Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο τελευταίος Κάτωνας Ματίλντε Ασένσι


Κλέφτες ιερών κειμηλίων, χριστιανικές Eκκλησίες Ανατολής και Δύσης, μια σκοτεινή θρησκευτική αδελφότητα και η Θεία Κωμωδία του Ντάντε Αλιγκέρι αποτελούν τα κλειδιά της πλοκής αυτής της συναρπαστικής ιστορίας, όπου το μυστήριο και η περιπέτεια συνυπάρχουν καθηλώνοντας τον αναγνώστη.
Στα υπόγεια της πόλης του Βατικανού, χωμένη ανάμεσα σε κώδικες στο γραφείο της στο Μυστικό Αρχείο, η αδελφή Οτάβια Σαλίνα, παλαιογράφος διεθνούς κύρους, αναλαμβάνει την αποστολή να αποκρυπτογραφήσει τους παράξενους σκαριφισμούς που εμφανίζονται στο σώμα ενός νεκρού Αιθίοπα: πρόκειται για εφτά ελληνικά γράμματα κι εφτά σταυρούς. Tο μυστήριο περιπλέκουν ακόμα περισσότερο τα κομμάτια ξύλου που βρίσκονται δίπλα στο σώμα. Όλες οι υποψίες οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για τμήματα του Τιμίου Σταυρού. Kι η επιβεβαίωση της υποψίας έρχεται όταν καλά φυλαγμένα τμήματα του Tιμίου Ξύλου, διάσπαρτα σε πολλές χώρες, αρχίζουν να εξαφανίζονται.
Μαζί με τον καθηγητή Μπόσγουελ, αρχαιολόγο από την Αλεξάνδρεια, και τον αξιωματικό της Ελβετικής Φρουράς του Βατικανού, Κάσπαρ Γκλάουζερ-Ρέιστ, η ηρωίδα καλείται να ανακαλύψει ποιος βρίσκεται πίσω από τη μυστηριώδη εξαφάνιση των ιερών κειμηλίων από τις εκκλησίες ολόκληρου του κόσμου και θα ζήσει μια περιπέτεια γεμάτη αινίγματα: εφτά δοκιμασίες βασισμένες στα εφτά θανάσιμα αμαρτήματα, όπου ο Ντάντε Αλιγκέρι και το Καθαρτήριο της Θείας Κωμωδίας φαίνεται να έχουν τα κλειδιά που ανοίγουν τις πύλες. Δοκιμασίες που θα τους οδηγήσουν σε εφτά πόλεις -από τη Ρώμη μέχρι την Αντιόχεια, περνώντας από τη Ραβένα, την Αθήνα, την Ιερουσαλήμ, την Κωνσταντινούπολη και την Αλεξάνδρεια- σε μια ριψοκίνδυνη και συναρπαστική διαδρομή, στην οποία θα προσπαθήσουν να ανακαλύψουν ποιος είναι ο Τελευταίος Κάτωνας.
Αξιοποιώντας στοιχεία της ιστορίας της τέχνης και της λογοτεχνίας ως βασικά στοιχεία της πλοκής, η Ματίλντε Ασένσι, μετά τη μεγάλη επιτυχία της με το έργο "Iacobus" ("O θησαυρός των ιπποτών"), μας καλεί με το πιο περίτεχνο και, δίχως άλλο, το πιο φιλόδοξο μυθιστόρημά της σε ένα συναρπαστικό ταξίδι στην ιστορία και στα πιο βαθιά κρυμμένα μυστικά του χριστιανισμού.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κριτική μου για το " Όλο το Φως που δεν μπορούμε να δούμε " Άντονυ Ντορ

