Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συννεφιάζει Μενέλαος Λουντέμης 30 Μαΐου σας παρουσιάζουμε αναλυτικά το Βιβλίο



Το Συννεφιάζει κυκλοφορεί για πρώτη φορά το 1946 και αποτελεί το πρώτο μέρος της άτυπης τετραλογίας του Μέλιου. Ο Μέλιος Καδράς είναι ένα ορφανό προσφυγόπουλο από την Κωνσταντινούπολη, που καταλήγει στο Βαρτεκόπι (σημερινή Σκύδρα) στην Δυτική Μακεδονία. Περιπέτειες και δρώμενα μιας στερημένης ζωής αποτυπωμένα μέσα σε ένα ανυπέρβλητο κείμενο. Θα ξεκινήσω να σας παρουσιάζω ένα ένα αυτά τα βιβλία της Τετραλογίας που κάποιοι γνωρίζετε. Που αξίζει όμως ακόμα περισσότεροι να γίνεται κοινωνοί ενός απο τους ήρωες που στιγμάτισαν την Ελληνική λογοτεχνία. Αλλά και να γνωρίσετε έναν λογοτέχνη που είναι ένας απο τους πολυγραφότερους Έλληνες συγγραφείς τον Μενέλαο Λουντέμη .

Ξεκινάω με το πρώτο βιβλίο της Τετραλογίας το "Συννεφιάζει" στις 30 Μαϊου με αναλυτική και διεισδυτική παρουσίαση του. Γιατί θα πρέπει εμβόλιμα με τα σύγχρονα αναγνώσματα να ανατρέχουμε και στα παλαιότερα αυτά που καθόρισαν στιγμές της Ελληνικής στην προκειμένη περίπτωση Λογοτεχνίας.

Η πρώτη μου επαφή με το βιβλίο ήταν σε κάποια τάξη του Γυμνασίου ίσως και του Λυκείου δεν θυμάμαι ακριβώς. Τα δυνατά συναισθήματα που μου δημιούργησε το απόσπασμα που υπήρχε στο βιβλίο της Νεοελληνικής γλώσσας, μου δημιούργησε την ανάγκη να διαβάσω ολοκληρωμένο το βιβλίο λίγο καιρό αργότερα. Και να έρθω σε επαφή για πρώτη φορά με την συγκλονιστική ιστορική στιγμή της Ανταλλαγής των πληθυσμών μετά την Μικρασιατική καταστροφή.  Ήταν η πρώτη φορά που διάβαζα Λουντέμη και η αρχή να αναζητήσω όλα τα υπόλοιπα κείμενα του. Τον Θεωρώ κορυφαίο Λογοτέχνη της Πατρίδας μας και θα τολμήσω να πω κατάφωρα αδικημένο εξαιτίας των πολιτικών του πεποιθήσεων. Αν ο Λουντέμης δεν είχε ταυτιστεί με την Αριστερή του ιδεοληψία σίγουρα θα είχε διαβαστεί από πολύ περισσότερο κόσμο. Όσοι δεν τον έχετε διαβάσει τολμήστε να ξεκινήσετε να διαβάζετε κάτι δικό του. Θα νιώσετε την τρυφερότητα του, την αμεσότητα του και την άπλετη φιλοσοφική του διάθεση να αγγίζει την ζωή και τα ζητήματα της με τον δικό του μοναδικό τρόπο.

30 Μαΐου λοιπόν ξεκινάμε με το Συννεφιάζει......



Λίγα Λόγια για το Βιβλίο:

Το 1923, µετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, ένα ορφανό αγόρι θα βρεθεί προσφυγόπουλο στο Βερτεκόπι, στη σηµερινή Σκύδρα. Εκεί θα γίνει στενός φίλος µ’ ένα τουρκάκι, τον µικρό Σουκρή, που θα πρέπει να ακολουθήσει την αντίστροφη πορεία – αν και η µοίρα του θα είναι ακόµα πιο σκληρή. Η περιπλάνηση του µικρού ήρωα σε πόλεις και χωριά της Μακεδονίας, όπου πασχίζει να επιβιώσει δουλεύοντας πότε ως πλανόδιος πωλητής και πότε ως λασπάς, θα δοκιµάσει τις αντοχές του και θα του µάθει τη σκληρότητα της ζωής από πρώτο χέρι. Αλλά η αγνή του ψυχή και η ευαισθησία του δε θα πάψουν να αναζητούν εκείνο τον τόπο όπου τα παιδιά δε δουλεύουν και είναι πάντα ευτυχισµένα.





Σχόλια

  1. οι πιο πολλοι συγγραφεις στην Ελλαδα ηταν αριστερων πεποιθησεων
    Απο τους πιο γνωστους που ηταν δεξιων ηταν ο Στρατης Μυριβηλης
    σχεδον ολοι οι αλλοι ηταν απο την απεναντι

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κριτική μου "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι" Πηνελόπη Κουρτζή - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

 Μια Μοναδική εποχή. Ένα Παγκόσμιο φαινόμενο που καθόρισε ζωές, αξίες, αντιλήψεις και δημιούργησε ένα πρωτότυπο άβατο στην Ελληνική κοινωνία στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στην δεκαετία του 70, αποτελεί το κεντρικό θέμα του τελευταίου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Κουρτζή "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι." Με φόντο την παραλία των Ματάλων στην Κρήτη παρακολουθούμε μια ιστορία γεμάτη ένταση, ανατροπές και κυρίως μεταστροφές. Μέσα από την προσέγγιση μιας ζωής που μοιάζει ανοίκεια, αλλά μετατρέπεται σε έναν κόσμο που αλλάζει μέσα από την επαφή με την φύση, την θάλασσα, τον πρωτόγονο τρόπο ζωής και την πραγματική επαφή με τους ανθρώπους.  Η Υπατία είναι μια γυναίκα εύθραυστη, μεγαλωμένη μέσα σε μια υπερπροστευτική οικογένεια που την εγκλώβισε μέσα σε μια ζωή χωρίς πρωτοβουλίες και χωρίς ελευθερία. Επιστρέφει από το Λονδίνο τον Μάρτιο του 1969 έχοντας στις αποσκευές της ένα πληγωμένο σαλιγκάρι. Όπως και το σαλιγκάρι με το σκασμένο καβούκι έτσι και εκείνη με σπασμένο κέλυφος βγαίνει α

Η Κριτική μου για το " Όλο το Φως που δεν μπορούμε να δούμε " Άντονυ Ντορ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Με δυο παράλληλες ιστορίες αυτή της Μαρί Λορ Λεμπλάν, ενός τυφλού κοριτσιού από την Γαλλία. Και αυτή του Βέρνερ Πφέννιχ ενός ορφανού αγοριού από την Γερμανία μαθαίνουμε με έναν εξαιρετικά διαφορετικό τρόπο το φως και το σκοτάδι του πολέμου. Το φως και το σκοτάδι της Ψυχής των ανθρώπων. Η Μαρί Λορ έχει μάθει να ζεί στο σκοτάδι απο πολύ μικρή ηλικία, ζει με τον πατέρα της ο οποίος είναι κλειθροποιός στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι. Μαθαίνει να ζει και να κινείται μέσα στην γειτονία που κατοικεί απομνημονεύοντας την διαδρομή που βασίζεται σε μια μακέτα που έχει κατασκευάσει ο πατέρας της και αποτελεί πανομοιότυπη απομίμηση και της παραμικρής λεπτομέρειας της γειτονίας. Ψηλαφώντας και απομνημονεύοντας τις λεπτομέρειες μπορεί να βαδίζει μέσα στα στενά σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Να εξερευνά, να φαντάζεται και να ονειρεύεται.  Όταν όμως οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το Παρίσι πατέρας και κόρη αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να καταφ

Η Κριτική μου για το " Αμαλία " Σπύρος Πετρουλάκης

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Η Αμαλία είναι το τέταρτο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη που διαβάζω. Ένα Βιβλίο εντελώς διαφορετικό απο τα προηγούμενα του. Τόσο στον ρυθμό, όσο και στην εξέλιξη του. Ένα Βιβλίο με δυνατές εικόνες που κάνουν επίθεση στο μυαλό. Με σκηνές σαν μέταλλο σκληρές. Που γεμίζουν με ένταση την καρδιά του Αναγνώστη. Αλλά και εύπλαστες που χαλαρώνουν όταν το μυαλό και η ψυχή του δεν αντέχει άλλο. Η Ιστορία εναλλάσσετε ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα. Με σωστές και ισορροπημένες τοποθετήσεις που εντείνουν την αγωνία και ανεβάζουν κατακόρυφα το μυστήριο. 35 Χρόνια πριν σε ένα ορεινό χωριό της Κορινθίας σε μια κλειστή κοινωνία η εξαφάνιση της γιαγιάς Αμαλίας προβληματίζει αλλά και αρχίζει να βάζει σε ένα περίεργο ρυθμό εξελίξεις που κανείς δεν μπορεί να καθορίσει και να υπολογίσει την πορεία τους. Μια οικογένεια που ζει μέσα σε ένα κλίμα που το τρέφει η δειλία και η βία. Ένα χάρισμα δοσμένο σαν βαριά κληρονομία. Ένας φθόνος που πηγάζει από σκοτεινά και απροσδιόριστ