Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Κριτική μου για το " Αν ήσουν Εδώ " Γωγώ Ψαχούλια


Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου


   Κάθε φορά που ξεκινώ να διαβάσω ένα βιβλίο είτε πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα, είτε συγγραφέα που δεν έχω διαβάσει ποτέ κάτι δικό του. Είναι σαν κάνω μια βουτιά στο άγνωστο και με διακατέχει πάντα μια αμφιβολία και μια αυξημένη περιέργεια για το τι θα συναντήσω. Μου αρέσει να διαβάζω καινούργιους συγγραφείς, αλλά δεν κρύβω πως το κάνω με μεγάλη επιφύλαξη. Για το βιβλίο αυτό κάθε επιφύλαξη μου ακυρώθηκε από τις πρώτες κιόλας σελίδες του.
   Το Βιβλίο της Γωγώς Ψαχούλια κατάφερε να με κεντρίσει και να με γεμίσει στο έπακρο με την πληρότητα του, με την αμεσότητα του και κυρίως με το ύφος της σφυχτοπλεγμένης και χωρίς κανένα κενό ανάπτυξης της πλοκής του.  Νομίζω πως αυτό το βιβλίο σε κερδίζει από την πρώτη έως την τελευταία λέξη χωρίς υπερβολή και μεγάλα λόγια. Είμαι σίγουρη πως θα ταξιδεύσει το αναγνωστικό κοινό σε ένα απίστευτο λογοτεχνικό ταξίδι, γεμάτο ανατροπές, εντάσεις, αντικρουόμενα συναισθήματα και προσωπικές εμπλοκές. 
   Μια μαυροφορεμένη γυναίκα, μέσα στην σιωπή. Ρίχνει μέσα στα ορμητικά νερά του ποταμού Λούσιου ένα μεταλλικό αντικείμενο που μοιάζει με όπλο. Η νύχτα κλέβει το μυστικό της και το κρύβει στο χθες. Κάπου στο σήμερα ο Οδυσσέας Δανέζης και η Τζένη Καρρά ζουν την απόλυτη ευτυχία στην Δεξίωση του γάμου τους. Πραγματική ευτυχία; ή μήπως εικονική και νοθευμένη ευτυχία που κινδυνεύει να αποκαλυφθεί; Το μυστήριο καραδοκεί σε κάθε ξεφύλλισμα και σε κάθε γύρισμα της υπόθεσης, Η κόρη του Οδυσσέα απο τον πρώτο του γάμο με την λήξη της δεξίωσης βρίσκεται αιμόφυρτη επάνω στο νυφικό κρεββάτι. Έχει κάνει απόπειρα αυτοκτονίας. Μια απόπειρα που θα ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου επαναφέροντας μνήμες ξεχασμένες που καραδοκούν να εκδικηθούν, να δικαιωθούν, να εξιλεωθούν. Ενώ ταυτόχρονα Ο θανάσιμος κίνδυνος μιας συνωμοσίας αγκαλιάζει σιγά σιγά την ζωή του Οδυσσέα.
   Χριστίνα μια γυναίκα που αγάπησε και προδόθηκε. Που μέσα της εκκρεμεί από τότε μια εξήγηση ένα γιατί. Θα ακούσει την είδηση για την απόπειρα και θα κρατηθεί ο νους της στο όνομα του "Ο Γνωστός εφοπλιστής Οδυσσέας Δανέζης " Τότε ο χρόνος θα μετρήσει αντίστροφα. Ο θυμός, η πίκρα, η απελπισία, η εκδίκηση, η υποψία. Γιατί πλέον η Χριστίνα δεν  βλέπει μπροστά της μόνο την προδοσία και την ερωτική εγκατάλειψη αλλά και την ανατροπή των όσων πίστευε λανθασμένα και μισά. Γιατί τώρα πια βλέπει ορατή την απάτη. Την ολοκληρωμένη πλεκτάνη που έστησε εκείνος εναντίον της,  Είναι πλεκτάνη όμως; Είναι παρανόηση; ή είναι ένα παιχνίδι της μοίρας που έχει στηθεί για άλλους λόγους και έχει τις ρίζες του αρκετά πιο παλιά; 
   Λατρεία, παθιασμένος έρωτας που τον τυλίγει η προδοσία. Και η αγάπη δεν αργεί να γίνει μίσος που πλημμυρίζει κάθε ίχνος της ξεθωριασμένης πια λογικής που θολώνει ακόμα πιο πολύ, μπροστά στο αντίκρυσμα μιας αδιαμφισβήτητης πραγματικότητας που δεν μπορεί να διαψευσθεί με τίποτα. Η εκδίκηση περιμένει καρτερικά να ξεσπάσει, αλλά και ο έρωτας καιροφυλαχτεί να ξυπνήσει. Μέσα σε μια πάλη αντιφατικών συναισθημάτων οι ήρωες θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα πιο ισχυρά πάθη τους και τα πιο καλά κρυμμένα μυστικά τους. Μυστικά όχι μόνο δικά τους. 
   Μυστικά που έχουν δέσει και τις ζωές δυο γυναικών που οι δύσκολες συνθήκες που συνάντησαν τις έδεσαν με όρκους φιλίας. Όρκους σιωπής και μεγάλα- μικρά ένοχα μυστικά. Θύτες και θύματα. Αθώοι και φταίχτες θα μπλέξουν σε ένα κουβάρι ακούσιων και εκούσιων πράξεων που θα φέρουν τα πάνω κάτω σε μια δίχως προηγούμενο ανατρεπτική και καθηλωτική ιστορία.


