Αυτό το Καλοκαίρι είχα την ευκαιρία και την τύχη να διαβάσω πολλά και καλά Βιβλία. Θα επιλέξω να σας προτείνω αυτά που με κέρδισαν 100% τοις 100%. Θα σας προκαλέσω φυσικά να τα διαβάσετε και εσείς με σκοπό να ανταλλάξουμε απόψεις και αν μπορέσουμε να εμβαθύνουμε ακόμα περισσότερο σε αυτά. Καλή σας ανάγνωση αν με εμπιστευτείτε και επιλέξετε να τα διαβάστε.
Βράδυ Δευτέρας. Ο ένας απέναντι στον άλλον, παγωμένες εκφράσεις, τη στιγμή που η κρύα κάννη ενός όπλου ανάμεσά τους προκαλεί αμφιβολίες αν η Τρίτη θα ξημερώσει και για τους δύο.
Κάποτε, τα λιγοστά βράδια που έμεναν μαζί ξημέρωναν αλλιώς. Τα κορμιά τους μπλέκονταν μεταξύ τους και οι καυτές ανάσες τους μύρωναν τον έρωτά τους. Δεν υπήρχε καμιά θέση για πόνο και αμφιβολία. Η αγκαλιά τους ήταν ο πιο ασφαλής τόπος του κόσμου.
Εκείνη μια γυναίκα παντρεμένη, με δύο παιδιά, λίγο πριν τα πενήντα της χρόνια. Ένας γάμος χωρίς το χάδι του έρωτα πια, παρά μόνο με συμβιβασμούς και τεράστια οικονομικά προβλήματα, που την είχαν οδηγήσει στο όριο της φτώχειας.
Εκείνος μόλις είκοσι πέντε, άνεργος, αναγκασμένος να ζει με τη μικρή –παράξενη– αδελφή του και έναν πατέρα που γνωρίζει καλά πώς να τους δυναστεύει, μέσω της οικονομικής του κυριαρχίας.
Ένας ύμνος στην παράφορη καρμική αγάπη, στην αγάπη που αγγίζει το όριο της παράνοιας, στην αγάπη που φτάνει ένα βήμα πριν τον θάνατο.
2. Τελευταία Έξοδος Federico Axat Εκδόσεις Μεταίχμιο
1. Οι αγάπες δεν κηδεύονται τις Τρίτες Χάρης Μαύρος Εκδόσεις Σαββάλας
Κάποτε, τα λιγοστά βράδια που έμεναν μαζί ξημέρωναν αλλιώς. Τα κορμιά τους μπλέκονταν μεταξύ τους και οι καυτές ανάσες τους μύρωναν τον έρωτά τους. Δεν υπήρχε καμιά θέση για πόνο και αμφιβολία. Η αγκαλιά τους ήταν ο πιο ασφαλής τόπος του κόσμου.
Εκείνη μια γυναίκα παντρεμένη, με δύο παιδιά, λίγο πριν τα πενήντα της χρόνια. Ένας γάμος χωρίς το χάδι του έρωτα πια, παρά μόνο με συμβιβασμούς και τεράστια οικονομικά προβλήματα, που την είχαν οδηγήσει στο όριο της φτώχειας.
Εκείνος μόλις είκοσι πέντε, άνεργος, αναγκασμένος να ζει με τη μικρή –παράξενη– αδελφή του και έναν πατέρα που γνωρίζει καλά πώς να τους δυναστεύει, μέσω της οικονομικής του κυριαρχίας.
Ένας ύμνος στην παράφορη καρμική αγάπη, στην αγάπη που αγγίζει το όριο της παράνοιας, στην αγάπη που φτάνει ένα βήμα πριν τον θάνατο.
Με λόγο διεισδυτικό ως το μεδούλι προκαλεί τα προσποιητά συναισθήματα και ξεμπροστιάζει την εικονική πραγματικότητα που υπάρχει στις ανθρώπινες σχέσεις. Παρομοιώσεις που αποκαλύπτουν διάφανα το κάθε ψήγμα της ψυχολογίας των ηρώων. Ανόθευτες εικόνες. Λέξεις που εθίζουν και ερεθίζουν τον νού και την καρδιά τραβώντας τον αναγνώστη στο κέντρο και στην ουσία της ιστορίας που σκοπό έχει να αφυπνίσει, να διδάξει και να σπάσει τις αλυσίδες μιας συμβατικής και προδιαγεγραμμένης ζωής. (Απόσπασμα της Κριτικής μου)
Ο Τεντ είναι πλούσιος και έχει την τέλεια οικογένεια: μια σύζυγο και δύο αξιολάτρευτες κόρες. Κανείς δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί ότι θα έπαιρνε την απόφαση να αυτοκτονήσει. Όταν αρχίζει να χτυπάει το κουδούνι της πόρτας, ασταμάτητα, αρχικά θέλει να το αγνοήσει και να τραβήξει τη σκανδάλη μια και καλή. Ωστόσο, τότε βλέπει ένα σημείωμα στα χαρτιά του, ένα σημείωμα με τα δικά του γράμματα, το οποίο αναγνωρίζει ως δικό του, μα δεν θυμάται να έχει γράψει:
ΑΝΟΙΞΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΕΞΟΔΟΣ
Όμως δεν σκέφτηκε να το κλείσει…
Εκείνο το άλμπουμ με τις χάρτινες μνήμες θα της θυμίσει ξανά τη σκληρή πλευρά της ζωής, που ένιωσε τόσο νωρίς· τον εγκλεισμό στο ορφανοτροφείο, την εγκατάλειψή της από την ίδια της τη μητέρα, τα παιδικά χρόνια που της τα πήραν με τη βία. Το γλυκό νερό της αθωότητας που γλίστρησε μέσα από τα δάχτυλά της και δεν γυρνάει πίσω. Αλλά, ποτέ δεν είναι αργά...