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Με δυο παράλληλες ιστορίες αυτή της Μαρί Λορ Λεμπλάν, ενός τυφλού κοριτσιού από την Γαλλία. Και αυτή του Βέρνερ Πφέννιχ ενός ορφανού αγοριού από την Γερμανία μαθαίνουμε με έναν εξαιρετικά διαφορετικό τρόπο το φως και το σκοτάδι του πολέμου. Το φως και το σκοτάδι της Ψυχής των ανθρώπων. Η Μαρί Λορ έχει μάθει να ζεί στο σκοτάδι απο πολύ μικρή ηλικία, ζει με τον πατέρα της ο οποίος είναι κλειθροποιός στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Παρίσι. Μαθαίνει να ζει και να κινείται μέσα στην γειτονία που κατοικεί απομνημονεύοντας την διαδρομή που βασίζεται σε μια μακέτα που έχει κατασκευάσει ο πατέρας της και αποτελεί πανομοιότυπη απομίμηση και της παραμικρής λεπτομέρειας της γειτονίας. Ψηλαφώντας και απομνημονεύοντας τις λεπτομέρειες μπορεί να βαδίζει μέσα στα στενά σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Να εξερευνά, να φαντάζεται και να ονειρεύεται.  Όταν όμως οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το Παρίσι πατέρας και κόρη αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να καταφ

Η Κριτική μου "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι" Πηνελόπη Κουρτζή - Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου

 Μια Μοναδική εποχή. Ένα Παγκόσμιο φαινόμενο που καθόρισε ζωές, αξίες, αντιλήψεις και δημιούργησε ένα πρωτότυπο άβατο στην Ελληνική κοινωνία στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στην δεκαετία του 70, αποτελεί το κεντρικό θέμα του τελευταίου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Κουρτζή "Το κορίτσι με το σαλιγκάρι." Με φόντο την παραλία των Ματάλων στην Κρήτη παρακολουθούμε μια ιστορία γεμάτη ένταση, ανατροπές και κυρίως μεταστροφές. Μέσα από την προσέγγιση μιας ζωής που μοιάζει ανοίκεια, αλλά μετατρέπεται σε έναν κόσμο που αλλάζει μέσα από την επαφή με την φύση, την θάλασσα, τον πρωτόγονο τρόπο ζωής και την πραγματική επαφή με τους ανθρώπους.  Η Υπατία είναι μια γυναίκα εύθραυστη, μεγαλωμένη μέσα σε μια υπερπροστευτική οικογένεια που την εγκλώβισε μέσα σε μια ζωή χωρίς πρωτοβουλίες και χωρίς ελευθερία. Επιστρέφει από το Λονδίνο τον Μάρτιο του 1969 έχοντας στις αποσκευές της ένα πληγωμένο σαλιγκάρι. Όπως και το σαλιγκάρι με το σκασμένο καβούκι έτσι και εκείνη με σπασμένο κέλυφος βγαίνει α

Η Κριτική μου για το " Αμαλία " Σπύρος Πετρουλάκης

Γράφει η Γεωργία Ρετετάκου Η Αμαλία είναι το τέταρτο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη που διαβάζω. Ένα Βιβλίο εντελώς διαφορετικό απο τα προηγούμενα του. Τόσο στον ρυθμό, όσο και στην εξέλιξη του. Ένα Βιβλίο με δυνατές εικόνες που κάνουν επίθεση στο μυαλό. Με σκηνές σαν μέταλλο σκληρές. Που γεμίζουν με ένταση την καρδιά του Αναγνώστη. Αλλά και εύπλαστες που χαλαρώνουν όταν το μυαλό και η ψυχή του δεν αντέχει άλλο. Η Ιστορία εναλλάσσετε ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα. Με σωστές και ισορροπημένες τοποθετήσεις που εντείνουν την αγωνία και ανεβάζουν κατακόρυφα το μυστήριο. 35 Χρόνια πριν σε ένα ορεινό χωριό της Κορινθίας σε μια κλειστή κοινωνία η εξαφάνιση της γιαγιάς Αμαλίας προβληματίζει αλλά και αρχίζει να βάζει σε ένα περίεργο ρυθμό εξελίξεις που κανείς δεν μπορεί να καθορίσει και να υπολογίσει την πορεία τους. Μια οικογένεια που ζει μέσα σε ένα κλίμα που το τρέφει η δειλία και η βία. Ένα χάρισμα δοσμένο σαν βαριά κληρονομία. Ένας φθόνος που πηγάζει από σκοτεινά και απροσδιόριστ