Σφιχτοδεμένη πλοκή, δυναμικά εξελισσόμενη. Με σωστές δόσεις αγωνίας, μυστηρίου και ισχυρής αναμονής. Καλοστημένες χρονικά τοποθετήσεις στο χθες και στο σήμερα. Καταλυτικές εναλλαγές σκηνών που τουμπάρουν εντελώς τα δεδομένα γεγονότα. Γεμάτο πολλά και έντονα συναισθηματικά σκαμπανεβάσματα. Γεμάτο δυναμισμό. Θυμώνεις με τους ήρωες, αλλά παράλληλα τους δικαιολογείς. Ενοχλήσαι απο τις πράξεις τους, αλλά ταυτόχρονα οι ανατροπές των εξελίξεων σε κάνουν να δείς στα ίσια τις επιλογές και τους τρόπους με τους οποίους πάρθηκαν κάποιες αποφάσεις.    
   Μια εκκεντρική μοίρα προκαλεί τους ήρωες που με τις πράξεις τους ορίζουν με αναπόφευκτο τρόπο την δικιά τους ζωή και τις ζωές των άλλων. Παρεξηγήσεις καθοριστικές και ανθρώπινες παρεμβάσεις πλέκουν τον ιστό μιας απίστευτης σε ρυθμό εξέλιξης. Εξαιρετικά καλοδουλεμένη ιστορία που από την αρχή ως το τέλος δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα. Μικρά εγκλήματα, δικαιολογημένες πράξεις που ξεφεύγουν από τα όρια του νόμου. μικρά και αθώα μυστικά θα καθορίσουν την πορεία ζωής των ηρώων δοκιμάζοντας οριακά τις αντοχές τους και αποδεικνύοντας τελικά πως οι καλές προθέσεις δεν φτάνουν για να έχουν κάποιες μοιραίες παρεμβάσεις στις ζωές των ανθρώπων τα σωστά αποτελέσματα. Και πως τα πολλά ένοχα μυστικά. Όσο καλά και αν είναι θαμμένα πάντα θα καραδοκεί ο κίνδυνος να βγουν στην επιφάνεια και να ανατρέψουν και το πιο καλοστημένο σχέδιο,

   Ότι καλύτερο για αυτούς που ψάχνουν ένα δυνατό αισθηματικό-κοινωνικό μυθιστόρημα. Αναζητήστε το και απολαύστε το από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΞΗ


Βαθμολογία 5/5

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κριτική μου "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι" Πηνελόπη Κουρτζή - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

 Μια Μοναδική εποχή. Ένα Παγκόσμιο φαινόμενο που καθόρισε ζωές, αξίες, αντιλήψεις και δημιούργησε ένα πρωτότυπο άβατο στην Ελληνική κοινωνία στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στην δεκαετία του 70, αποτελεί το κεντρικό θέμα του τελευταίου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Κουρτζή "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι." Με φόντο την παραλία των Ματάλων στην Κρήτη παρακολουθούμε μια ιστορία γεμάτη ένταση, ανατροπές και κυρίως μεταστροφές. Μέσα από την προσέγγιση μιας ζωής που μοιάζει ανοίκεια, αλλά μετατρέπεται σε έναν κόσμο που αλλάζει μέσα από την επαφή με την φύση, την θάλασσα, τον πρωτόγονο τρόπο ζωής και την πραγματική επαφή με τους ανθρώπους.  Η Υπατία είναι μια γυναίκα εύθραυστη, μεγαλωμένη μέσα σε μια υπερπροστευτική οικογένεια που την εγκλώβισε μέσα σε μια ζωή χωρίς πρωτοβουλίες και χωρίς ελευθερία. Επιστρέφει από το Λονδίνο τον Μάρτιο του 1969 έχοντας στις αποσκευές της ένα πληγωμένο σαλιγκάρι. Όπως και το σαλιγκάρι με το σκασμένο καβούκι έτσι και εκείνη με σπασμένο κέλυφος βγαίνει α

Η Κριτική μου για το " Όλο το Φως που δεν μπορούμε να δούμε " Άντονυ Ντορ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Με δυο παράλληλες ιστορίες αυτή της Μαρί Λορ Λεμπλάν, ενός τυφλού κοριτσιού από την Γαλλία. Και αυτή του Βέρνερ Πφέννιχ ενός ορφανού αγοριού από την Γερμανία μαθαίνουμε με έναν εξαιρετικά διαφορετικό τρόπο το φως και το σκοτάδι του πολέμου. Το φως και το σκοτάδι της Ψυχής των ανθρώπων. Η Μαρί Λορ έχει μάθει να ζεί στο σκοτάδι απο πολύ μικρή ηλικία, ζει με τον πατέρα της ο οποίος είναι κλειθροποιός στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι. Μαθαίνει να ζει και να κινείται μέσα στην γειτονία που κατοικεί απομνημονεύοντας την διαδρομή που βασίζεται σε μια μακέτα που έχει κατασκευάσει ο πατέρας της και αποτελεί πανομοιότυπη απομίμηση και της παραμικρής λεπτομέρειας της γειτονίας. Ψηλαφώντας και απομνημονεύοντας τις λεπτομέρειες μπορεί να βαδίζει μέσα στα στενά σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Να εξερευνά, να φαντάζεται και να ονειρεύεται.  Όταν όμως οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το Παρίσι πατέρας και κόρη αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να καταφ

Η Κριτική μου για το " Αμαλία " Σπύρος Πετρουλάκης

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Η Αμαλία είναι το τέταρτο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη που διαβάζω. Ένα Βιβλίο εντελώς διαφορετικό απο τα προηγούμενα του. Τόσο στον ρυθμό, όσο και στην εξέλιξη του. Ένα Βιβλίο με δυνατές εικόνες που κάνουν επίθεση στο μυαλό. Με σκηνές σαν μέταλλο σκληρές. Που γεμίζουν με ένταση την καρδιά του Αναγνώστη. Αλλά και εύπλαστες που χαλαρώνουν όταν το μυαλό και η ψυχή του δεν αντέχει άλλο. Η Ιστορία εναλλάσσετε ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα. Με σωστές και ισορροπημένες τοποθετήσεις που εντείνουν την αγωνία και ανεβάζουν κατακόρυφα το μυστήριο. 35 Χρόνια πριν σε ένα ορεινό χωριό της Κορινθίας σε μια κλειστή κοινωνία η εξαφάνιση της γιαγιάς Αμαλίας προβληματίζει αλλά και αρχίζει να βάζει σε ένα περίεργο ρυθμό εξελίξεις που κανείς δεν μπορεί να καθορίσει και να υπολογίσει την πορεία τους. Μια οικογένεια που ζει μέσα σε ένα κλίμα που το τρέφει η δειλία και η βία. Ένα χάρισμα δοσμένο σαν βαριά κληρονομία. Ένας φθόνος που πηγάζει από σκοτεινά και απροσδιόριστ