Η Χαρά θα τολμήσει. Και αυτό είναι το σημαντικότερο στη ζωή. Να τολμήσεις να αλλάξεις το πεπρωμένο σου. Έτσι, η νεαρή γυναίκα θα ριχτεί στο κυνηγητό των φαντασμάτων που τη στοιχειώνουν από το καλά κρυμμένο παρελθόν της, με σκοπό να βρει την εκδίκηση, την αγάπη, το πάθος και εντέλει την απόλαυση της λύτρωσης.
Χάρτινες μνήμες, δεμένες με λαχτάρα για δικαιοσύνη
κι ανάγκη για εξιλέωση, που όρισαν ζωές.
Πικρό δέντρο η καρυδιά. Βαρύς ο ίσκιος της. Αν κάποιος χαλαρώσει κάτω από αυτόν, κινδυνεύει να χαθεί.
Η Θάλεια Λυμπέρη και ο Δημοσθένης Ταρούσης, παιδιά ακόμα, συναντιούνται κάτω από μια καρυδιά, σε ένα ορεινό χωριό της Ευρυτανίας. Οι οικογένειές τους, το κράτος και η μοίρα έχουν κληροδοτήσει και στους δυο ασήκωτο φορτίο. Απελπισμένοι και βλέποντας τα όνειρά τους να πνίγονται, κάνουν λανθασμένες επιλογές, φτάνοντας στην άκρη του γκρεμού. Θα ξαναβρεθούν, ενήλικοι πλέον, στο Τορόντο του Καναδά, έχοντας επάνω του ο καθένας βαθιές πληγές που δύσκολα μπορούν να σβήσουν.
Ένα ταξίδι στα δύσκολα χρόνια 1908-1958, μέσα από τα οποία έρχονται στο φως κοινωνικές και πολιτικές αναταράξεις, οι πόλεμοι, η Κατοχή, ο Εμφύλιος, ο αγώνας για επιβίωση σε απομονωμένες περιοχές της χώρας και η νοοτροπία των κατοίκων τους, η μετανάστευση αλλά και τα προβλήματά της μέσα από τη συγκλονιστική πορεία δύο οικογενειών και την ανατρεπτική ιστορία μιας λαβωμένης αγάπης.
Η δύναμη που έχουν μερικοί συγγραφείς να ξετυλίγουν μια ιστορία που μοιάζει κοινότυπη και να την μετουσιώνουν σε μια αστείρευτη πηγή συναισθημάτων και εικόνων. Πικρή ιστορία, γεμάτη δύναμη και απίστευτη διδαχή. Μεστή και ώριμη γραφή που αφήνει ένα μοναδικό και εξαιρετικό αποτύπωμα στην καρδιά και την ψυχή. (Απόσπασμα της Κριτικής μου)
Τα τρία επόμενα είναι μια κατηγορία μόνα τους οπότε θα επιλέξω να τα αναφέρω σε επόμενη ανάρτηση μου για να τα εμπλουτίσω με όλα εκείνα τα στοιχεία που δεν έχουν κατασταλάξει ακόμα μέσα μου για να μπορέσω να καταγράψω όλα εκείνα τα εκπληκτικά και μεγάλα που δημιούργησαν εντός μου. Θα τα αναφέρω απλά για να τα έχετε και εσείς στο μυαλό σας.
Λίγες και Μια Νύχτες Ισίδωρος Ζουργός Εκδόσεις Πατάκη
Οι Μαγεμένες Μαίρη Κόντζογλου Εκδόσεις Μεταίχμιο
Η γιαγιά μου σας χαιρετά και σας ζητάει Συγνώμη Φρεντρικ Μπακμαν Εκδόσεις Κέδρος
Ρετετάκου Γεωργία
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου