμένο σαλιγκάρι. Όπως και το σαλιγκάρι με το σκασμένο καβούκι έτσι και εκείνη με σπασμένο κέλυφος βγαίνει α

Η Κριτική μου για το " Όλο το Φως που δεν μπορούμε να δούμε " Άντονυ Ντορ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Με δυο παράλληλες ιστορίες αυτή της Μαρί Λορ Λεμπλάν, ενός τυφλού κοριτσιού από την Γαλλία. Και αυτή του Βέρνερ Πφέννιχ ενός ορφανού αγοριού από την Γερμανία μαθαίνουμε με έναν εξαιρετικά διαφορετικό τρόπο το φως και το σκοτάδι του πολέμου. Το φως και το σκοτάδι της Ψυχής των ανθρώπων. Η Μαρί Λορ έχει μάθει να ζεί στο σκοτάδι απο πολύ μικρή ηλικία, ζει με τον πατέρα της ο οποίος είναι κλειθροποιός στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι. Μαθαίνει να ζει και να κινείται μέσα στην γειτονία που κατοικεί απομνημονεύοντας την διαδρομή που βασίζεται σε μια μακέτα που έχει κατασκευάσει ο πατέρας της και αποτελεί πανομοιότυπη απομίμηση και της παραμικρής λεπτομέρειας της γειτονίας. Ψηλαφώντας και απομνημονεύοντας τις λεπτομέρειες μπορεί να βαδίζει μέσα στα στενά σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Να εξερευνά, να φαντάζεται και να ονειρεύεται.  Όταν όμως οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το Παρίσι πατέρας και κόρη αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να καταφ

Η Κριτική μου για το " Αμαλία " Σπύρος Πετρουλάκης

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Η Αμαλία είναι το τέταρτο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη που διαβάζω. Ένα Βιβλίο εντελώς διαφορετικό απο τα προηγούμενα του. Τόσο στον ρυθμό, όσο και στην εξέλιξη του. Ένα Βιβλίο με δυνατές εικόνες που κάνουν επίθεση στο μυαλό. Με σκηνές σαν μέταλλο σκληρές. Που γεμίζουν με ένταση την καρδιά του Αναγνώστη. Αλλά και εύπλαστες που χαλαρώνουν όταν το μυαλό και η ψυχή του δεν αντέχει άλλο. Η Ιστορία εναλλάσσετε ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα. Με σωστές και ισορροπημένες τοποθετήσεις που εντείνουν την αγωνία και ανεβάζουν κατακόρυφα το μυστήριο. 35 Χρόνια πριν σε ένα ορεινό χωριό της Κορινθίας σε μια κλειστή κοινωνία η εξαφάνιση της γιαγιάς Αμαλίας προβληματίζει αλλά και αρχίζει να βάζει σε ένα περίεργο ρυθμό εξελίξεις που κανείς δεν μπορεί να καθορίσει και να υπολογίσει την πορεία τους. Μια οικογένεια που ζει μέσα σε ένα κλίμα που το τρέφει η δειλία και η βία. Ένα χάρισμα δοσμένο σαν βαριά κληρονομία. Ένας φθόνος που πηγάζει από σκοτεινά και απροσδιόριστ